Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X7 xDrive40i – Budoucnost luxusu

Stanislav Švarc Stanislav Švarc 9. 3. 2020 • 21:14
85
84
Zobrazit náhledy (85)
BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i BMW X5 xDrive40i

BMW se pustilo do dobývání dalšího segmentu. V modelu X7 se pokusilo spojit všestrannost SUV, praktičnost MPV a vybrané chování luxusní limuzíny. Povedlo se?

Design, interiér


Mnichovská automobilka je v posledních letech mistrem hledání děr na trhu a chrlí novinky, které se nedají jednoduše zařadit do tradičních segmentů. Jen si vzpomeňte třeba na X6. Nebo na všechna ta Gran Turisma a Gran Coupé.

X7 je ale v tomto ohledu jiná, tradičnější. Přestože i s touto novinkou BMW míří do neprobádaných vod, tentokrát je nebude objevovat jako první, velká luxusní SUV už tu totiž s námi nějaký ten čas jsou.

Vyloženě přímým konkurentem X7 je Mercedes-Benz GLS (dříve známý jako GL), jehož první generace se začala vyrábět už v roce 2006. Co se evropských rivalů týče, nelze nevzpomenout na Range Rover, který dlouho platil za jedinou možnou volbu zákazníků bažících po velkém luxusním SUV. Jenže i když je současný Range Rover velkým autem, pořád je o něco menší než X7 a GLS. Řešením může být verze s prodlouženým rozvorem, ale stejně narazíme na jiný problém - Range Rover nelze koupit se třemi řadami sedadel.

A také je o dost dražší. Aktuálně jeho cena u nás začíná na 2,8 milionu korun, prodloužené provedení stojí nejméně 3,2 milionu. BMW X7 startuje na 2.172.300 Kč, Mercedes GLS na 2.280.850 Kč. Mezi soupeře s přihmouřenýma očima můžeme počítat i menší Audi Q7, které však stále měří přes pět metrů a nabídne tři řady sedadel -  ceny začínají na 1.771.900 Kč. Zájemci o velké SUV prestižní značky mohou sáhnout také po některém z dua Bentley Bentayga či Rolls-Royce Cullinan.

Srovnání rozměrů  BMW X7 s dalšími luxusními SUV BMW X7 Audi Q7 Bentley Bentayga Mercedes-Benz GLS Range Rover Rolls-Royce Cullinan
Délka (mm) 5151 5063 5140 5207 5000/5200* 5341
Šířka (mm) 2000 1968 1998 1956 2073 2164
Výška (mm) 1805 1741 1742 1850 1869 1835
Rozvor (mm) 3105 2995 2995 3135 2922/3122* 3295
* Verze s prodlouženým rozvorem

Schválně - podívejte se na několik fotek BMW X7. Co vás na něm jako první upoutá? Vsadil bych se, že největší pozornost si získá provedení přídě, které dominují opravdu obří ledvinky, na něž navazují překvapivě úzké světlomety,

Právě tohle řešení výrazně přispívá k dojmu opravdu velkého auta. X7 samozřejmě velká je, jasně to naznačují výše uvedené rozměry, ale naživo působí vyloženě majestátně - a skoro až tak nějak nafoukaně. Za sebe nemůžu říct, že by se mi X7 zvlášť líbila, ale onu působivou impozantnost jí fakt upřít nelze. Kromě robustní přídě jí napomáhají také hranaté tvary, rovná střecha, na níž navazuje skoro kolmá záď, vysoká karoserie s velkými okny nebo nezvykle rozměrné zadní dveře, které jsou delší než přední a významně usnadňují nastupování a vystupování.

BMW X7 xDrive40i

Druhý úkon naopak lehce komplikují příplatkové hliníkové prahy (za 16.250 Kč). Auto totiž nemá takovou světlou výšku, abyste museli nastupovat a vystupovat s "mezišlápnutím", jde to snadno na jeden krok. Jenže v takovém případě práh spíš překáží a snadno si o něj při opouštění kabiny umažete nohavici.

Pro sedm, nebo pro šest?

BMW X7 je standardně vybaveno třemi řadami sedadel, neznamená to však, že je vždy sedmimístné. Výrobce totiž nabízí také šestimístné uspořádání se dvěma samostatnými sedadly ve druhé řadě. A právě to jsme si mohli vyzkoušet.

Křesla ve druhé řadě lze posouvat v podélném směru (v rozsahu 14,5 cm), mají polohovatelná opěradla a jsou vybavena polštářky na hlavových opěrkách a středovými loketními opěrkami. Ulička mezi nimi pak usnadňuje přístup k sedadlům ve třetí řadě - a samozřejmě i k pasažérům, kteří je během jízdy okupují.

Nejčastěji to budou asi děti, ale překvapilo mě, kolik místa a pohodlí sedačky ve třetí řadě poskytují. Se 182 centimetry vysokou postavou jsem se vzadu cítil docela komfortně. Kromě dostatku prostoru mě zaujala také možnost nastavit si klimatizaci a pustit si vyhřívání. Obojí totiž X7 nabízí cestujícím na všech řadách sedadel.

Samotná manipulace se sedačkami - jejich posouvání a sklápění opěradel, využívá elektrické ovládání, manuální práce pochopitelně není třeba, stačí jen sáhnout po příslušných tlačítkách.

BMW X7 xDrive40i

Interiér je celkově velice prostorný ve všech směrech, což asi vzhledem k vnějším rozměrům a tvaru karoserie nepřekvapí. A ještě se podívejme do kufru. Za třetí řadou zůstává prostor o objemu 326 litrů, v případě, že zadní sedačky nepotřebujete, po sklopení opěradel máte k dispozici až 750 litrů.

Víko zavazadelníku je horizontálně rozděleno na dvě části, přičemž obě jsou elektricky ovládané. Nakládání usnadňuje i standardně dodávané vzduchové odpružení, které umí snížit světlou výšku auta.

Kromě štědrého vnitřního prostoru X7 nabízí také spoustu luxusu, prémiových materiálů a moderních prvků výbavy. A i když třeba v testovaném autě byly detaily, bez nichž bych se asi obešel (například volič převodovky z křišťálového skla nebo lesklý klavírní lak, který přitahuje otisky prstů a hned se zapatlá), nemůžu popřít, že interiér působí opravdu hodnotně. V X7 prostě máte pocit, že jste za svoje peníze dostali odpovídající prostředí.

Nejde jen o prvotřídní zpracování či už zmíněné kvalitní materiály, ale i o různé maličkosti, jako třeba tlumený zvuk při zavírání dveří, odezvu ovladačů nebo jen prostá vůně. V X7 můžete mít, podobně jako v jiných bavorácích, klimatizaci doplněnou o parfém. Pohodu zvýší také masážní sedadla nebo vyhřívané loketní opěrky.

Uspořádání ovládacích prvků navazuje na další modely značky a obecně proti němu nelze nic zásadního namítat. Infotainment iDrive můžete ovládat přes dotykový displej, k dispozici však máte také tradiční otočný ovladač doplněný o další tlačítka, což je fajn. Mezi už známé položky patří také plně digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce.

Motor, jízdní vlastnosti


Řadová šestka stačí. Bohatě

BMW pro X7 nabízí čtyři motory, dva zážehové a dva vznětové, a všechny jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Naftu spalují provedení X7 xDrive30d (195 kW) a X7 M50d (294 kW). V obou případech jde o řadový šestiválec, přičemž druhý jmenovaný je přeplňovaný čtyřmi turbodmychadly.

Benzinové verze zastupují varianty X7 M50i (390 kW) a pochopitelně testovaná X7 xDrive40i. Jestli znáte aktuální způsob značení bavoráků, tak už jistě víte, že o pohon se staral dvoukomorovým turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec s třílitrovým objemem. Naladěný je na výkon 250 kW, točivý moment dosahuje 450 N.m.

A stručně řečeno - je fakt moc dobrý. Se skoro 2,4 tuny vážícím obrem nemá nejmenší problém, dokáže ho rychle rozhýbat, je taky hezky pružný, potěší příjemnou odezvou na plyn a rozhodně má i sympatický zvuk. Tedy ve vysokých otáčkách, v těch nízkých o něm spíš nebudete vědět. Ukázková je také spolupráce s osmistupňovou převodovkou s kapalinovým měničem momentu, kterou dodává ZF.

BMW X7 xDrive40i

Když máte velké, vysoké a těžké auto se zážehovým motorem o výkonu 340 koní, nemůžete očekávat zázračnou spotřebu. Přesto mě v jistém ohledu X7 překvapila - pozitivně.

Pohodovým stylem, aniž bych někoho brzdil, jsem se dokázal přesunout z jednoho severočeského města do Prahy s průměrnou spotřebou 8,8 l/100 km, což mi připadá vyloženě skvělé. Po městě už je to samozřejmě horší, po Praze jsem se pohyboval za nějakých 14 l/100 km. Průměr po týdenním testu, který zahrnoval všechny možné typy cestování, včetně dálnice, činil 12,6 l/100 km.

A ta jízda!

BMW X7 standardně využívá vzduchové odpružení kombinované s aktivními tlumiči. Testované auto na 21palcových kolech navíc dostalo aktivní stabilizátory na obou nápravách (Executive Drive Pro; pro X7 xDrive40i za příplatek 70.460 Kč) a integrální aktivní řízení včetně natáčení kol zadní nápravy (33.878 Kč).

Výsledek je působivý, především co se komfortu týče. X7 se totiž spíš vznáší, než jede. Drtivou většinou nerovností vyžehlí tak, že o nich nevíte, jen velice zřídka - typicky na krátké ostré nerovnosti - se ozve nějaký pazvuk. Ale za ten týden, který auto strávilo většinou v komfortním nastavení, by mi k jejich napočítání stačily prsty na jedné ruce. Jinak je komfort X7 naprosto ohromující, k čemuž přispívá i obdivuhodně tuhá karoserie či dokonale izolovaná kabina.

Skvěle pracují výše zmíněné aktivní stabilizátory, které minimalizují pohyby karoserie nejen v zatáčkách, ale i při jízdě po nerovném povrchu. Normálně platí, že když máte auto s vyloženě měkkým podvozkem, snadno se stane, že se třeba na zvlněné silnici jeho karoserie nepříjemně rozhoupe. BMW X7 s aktivními stabilizátory nikoli, zhoupne se jen nad konkrétní nerovností, po jejím zdolání se vůz téměř okamžitě uklidní a nepůsobí ani trochu rozevlátě. Vzhledem k rozměrům a hmotnosti jde o fascinující vlastnost.

X7 si samozřejmě můžete přepnout i do sportovního režimu, v němž celkově výrazně ztuhne a dojem vznášejícího se auta trochu ustoupí. K posádce se totiž dostane výrazně víc informací o povrchu pod koly, ale velké SUV stále zůstane příjemně pohodlným vozem. Změní se také chování v zatáčkách, v nichž X7 najednou působí citelně hbitěji, jako by okamžitě zhubla - a přitom stačilo jen zmáčknout tlačítko.

BMW X7 xDrive40i

Ale přestože se s testovanou X7 xDrive40i můžete díky skvěle fungující technice rychle protáhnout třeba i zakroucenou horskou silnicí, o sportovním projevu bych nemluvil. Ano, tohle SUV rozhodně zatáčí lépe, než bych od tak velkého auta čekal, ale ta jeho masivnost je prostě během jízdy neustále cítit. A to není výtka! Naopak, jsem rád, že hlavní přednost X7 představuje nabízený komfort.

Líbí se mi, že BMW X7 pod trochu nabubřelou slupkou ukrývá naprosto pohodové auto, které dělá všechno pro to, aby byl řidič uvolněný a v klidu. A aby 340koňový motor bral jako milou rozmařilost, jejíž potenciál využije hlavně při bezpečném předjíždění.

Závěr


Stačí jedno auto?

Uznávám, že skoro 5,2 metru dlouhé SUV je do značné míry zbytečnost, kterou asi málokdo vyloženě potřebuje. Jenže na téhle X7 prostě něco je. BMW se pokusilo do jednoho jediného modelu spojit charaktery SUV, MPV a limuzíny a za sebe říkám, že se mu to povedlo.

Jasně, taková řada 7 se na normálních silnicích bude řídit lépe, ale mimo asfaltku ji asi nevezmete. A taky do ní neposadíte dalších pět lidí, když bude třeba. Přitom komfort nabídne X7 srovnatelný.

Dlouho jsem si myslel, že kdybych mohl mít jedno auto na světě, byl by to Range Rover, který jsem měl ve všestrannosti za nepřekonatelný. Po týdnu s X7 už si tím nejsem tak jistý...

Tohle SUV je navíc tak zajímavé, že mě donutilo přemýšlet o budoucnosti luxusních vozů. Mám takové tušení, že právě X7 ukazuje, jak bude taková budoucnost vypadat.

BMW X5 xDrive40i – Jeden z ostrůvků naděje

Kromě větší X7 jsme nedávno otestovali také nejtradičnější SUV od BMW, model X5. A ve stejné verzi jako X7, tedy xDrive40i.

V poslední době jsem se značkou BMW zažíval spíš zklamání, tím největším pro mě byla naftová trojka, která byla ve verzi 320d naprosto nijaká. Totálně bez chuti a jakéhokoliv náznaku jízdní zábavy. A 330d s M paketem zase byla tvrdá jak prkno, až jsem si zavzpomínal na v běžném provozu takřka nepoužitelné M4 Competition.

Stále se však najdou BMW, která mě baví jak před léty. Zrovna minulý týden jsem jezdil v nejnovější 520d, a to bylo přesně ono! Vlastně obyčejná verze, ale za volant jsem se vždycky těšil, auto zatáčelo jako BMW, na rozbité silnici se od podvozku neozývalo absolutně nic. Kombinace agilita/pohodlí jako kdysi.

Velice podobný pocit jsem měl i z X5 se základním benzinem, která se obchodně označuje xDrive40i. Za mě z trojice Q7, GLE a právě X5 to nejlepší, co můžete koupit. Tím myslím X5 jako takovou, xDrive40i bych mít nemusel, k tomu se dostanu.

Jinak ale X5 dělala přesně to, co měla. Tedy alespoň podle mě. Úžasně komfortní, tichá, ale i přes obří rozměry (současná X5 je dokonce o kousíček širší než jinak větší X7) a hmotnost (testovaná verze přes 2,1 tuny) zábavná, jak jenom jde. Nebo zábavná… Spíš uspokojující v tom, jak funguje. Q7 je typicky sterilní, GLE zatím obecně soudit nechci, modrá novinářská šestiválcová nafta byla divná (plavala, bouchala, až se mi nechce věřit, že by to byl v rámci modelu úzus), X5 ale netloukla ani na velkých nerovnostech a dvaadvacetipalcových (!!!) kolech (za vzduch na obou nápravách se připlácí šedesát tisíc) a asi i díky sportovnímu diferenciálu (bez příplatku) jsem měl pocit, že skutečně řídím. Jenom bacha na tu šířku…

BMW X5 xDrive40i

Rozhodně bych si však koupil naftu, všude jinde úchvatný třílitrový zážehový šestiválec s jedním turbem je zde méně přesvědčivý (i když stále dostatečně čiperný) a dle očekávání užranější. I klidným tempem jsem jezdil za jedenáct až třináct litrů a na důrazné zrychlení známé z menších modelů jen vzpomínal. Ne že by X5 tato motorizace nestačila, jenom nepůsobí tak příjemně „přemotorovaně“ jako třeba v pětce.

Vytknul bych design zadních partií (podobně jako trojka nevypadá zezadu jako BMW ani X5) a samozřejmě příšerný digitální přístrojový štít. Jak tohle mohlo BMW dopustit, nepochopím. To je ale vše, jinak je X5 výjimečně kvalitní, skvěle fungující a řidičsky uspokojující produkt. Je možná smutné, že podobných je i mezi bavoráky čím dál míň, stále však existují. Třímilionová cenovka za konkrétní testovaný kousek mi ale i tak přijde dost vysoká. To jsou zkrátka příplatky, základ za 1,8 milionu tak strašidelný není. A kůži za sto tisíc přece nepotřebujete, určitě se obejdete i bez laku za šedesát, sportovního výfuku za třináct, zmíněné dvaadvacítky přijdou na sto… Ono by to šlo osekat na rozumnější peníze.

Martin Machala

Nejlevnější verze modelu 2.172.300 Kč (X7 xDrive30d)
Základ s testovaným motorem 2.230.800 Kč (X7 xDrive40i)
Testovaný vůz bez příplatků 2.230.800 Kč (X7 xDrive40i)
Testovaný vůz s výbavou 3.137.710 Kč (X7 xDrive40i)

Plusy

  • Kvalitní, prostorný a praktický interiér
  • Povedený motor
  • Mimořádně komfortní jízdní projev
  • Moderní výbava

Minusy

  • Relativně vysoká cena
  • Vysoká hmotnost

Související články

Zobrazit celý článek
Témata
BMW X7 xDrive40i
Cena základní sestavy 2 230 800 Kč
Výbava základní sestavy airbagy pro řidiče a spolujezdce, přední a zadní hlavové airbagy (pro první dvě řady sedadel), kolenní airbag, boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, kožené čalounění - kůže Vernasca, perforovaná, přístrojová deska čalouněná umělou kůží, adaptivní vzduchové odpružení na obou nápravách, Driving Assistant, Parking Assistant, přední a zadní parkovací asistent, adaptivní LED světlomety, LED mlhové světlomety, LED zadní světlomety, elektricky nastavitelná přední sedadla, vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce, třetí řada sedadel, sportovní kožený multifunkční volant, panoramatické skleněné a elektricky ovládané střešní okno, 4zónová automatická klimatizace, automatické ovládání víka zavazadlového prostoru, BMW Live Cockpit Professional včetně navigačního systému se dvěma displeji s úhlopříčkou 12,3", HiFi systém s 10 reproduktory aj. Kč
Cena testované sestavy 3 137 710 Kč
Výbava testované sestavy BMW Individual metalický lak Tanzanite Blue (65.026 Kč), M sportovní výfukový systém (13.832 Kč), M sportovní brzdy včetně třmenů v modré barvě (14.898 Kč), sportovní automatická převodovka (6.786 Kč), integrované aktivní řízení včetně natáčení kol zadní nápravy (33.878 Kč), hliníkové boční nástupní prahy (16.250 Kč), elektricky ovládané tažné zařízení (32.526 Kč), xOffroad paket (51.480 Kč), protisluneční ochrana oken (14.092 Kč), BMW Individual prvky obložení interiéru v provedení Piano Black (16.250 Kč), Paket Ambient Air (9.490 Kč), 6místné uspořádání (23.036 Kč), TV funkce Plus (32.526 Kč), DAB tuner (11.388 Kč), BMW Individual čalounění stropu Alcantara v barvě antracitu (43.368 Kč), designový Paket Design Pure Excellence (79.638 Kč), Paket First Class zahrnující například plynulé dovírání dveří, panoramatické střešní okno s integrovaným LED osvětlením, ventilace předních sedadel, skleněné prvky interiéru, kožená přístrojová deska, masážní funkce pro přední sedadla, audiosystém Harman Kardon Surround Sound (188.318) Kč, zábavní systém Professional na zadních sedadlech (70.460 Kč), paket Advanced Heating s nezávislým topením, vyhřívanými sedadly vpředu a vzadu či chlazenými/vyhřívanými držáky nápojů (48.048 Kč), paket Innovation obsahující například pokročilý parkovací asistent či laserové světloety (88.686 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1500 - 5200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 245
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.6 / 8.2 / 9
Emise CO2: 205
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 326 / 2120
Objem nádrže (l): 83
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2395 / 0
Rozměr pneu: 285/45 R21
BMW X7 xDrive40i
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5151
b) šířka (mm): 2000
c) výška (mm): 1805
d) rozvor (mm): 3105
e) rozchod vpředu (mm): 1684
f) rozchod vzadu (mm): 1705
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
13. 3. 2020 19:12
Re: K X7...
X7 sa predalo malo nie preto, ze neexistuje dopyt, ale preto, ze pre europsky trh nebolo dostatocne vela alokacii vo vyrobe.
Avatar - Emel
13. 3. 2020 08:50
Re: K X7...
No jasně... na týdenní prázdniny to u nás vypadá stejně.

Na druhou stranu - tohle je auto bez rakve, jenom s držákem na lyže. Do rakve se ti právě spousta toho balastu vejde - lyžáky, helmy atd. A sáňky nebo boby taky obvykle v kufru nevozím, ale najdou si místo vedle rakve na zahrádce.
12. 3. 2020 16:53
Re: Takže si to shrneme
S tym suhlasim, ja len ze ten kto si to kupi nemusi byt zakonite "mozgovo postihnuty".

P.S. na ephoto mrknem obcas ale uz neprispievam. Casu moc nie je pri detoch tak fotim prevazne len pod vodou. :)
Avatar - iudex
12. 3. 2020 15:48
Re: Takže si to shrneme
Ja zásadne nepoužívam také hlúpe prirovnania o kompenzovaní si malých oných. Auto proste treba hodnotiť v danom kontexte a krajine, inak sa vníma X7 v USA a inak v Bratislave.
P.S. už Ťa nejak nevídam na ephoto, zanevrel si na fotenie, či len nestíhaš?
12. 3. 2020 15:36
Re: Takže si to shrneme
To mi je uplne jasne ze podmienky v US su pre jazdu a parking s takymito autami su lepsie. Len tu sme sa bavili o niecom inom. O pozerstve a pindikoch. ;)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku