Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 3: Facelift, dvouspojková převodovka, přímé vstřikování a nový 330d

Diskuze (265)
Jen týden poté, co BMW uvolnilo první fotografie nové generace řady 7, byly zveřejněny informace o faceliftu sedanu a kombi Touring řady 3. Výstavní premiéra proběhne v říjnu na pařížském autosalonu a krátce poté bude následovat zahájení prodeje.

Přední část vypadá po faceliftu dynamičtěji. Nový nárazník působí širším dojmem, „ledvinky“ tvořící masku chladiče přišly o zesílený okraj v horní části. Přední světla mohou obsahovat funkci denního svícení a v případě bi-xenonových světlometů také směrová světla ze světelných diod. Na bocích se nacházejí nové nástavce prahů a nová zpětná zrcátka, která pokrývají větší úhel.

Zadní část doznala ještě více změn, aby vizuálně podpořila sportovní charakter řady 3. Nový je zadní nárazník, zadní sdružené svítilny a upravené bylo víko zavazadlového prostoru. Koncová a zadní směrová světla jsou tvořena světelnými diodami. Některé modely mají rozchod zadních kol rozšířený o 24 mm.

V interiéru se nachází nové materiály a nově zpracované plochy palubní desky. Multimediální rozhraní iDrive další generace bude za příplatek rozšířeno o funkci ConnectedDrive. Tento systém se objevuje v sériovém BMW poprvé a znamená bezdrátový přístup k internetu prostřednictvím přenosové technologie EDGE.

ConnectedDrive lze dále rozšířit o online služby BMW Assist, BMW TeleServices nebo BMW Tracking a obsahuje už v současnosti nabízenou funkci automatického přivolání pomoci v případě nehody. Novinkou je také navigační systém Professional s 80GB harddiskem.

Doby, kdy poslední dvojčíslí označovalo u BMW zaokrouhlený objem motoru, jsou dávno pryč a to se nemění ani s aktuální modernizací. Faceliftovaná trojková řada nabídne celkem deset motorů – benzinový čtyřválcový dvoulitr v 318i a 320i, benzinový šestiválcový třílitr v 325i a 330i a dvoustupňově přeplňovaný třílitr 335i. Podle stejné logiky jsou pojmenovány i turbodiesely 318d, 320d, 325d, 330d a 335d. Všechny motory se budou dodávat se šestistupňovou manuální převodovkou nebo volitelně (kromě 335d) se šestistupňovým automatem.

BMW řada 3 sedan facelift - přehled benzinových motorizací
Model318i320i325i330i335i
Zdvihový objem [cm3]19951995299629962979
Válce/ventily4/44/46/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]105/6000125/6700160/6100200/6700225/5800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]190/4250210/4250270/2400-4200320/2750-3000400/1300-5000
Max. rychlost [km/h]210228 (226)250 (248)250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,1 (9,9)8,2 (8,9)6,7 (7,1)6,1 (6,3)5,6 (5,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,9 (6,4)6,1 (6,5)7,17,29,1 (9,2)

Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku.

Motor 330d je novinkou. Díky použití přímého vstřikování common-rail třetí generace, variabilní geometrie lopatek turbodmychadla a filtru pevných částic splňuje (stejně jako 318d, 320d a 325d) emisní normu Euro 5. Příplatková technologie BMW BluePerformance s přídavným katalyzátorem oxidů dusíku snižuje emise těchto plynů na úroveň požadovanou plánovanou normou Euro 6.

Všechny benzinové motory budou vybaveny přímým vstřikováním paliva High Precision Injenction.

Standardně bude všech deset motorů vybaveno balíčkem BMW EfficientDynamics, který zahrnuje funkci Auto Start/Stop, inteligentní alternátor, vypínání postradatelného příslušenství, pokud není potřeba, a automatické uzavírání nepotřebných otvorů pro přístup vzduchu.

BMW řada 3 sedan facelift - přehled dieselových motorizací
Model318d320d325d330d335d
Zdvihový objem [cm3]19951995299329932993
Válce/ventily4/44/46/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]105/4000130/4000145/4000180/4000210/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]300/1750-2500350/1750-2500400/1300-3250520/1700-3000580/1750-2520
Max. rychlost [km/h]210230 (228)235 (233)250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,3 (9,4)7,9 (8,0)7,4 (7,6)6,1 (6,2)6,0
Komb. spotřeba [l/100 km]4,7 (5,4)4,8 (5,4)5,7 (6,2)5,7 (6,2)6,7

Modernizovaný systém pohonu všech kol xDrive bude po faceliftu dostupný s pěti motorizacemi (325xi, 330xi, 335xi, 320xd a 330xd). Model 320xd bude prvním čtyřválcovým BMW trojkové řady s pohonem všech kol. Navíc modely 335i Coupé a Convertible získají novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která zajistí lepší akceleraci a nižší spotřebu v porovnání s manuální převodovkou.

TESTY BMW řady 3 (E90) na AUTO.cz
SROVNÁVACÍ TEST BMW 318d vs. 320dT - Dvakrát pod milion (08/2006)
TEST BMW 320d - kvalita bez kompromisů (04/2004)
TEST BMW 320d automat - neřaďte, když nechcete (01/2006)
TEST BMW 325i - stvořeno pro řidiče (05/2005)
TEST BMW 325i Cabrio - citová záležitost (06/2007)
TEST BMW 330i - říkejte mi M3 (09/2005)
TEST BMW 330i Touring - třistatřicet splněných snů (08/2006)
TEST BMW 330xd Touring - Sněžný sprinter (12/2005)
TEST BMW 335i Coupé – M3 Junior (10/2006)
TEST BMW M3 – Zpívejte aleluja (10/2007)

Diskuze (265)
Avatar - Pierro
15. 7. 2008 08:48
Re: Chudák BMW
Matelko matelko, ja už som to tu raz vravel - prestaň chodiť s kamarátmi fajčiť do parku! >:-[] >:-[]
Avatar - Dinar
14. 7. 2008 14:37
Re: Chudák BMW
Zkus si porovnat své věty ze dvou posledních příspěvků.
přísp.č.1 - BMW 5 nemá dynamický dizajn, je barokné.
přísp.č.2 - Ale určite je dynamické. Je to dynamický sedan.
Jestli v tom necítíš tak trošku rozpor, pak to tvoje hulení musí být fakt dobrej matroš. >:D ;-)
Avatar - Dinar
14. 7. 2008 13:57
Re: Chudák BMW
Ne, ne, design se hodnotí hlavně podle síly motoru. Jinak, na čem jedeš? Vypadá to na dobrý hulení. ;-)
P.S. jo a ta pětka, ano, to je dokonalá transformace tvarů barokního andílka do karoserie auta, to je jasný, jen to chce to správný voko. :-O
Avatar - www.skodaoctavia.cz
14. 7. 2008 13:33
Super interiér
Tady je fotek faceliftu více a lepší [odkaz] ale myslím že se to sem moc nehodí.
Avatar - www.skodaoctavia.cz
14. 7. 2008 13:29
Re: Tie zadne svetla cely Citron C5
Si asi děláš *. BMW nemá potřebu kopírovat takový hnus jako C5. Kola ti taky připadají okopírované, že však sou kulaté :-)