BMW poodhalilo novou vlajkovou loď během testů v extrémních podmínkách
BMW iNext na cestě k sériovému modelu uzavírá další kapitolu komplexního testování v náročných podmínkách pouštních oblastí Jihoafrické republiky.
BMW odhalilo koncept Vision iNext na podzim roku 2018 a již při jeho představení uvedlo, že se toto velké SUV promění v sériový model. Ten vstoupí na trh jako technologická vlajková loď své značky a bude vyráběn v Dingolfingu. Nový model je připravován na rok 2021 a po intenzivních zkouškách v mrazech za polárním kruhem nyní následuje opačný testovací program v jihoafrické poušti Kalahari.
Kromě extrémně vysokých teplot a slunečního záření se musí vypořádat i s trvale prašným prostředím a nezpevněnými povrchy tvořenými pískem, kameny nebo šotolinovým podkladem. V této fázi vývoje to nejsou pouze komponenty pohonu a podvozku modelu iNext, které musí prokázat svoji funkčnost, odolnost a spolehlivost, ale stejně musí obstát také panely karoserie, interiér, asistenční systémy a digitální technologie.
Testy v horkém klimatu jsou nedílnou součástí rozsáhlého a různorodého vývojového a testovacího programu v rámci vývoje sériového modelu. Ten zajistí, že prototypy BMW iNext jsou v časově krátkém období vystaveny námaze jako v průběhu celé životnosti vozu.
Stejně jako v případě všech nových modelů BMW vede cesta do sériové výroby přes testovací centrum v jihofrancouzském Miramas, Severní smyčku okruhu Nürburgring a další závodní tratě, zimní centrum ve švédském Arjeplogu a také pouštní oblasti s extrémně vysokými teplotami a suchem.
Testovací jízdy pouští a savanou na severozápadě Jihoafrické republiky nabízejí vývojovým inženýrům ideální podmínky pro testování a harmonizaci všech komponentů pohonu a podvozku v extrémních podmínkách. Povrch, který se mění mezi písečnými dunami, šotolinou a terénními úseky představuje výjimečnou výzvu i pro inteligentní systém pohonu všech kol modelu iNext.
V teplotách, které by během okamžiku vybily jakoukoliv baterii mobilního telefonu, se testuje integrovaný okruh chlazení vysokonapěťové baterie, elektromotor a řídicí elektronika. Kromě toho je extrémním podmínkám pouštního klimatu podrobena klimatizace pro interiér, která funguje prostřednictvím tepelných čerpadel, její řídicí systém a všechny další elektrické součásti s cílem prověřit připravenost pro sériovou výbavu.
Během rozsáhlých testů v horku je vozidlo po dobu několika hodin opakovaně vystaveno slunečnímu záření a následně zchlazeno. Tímto způsobem vývojáři testují nejen funkčnost elektrických systémů, ale také teplotní stabilitu materiálů používaných v interiéru. Kromě toho poušť Kalahari nabízí ideální podmínky pro testování těsnosti různých víček, dveří a kapot proti prachu.
Zdroj: BMW Group