Borgward je zpátky. Prodej BX7 začne v dubnu, zatím však jenom v Číně
Borgward kvůli bankrotu ukončil činnost již v šedesátých letech a ještě do druhé poloviny minulé dekády o něm takřka nebylo slyšet. Zlomový bod nastal až na začátku minulého roku, kdyby byl oficiálně potvrzen návrat značky na trh, už tehdy ale bylo jisté, že z výrobní linky nebudou sjíždět podobné krásky jako Isabella TS Deluxe nebo Isabella Coupé.
Značka na nic nečekala a okamžitě vsadila na oblíbené SUV, alespoň v našich očích se jí ale comeback moc nepovedl. Ostatně pokud jste loni ve Frankfurtu viděli místy vyloženě odfláknuté BX7, kdy se je den ze dvou exemplářů uvnitř rozpadal už během prvního novinářského dne, dáte nám za pravdu. Borgward to nicméně nevzdal a v předvečer letošního ženevského autosalonu ukázal modely BX5 a BX6 TS, které se řadí například vedle Audi Q3 nebo BMW X1.
Nejnovější tisková zpráva odhaluje další důležitá fakta. Třeba že je nová továrna v Pekingu připravena k výrobě modelu BX7 v objemu až 160.000 kusů ročně a ve druhé fázi zvládne za stejné období vyprodukovat dokonce až 360.000 vozů. Je založena na systému digitalizace „Průmysl 4.0“, mělo by tedy jít o „chytrou“ továrnu, která podléhá nejpřísnějším německým standardům v oblastech výroby a řízení jakosti.
Podle Ulricha Walkera, generálního ředitele Borgward AG, již značka úspěšně navázala spolupráci s více než stovkou prodejců a příští rok má jejich počet vzrůst až na dvě stě. Jak jste už ale možná pochopili, všichni budou v Číně. Samotný prodej BX7 má začít v dubnu při příležitosti autosalonu v Pekingu. Evropa nicméně na příval vozů Borgward nebude čekat dlouho – podle informací z letošního ženského autosalonu se sem dostanou již v příštím roce.