Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Z8 dostane pravděpodobně nástupce!

Ladislav Čermák
Diskuze (64)
Úchvatný roadster z počátku nového Milénia nezůstane ve statistikách slávy osamělý

Mnoha fanouškům se stýská po nádherném hliníkovém roadsteru BMW Z8, který se mihl výrobními linkami a bondovkou Jeden svět nestačí (1999), aby zanechal dojem jednoho z nejkrásnějších automobilů světové historie. Ačkoliv nebyla jeho výroba nijak limitována, nemalá prodejní cena - v přepočtu cca 5 milionů korun - způsobila, že fantastické tvary mohou zblízka obdivovat jen majitelé 5.700 vyrobených kusů. Klenot, kterým mnichovská automobilka zavzpomínala na jiný mezník své novodobé historie - legendární roadster BMW 507 - a zároveň důstojně oslavila úspěšný vstup do nového milénia, podával na svou dobu neuvěřitelné jízdní výkony díky technice z tehdejší generace BMW M5. V roce 2003 se však přestal vyrábět a podle dostupných informací jsou v ČR nejméně 4 kusy, z toho nejméně jeden zástupce vzácné úpravy Alpina (vyrobeno pouhých 550 kusů), která do původní karoserie použila jiný motor a převodovku - původní 4,9 l V8 s šestistupňovou manuální převodovkou z modelu M5 nahradil vyladěný osmiválec 4,8 l z X5 s pětistupňovým Steptronicem.

Mnichovští marketéři nedávno přehodnotili svoje záměry a zastavili vývoj dvou nových roadsterů - pro supersportovní Z10 s motorem uprostřed, konkurující Mercedesu-McLaren SLR či Porsche Carrera GT, nebude zřejmě mezi ultradrahými high-endy na trhu dost místa a připravovaný lehký roadster Z6 bude zase příliš blízko budoucí generaci Z4. Naopak zelenou pravděpodobně dostal kompromis - velký a drahý roadster v cenové hladině 100 - 130 tisíc $, velikostně i tržně odpovídající minulé Z8 a konkurující zejména Mercedesu SL a Jaguaru XK. Není dokonce ani vyloučeno, že dostane znovu jméno Z8.

Technika bude do značné míry odpovídat budoucí Z4, prodloužený rozvor a řada provedených úprav však tuto podobnost úspěšně zamaskuje. Skelet již nebude hliníkový, přednost dostane ocelová konstrukce. Chybět nebudou elektronicky nastavitelné tlumiče a aktivní pružiny, aktivní tempomat, aktivní řízení a ochrana proti převrácení. V nabídce by se také měla objevit intenzivně vyráběná dvouspojková sekvenční převodovka ZSG, funkčně obdobná s konkureční DSG. Základní motorizací pravděpodobně bude přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 300 koní, právě se představující v novém trojkovém kupé, střed nabídky zřejmě utvoří očekávaný osmiválec 4,4 l soft-turbo o výkonu 400 koní a chybět nebude zřejmě ani famózní pětilitrový desetiválec z modelů M5 a M6. Nevylučuje se ani montáž nově vyvíjeného dvanáctiválce 6,3 l o výkonu cca 600 koní - nabízet v této třídě motor V12 zavedl Mercedes-Benz SL 600 jako nepsanou povinnost.

BMW obvykle neslibuje naprázdno, takže se rozhodně máme v dohledné době nač těšit!

Ladislav Čermák
Diskuze (64)
22. 6. 2006 21:37
Re: BMW:konkurent pro CLS!
:yes:
22. 6. 2006 20:18
Re: BMW:konkurent pro CLS!
Tečeš tu nad malůvkou... zrovna tak jako je malůvka to AUDI... jestli se tedy na něco těším, tak na to, až je jednou uvidím vedle sebe... tehdy se zahřmí, a jeden bude nej. Podle mě, nebude vizuální jednoznačnej vítěz... klasa bude v každém... Přesto můj tip je - BMW, MB, AUDI... ale spíš pocitově, neb ta sportovní dravost umocní to vyznění auta...