Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW prodalo svůj podíl v továrně Tritec Motors

Dan Vořechovský
Diskuze (3)
Německá automobilka BMW se rozhodla odejít z továrny na výrobu motorů Tritec a vozy Mini tak již nebudou těmito motory poháněny. Osud továrny je zatím nejistý, jisté je však to, jaké motory budou v budoucnu vozy Mini pohánět.

Německá automobilka BMW ve čtvrtek oznámila, že převedla svůj padesátiprocentní podíl ve společném podniku Tritec Motors Limitada na americkou automobilku Chrysler. Finanční podrobnosti transakce nebyly zveřejněny. Převod ještě musí schválit brazilské kontrolní orgány. Chrysler se vyjádřil k situaci tak, že nyní zkoumá budoucí možnosti této továrny, a to včetně možného prodeje třetí straně.

Továrna Tritec Motors byla založena v jižní Brazílii v roce 1997 jako společný podnik Chrysleru a Roveru a vyrábí se zde benzinové čtyřválce o objemu 1,4 a 1,6 l pro modely značky Mini a Chrysler PT Cruiser. Motory o objemu 1,6 l využívá rovněž čínská automobilka Chery, která je montuje do svých modelů A15 (Flagcloud) a Fengyun. Roční produkce továrny dosahuje 250 tisíc motorů. Mluvčí automobilky BMW uvedl, že automobilka motory Tritec nahradí motory, které byly vyvinuty v rámci spolupráce s francouzským koncernem PSA.

Brazilská média přinesla rovněž informaci, že o továrnu má zájem mladá a dynamicky se rozvíjející čínská automobilka Lifan, která by však výrobu přenesla do Číny.

Dan Vořechovský
Diskuze (3)
Avatar - skejpa
15. 7. 2007 16:10
Re: číňani
komunistum v cine by se to nelibilo ale me jo :) lepsi kdyz to bude "made in bazil" nez "made in china", ostatne jako vetsina vyrobku... :D
Avatar - delphino
15. 7. 2007 06:59
číňani
no tak ještě aby to tam nechávali. sice v brazilii je pracovní síla skoro stejně levná jak v číně, ale pořád dovážet tisíce a tisíce motorů a navíc za jejich výrobu platit ještě někomu jinýmu to by se komuni nelíbilo
Avatar - delphino
15. 7. 2007 06:58
čína
no tak ještě aby to tam nechávali. sice v brazilii je pracovní síla skoro stejně levná jak v číně, ale pořád dovážet tisíce a tisíce motorů a navíc za jejich výrobu platit ještě někomu jinýmu to by se komuni nelíbilo