Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Vision iNEXT: Radost z jízdy i autonomní řízení čistě na elektřinu již v roce 2021

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 17. 9. 2018
75
31
Zobrazit náhledy (75)
BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT BMW Vision iNEXT
BMW Vision iNEXT bylo lehce poodhaleno již letos na jaře, ale teprve nyní se plně odhaluje a má představovat stavební kámen pro blízkou budoucnost BMW Group.

Projekt Vision iNEXT je odpovědí na otázku, která provází BMW Group každý den: „Jak budeme cestovat v budoucnosti?“ BMW Vision iNEXT jednoznačně vychází z myšlenek, které poprvé formoval „project i“ v roce 2007, z nějž se v roce 2013 vyvinulo BMW i3 a i8.

Technika modelů BMW i prochází neustálým zdokonalováním a současně se rozšiřuje do elektrifikovaných modelů značek BMW a MINI. Dalším krokem vývoje je integrace strategických inovací v oblastech autonomní jízdy, konektivity, elektrického pohonu a služeb (označovaných zkratkou ACES).

Design je vizuálním vyjádřením inovací a současně je odpovědí na otázku na to, jak bude radost z jízdy vypadat v budoucnu. Automobil, který je nyní prezentován jako projekt BMW Vision iNEXT, vstoupí na trh v roce 2021 a bude vyráběn v Dingolfingu.

Exteriér

BMW Vision iNEXT vychází ze z rozměrů a proporcí současných SUV své značky, rozvíjí design sériových modelů značky BMW i a zároveň má i vlastní styl. Celkový výraz posiluje nejen působivé barevné provedení, ale také promyšlené detaily. Barva Liquid Greyrose Copper mění směrem dozadu svůj odstín až k tmavě fialové, a tím vytváří působivou dynamickou eleganci i v situaci, kdy vůz stojí na místě.

Uprostřed přední části jsou svisle umístěné ledvinky tvořící masku chladiče. A jako u všech elektřinou poháněných vozidel jsou plné, protože není potřeba chladicí vzduch, který jimi v konvenčních vozech prochází. Ledvinky jsou navržené jako „inteligentní panel“ s mnoha senzory. Jejich struktura s povrchem vyrobeným 3D tiskem strhává pozornost na technologie pod jejím povrchem.

Dvouprostorová karoserie s dlouhou linií střechy slibuje značný vnitřní prostor. Dlouhý rozvor náprav spolu s krátkými převisy dodávají profilu vozu dynamický výraz, povrchy s jasně tvarovanými plochami vytvářejí dojem vyrýsovaných svalů. Zdůrazněné tvary blatníků z celku nepřehlédnutelně vystupují zásluhou jednoznačně vedených linií. Velká 24“ kola mají aerodynamicky řešený design, který zaujme jak svými tvary, tak účinností.

Tvary automobilu jsou velmi hladké i zásluhou absence zpětných zrcátek, které nahradily kamery, stejně jako osvětlených, na dotyk citlivých ploch, jež mají funkci vnějších klik. Zajímavým prvkem konceptu jsou proti sobě otevírané dveře bez středového B-sloupku.

Interiér

Řidiči BMW Vision iNEXT mohou volit mezi tím, zda řídí sami (režim „Boost“), nebo je veze vozidlo (režim „Ease“). „Boost“ využívá elektrický pohon k dynamické a téměř tiché jízdě s nulovými emisemi. Režim „Ease“ zajistí, že automobil posádce nabídne celou řadu různých aktivit.

Dvojice samostatných sedadel a jednodílná zadní lavice vytvářejí prostor pro čtyři osoby. Zřetelných je pouze několik jednoduchých linií, které nechají vyniknout kvalitě a barvám použitých materiálů. Dojem značné kvality a současně nábytkářský styl vytvářejí vybrané látky společně se dřevem. Ve vnitřním prostoru se nejčastěji kombinují nafialovělá, hnědá a béžová, které doplňují detaily v bronzovém provedení.

V zadní části je použito asymetrické rozdělení vnitřního prostoru s důmyslně navrženým žakárovým vzorem a jemnými barvami. Na stranách zadní sedadlo plynule přechází do bočních ploch vnitřního prostoru. Přední a zadní část interiéru je vzájemně asymetricky rozdělena jak na podlaze, tak v bočních plochách.

Místo řidiče je v prostorném interiéru jasně rozpoznatelné podle dvojice velkých barevných displejů a volantu. Nízká palubní deska s béžovým látkovým čalouněním vhodně ladí s dřevěnými výplněmi, stejně jako s dřevěnou podlahou. Společně vytvářejí uvolňující vnitřní prostor.

V režimu „Boost“ jsou volant a displeje nasměrovány k řidiči. Po aktivaci režimu „Ease“ se prostředí kolem řidiče změní: volant se mírně odsune a vytvoří otevřenější prostor před řidičem. Zobrazení na displejích změní podobu z informací zaměřených především na jízdu na režim „objevování“, který řidiči a spolujezdcům nabízí různá místa a akce probíhající v okolí, jež by je mohly zajímat. Hlavové opěrky lze v tomto režimu sklopit dozadu, což usnadní komunikaci mezi cestujícími v první a druhé řadě.

Shy Tech

Kromě volantu a displejů před řidičem nejsou v BMW Vison iNEXT k vidění žádné další displeje nebo ovladače. Aby si zadní prostor zachoval charakter obývacího pokoje a posádku nijak nerušil, jsou prvky inteligentních technologií skryté. Pouze když jsou ovladače potřeba, objeví se a lze je používat.

V budoucnu by proto mohlo být možné obsluhovat různé funkce prostřednictvím dotyku na dřevěné nebo látkové povrchy. Displeje by již nemusely být potřeba, protože projekční technologie může z každého povrchu vytvořit interaktivní displej. BMW Vision iNEXT ukazuje tři různé vizionářské aplikace přístupu „Shy Tech“ v podobě Inteligentního osobního asistenta, inteligentních materiálů a inteligentního osvětlení.

Inteligentní osobní asistent se aktivuje po vyslovení „Hej BMW“. BMW Vision iNEXt se stává integrální částí digitálního světa svých majitelů a je automaticky propojeno s BMW Connected, chytrými zařízeními majitele a chytrou domácí sítí. Umožní například zavřít okna v domě prostřednictvím hlasového povelu.

Při jízdě v režimu „Boost“ se kontrolní displej obsluhuje standardním způsobem pomocí dotyku. V režimu „Ease“ ale ovládací funkci převezme dřevěný dotykový povrch konzoly umístěné mezi předními sedadly.

Obsluha je podobně přirozená a snadná, jako v případě známého ovladače iDrive. Ruka je jednoduše položena na dřevěném povrchu a pohyby prstů vytvářejí konkrétní příkazy. Přirozenost celému tomuto procesu dodává specificky navržené osvětlení, které pohyby prstů na dřevěném povrchu následují a přirozeně je doplňují. Podobná funkčnost je integrována také do žakárového čalounění v zadní části, kde se posádka dotýká pouze povrchu látky a osvětlení dotyky prstů následuje.

BMW Vision iNEXT World Flight

BMW Group spojila síly s Lufthansa Cargo a BMW Vision iNEXT prezentovala jako součást unikátní prezentace nazvané BMW Vision iNEXT World Flight. Nejnovější koncept německé značky se představil více než třem stovkám novinářů v útrobách nákladního letounu Boeing 777F během cesty, na níž odstartoval 9. září z Mnichova a po New Yorku, San Franciscu a Pekingu se 14. září vrátil na své domácí letiště ve Frankfurtu.

Pozvaní hosté si nejen mohli prohlédnout samotný průkopnický koncepční vůz, ale současně jim byla poodkryta také budoucnost BMW Group. To vše v uzavřeném prostoru speciálně navrženém pro tuto příležitost.

Uvnitř nákladního Boeingu vznikla multimediální show, působící takřka na všechny smysly. Při její přípravě bylo použito 7,5 kilometru kabelů, 78 000 LED ve 165 LED video modulech a deset 13 000 ANSI projektorech. Přípravu realizovalo více než 120 specialistů z různých oborů od Lufthansa Cargo a BMW Group.

Pevný základ, na němž se BMW Vision iNEXT představilo, si vyžádal přibližně 30 tun konstrukčního materiálu použitého uvnitř letounu. Skutečnou výzvou nebylo pouze vytvořit vhodnou platformu pro samotnou prezentaci, ale celá konstrukce musela být připravena také na vzlet a přistání.

BMW Group v souvislosti s konceptem Vision iNEXT připomíná, že v roce 2025 bude nabízet 25 modelů s elektrifikovaným pohonem, z nichž bude 12 čistých elektromobilů. Prvními z těchto ohlášených elektromobilů mají být elektrické MINI, jehož výroba se má rozběhnout v příštím roce a BMW iX3, které má dorazit v roce 2020.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Vau
Kopynator
| 26. 9. 2018
Vau, to je prostě normálně sci-fi už, nehoráznost jak jde vše kupředu.
Uff
Nicco
| 17. 9. 2018
Cim vetsi ledviny, tim vic adidas.
Kabane proboha
Nicco
| 17. 9. 2018
Jeste budeme vzpominat na "chuligana" Bangla v dobrem
Design a technika
gil54
| 17. 9. 2018
Ano a úplně přesně to je tak, že i3 je primárně deklarován jako čistý elektromobil.

Jen na přání a za příplatek může mít přídavný benzínový dvouválcový motůrek ze skútra, fungující pouze jako generátor a jeho funkce je popisována jako prodlužovač dojezdu.
Avatar - Blue Sun
Agáta
Blue Sun
| 17. 9. 2018
a její duckface byly předlohou?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku