Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW slaví 40 let v Dingolfingu a Landshutu

Dan Vořechovský
Diskuze (10)
Německá automobilka BMW oslavila čtyřicetileté výročí výroby ve svých bavorských továrnách v Dingolfingu a Landshutu.

Na začátku roku 1967 převzalo BMW bavorskou automobilku a výrobce zemědělských strojů Hans Glas a v jeho továrnách ve městech Dingolfing a Landshut vyrábí již 40 let své vozy a komponenty. Minulý týden v pátek oslavilo BMW za přítomnosti bavorského ministra dopravy Erwina Hubera nejen jubileum továrny v Dingolfingu, ale také sedmimiliontý vůz BMW z tamní produkce. Tímto jubilejním vozem se stal model 535d ve variantě sedan, který poputuje do rukou nejmenovaného francouzského zájemce.

Automobilka Hans Glas se v letech 1966 až 1967 ocitla ve svízelné ekonomické situaci. Mezi nejznámější produkty firmy Hans Glas patřil malý vůz s názvem Goggomobil, kterého se celkem vyrobilo na 280 tisíc kusů.

BMW v Dingolfingu v roce 1973 postavilo novou továrnu, kde se začala vyrábět první generace BMW řady 5. Od roku 1976 se zde vyráběly také modely řady 6 a 7 a svůj počátek zde mají i legendární modely řady 8. Díky flexibilní koncepci dingolfingské továrny se zde začaly nakonec vyrábět i modely řady 3 a celkem se jich zde zatím vyrobilo více než 800 tisíc kusů. V rámci celé výrobní sítě automobilky BMW jsou právě výrobní prostory v Dingolfingu těmi největšími. Dnes se zde vyrábí pátá generace modelů řady 5, čtvrtá generace modelů řady 7 a třetí generace modelů řady 6. V Dingolfingu se také vyrábějí hliníkové karoserie pro modely značky Rolls Royce. Vyráběla se zde i hliníková karoserie pro roadster Z8. Možná nevíte, že automobily tvořící současnou světovou špičku vznikají doslova za humny. Největší závody BMW se nacházejí nedaleko českých hranic a od Prahy jsou vzdálena zhruba 300 km.

V současné době pracuje v Dingolfingu na 20 tisíc zaměstnanců a vyrobí se zde 1 300 automobilů denně. Nachází se tu také obchodní jednotka BMW, která se stará o dodávky náhradních dílů značek BMW a MINI.

V továrně v Landshutu se vyrábí široké spektrum komponentů pro automobily i pro motocykly, které jsou posléze exportovány do světových továren BMW. Pracuje zde 3 300 zaměstnanců. Součástí je také inovační a technologické centrum (LITZ), které slouží jako součást vývoje nových vozů.

Dan Vořechovský
Diskuze (10)
20. 3. 2007 10:54
Re: S vrtulí ve znaku
;-) :yes:
20. 3. 2007 09:04
Re: S vrtulí ve znaku
:yes:
20. 3. 2007 08:40
S vrtulí ve znaku
BMW nelze jinak než blahopřát :yes: Při pohledu do té historie mě přepadá trochu nostalgie:kde mohli být čeští výrobci aut nebýt zasran... komunismu... :-( :'-(