Borgward to myslí vážně. Postaví továrnu v domovském Německu
Borgward pokračuje ve svých ambiciózních plánech. Už od svého oživení trvá na tom, že po první továrně v Číně otevře také výrobní závod v domovském Německu, kde dnes sídlí. Nyní firma tento záměr potvrzuje a oficiálně tvrdí, že výrobu v německé továrně zahájí v roce 2018.
Nová továrna bude nakonec vybudována v Brémách na severu Německa, které byly sídlem značky už od dvacátých let. Odkaz na historii sice při výběru výrobního místa hrál roli, jenže Brémy mají i své další výhody. Z hlediska logistiky je plusem tamější přístav, v okolí města je navíc dostatek kvalifikovaných pracovníků i množství dodavatelů.
Přesná lokace zatím není známá, a to přestože výstavba továrny má začít už na začátku příštího roku. O finálním místě nyní automobilka vyjednává s potenciálními výrobními partnery, majiteli různých pozemků i spolkovou zemí Svobodné hanzovní město Brémy.
V prvotní fázi bude německý závod montovat auta v režimu SKD (nižší stupeň rozložitelnosti), a to s kapacitou až 10.000 vozů ročně. „Montáž bude od základu navržena pružně a organizovaně tak, aby ji bylo možné upravit podle rozšiřování nabídky a zájmu zákazníků,“ říká předseda představenstva značky Ulrich Walker.
Borgward počítá s využitím tzv. průmyslu 4.0, což bude znamenat úzkou kooperaci mezi lidmi a stroji. Německá továrna bude sloužit hlavně pro potřeby značka v Evropě, zatímco dosavadní závod v čínském okresu Mi-jün v Pekingu bude nadále fungovat jako domovská továrna. Sídlo však dnes leží ve Stuttgartu.
Jako první se v Brémách začne vyrábět 4,7 metru dlouhé SUV Borgward BX7 ve verzi s elektrickým pohonem. S vývojem pomůže Bosch, zatímco baterie dodá LG. Mezi další dodavatele budou patřit i firmy Continental, Kuka, Schäffler/SKF, BorgWarner nebo Webasto. V budoucnu dojde také na další modely, mimo jiné menší SUV Borgward BX5, které bude dostupné jako elektromobil a plug-in hybrid.
Automobilka Borgward fungovala mezi dvacátými a šedesátými lety, kdy patřila mezi největší německé výrobce aut. V šedesátých letech však zbankrotovala, hlavně kvůli vysokým výrobním nákladům a technickým potížím modelu Arabella. Vnuk Christian zakladatele firmy Carla F.W. Borgwarda však deset let pracuje na oživení značky, ke kterému nakonec došlo loni, kdy Borgward na frankfurtském autosalonu představil svůj první novodobý model, SUV BX7. Letos pak značka obnovila výrobu.