Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Borgward je zpátky. Prodej BX7 začne v dubnu, zatím však jenom v Číně

Jan Mička Jan Mička 21. 3. 2016 • 16:59
26
4
Zobrazit náhledy (26)
novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba
Oživení německé značky Borgward se vydařilo. Nový závod v Pekingu je připraven na výrobu a může chrlit až 360.000 aut ročně.

Borgward kvůli bankrotu ukončil činnost již v šedesátých letech a ještě do druhé poloviny minulé dekády o něm takřka nebylo slyšet. Zlomový bod nastal až na začátku minulého roku, kdyby byl oficiálně potvrzen návrat značky na trh, už tehdy ale bylo jisté, že z výrobní linky nebudou sjíždět podobné krásky jako Isabella TS Deluxe nebo Isabella Coupé.

Značka na nic nečekala a okamžitě vsadila na oblíbené SUV, alespoň v našich očích se jí ale comeback moc nepovedl. Ostatně pokud jste loni ve Frankfurtu viděli místy vyloženě odfláknuté BX7, kdy se je den ze dvou exemplářů uvnitř rozpadal už během prvního novinářského dne, dáte nám za pravdu. Borgward to nicméně nevzdal a v předvečer letošního ženevského autosalonu ukázal modely BX5 a BX6 TS, které se řadí například vedle Audi Q3 nebo BMW X1.

Nejnovější tisková zpráva odhaluje další důležitá fakta. Třeba že je nová továrna v Pekingu připravena k výrobě modelu BX7 v objemu až 160.000 kusů ročně a ve druhé fázi zvládne za stejné období vyprodukovat dokonce až 360.000 vozů. Je založena na systému digitalizace „Průmysl 4.0“, mělo by tedy jít o „chytrou“ továrnu, která podléhá nejpřísnějším německým standardům v oblastech výroby a řízení jakosti.

Podle Ulricha Walkera, generálního ředitele Borgward AG, již značka úspěšně navázala spolupráci s více než stovkou prodejců a příští rok má jejich počet vzrůst až na dvě stě. Jak jste už ale možná pochopili, všichni budou v Číně. Samotný prodej BX7 má začít v dubnu při příležitosti autosalonu v Pekingu. Evropa nicméně na příval vozů Borgward nebude čekat dlouho – podle informací z letošního ženského autosalonu se sem dostanou již v příštím roce.

Související články

22. 3. 2016 12:45
Re: Ale to je omyl, vážení...
...a Škoda parné lokomotívy, že? Nabudúce kým niečo napíšeš, čo tak trochu zapojiť pár mozgových buniek...?
Avatar - Barrichello
21. 3. 2016 14:41
Re: Ale to je omyl, vážení...
Tesla v čssr dělal od žárovek po radolokátory, mimochodem Tesla pořád ještě existuje. U nás v čr.

Ale s americkou Teslou to nemá nic společného a ani se na sebe nikde neavzájem neodkazují
21. 3. 2016 13:07
Re: Ale to je omyl, vážení...
Tesla dělala žárovky a teď dělá auta...
Ale to je omyl, vážení...
...aké oživenie značky? Iba použitie značky ako názvu, s pôvodnou nemeckou automobilkou nemá tento čínsky pokus spoločné absolútne nič a okrem názvu na slávnu minulosť ničím nenadväzuje.
To ak by (hypoteticky)n krachlo Porsche a o 50 rokov niekto kúpi značku a začne pod ňou predávať elektrické mikrobusy, tiež sa to bude brať ako oživenie značky s titulkami "Porsche je späť" ?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku