BMW slaví 40 let v Dingolfingu a Landshutu
Na začátku roku 1967 převzalo BMW bavorskou automobilku a výrobce zemědělských strojů Hans Glas a v jeho továrnách ve městech Dingolfing a Landshut vyrábí již 40 let své vozy a komponenty. Minulý týden v pátek oslavilo BMW za přítomnosti bavorského ministra dopravy Erwina Hubera nejen jubileum továrny v Dingolfingu, ale také sedmimiliontý vůz BMW z tamní produkce. Tímto jubilejním vozem se stal model 535d ve variantě sedan, který poputuje do rukou nejmenovaného francouzského zájemce.
Automobilka Hans Glas se v letech 1966 až 1967 ocitla ve svízelné ekonomické situaci. Mezi nejznámější produkty firmy Hans Glas patřil malý vůz s názvem Goggomobil, kterého se celkem vyrobilo na 280 tisíc kusů.
BMW v Dingolfingu v roce 1973 postavilo novou továrnu, kde se začala vyrábět první generace BMW řady 5. Od roku 1976 se zde vyráběly také modely řady 6 a 7 a svůj počátek zde mají i legendární modely řady 8. Díky flexibilní koncepci dingolfingské továrny se zde začaly nakonec vyrábět i modely řady 3 a celkem se jich zde zatím vyrobilo více než 800 tisíc kusů. V rámci celé výrobní sítě automobilky BMW jsou právě výrobní prostory v Dingolfingu těmi největšími. Dnes se zde vyrábí pátá generace modelů řady 5, čtvrtá generace modelů řady 7 a třetí generace modelů řady 6. V Dingolfingu se také vyrábějí hliníkové karoserie pro modely značky Rolls Royce. Vyráběla se zde i hliníková karoserie pro roadster Z8. Možná nevíte, že automobily tvořící současnou světovou špičku vznikají doslova za humny. Největší závody BMW se nacházejí nedaleko českých hranic a od Prahy jsou vzdálena zhruba 300 km.
V současné době pracuje v Dingolfingu na 20 tisíc zaměstnanců a vyrobí se zde 1 300 automobilů denně. Nachází se tu také obchodní jednotka BMW, která se stará o dodávky náhradních dílů značek BMW a MINI.
V továrně v Landshutu se vyrábí široké spektrum komponentů pro automobily i pro motocykly, které jsou posléze exportovány do světových továren BMW. Pracuje zde 3 300 zaměstnanců. Součástí je také inovační a technologické centrum (LITZ), které slouží jako součást vývoje nových vozů.