Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus 850 Cabrio: Tuner z Bottropu ukazuje možnosti individualizace

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 27. 3. 2017
26
1
Zobrazit náhledy (26)
Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S
Poladěný osmiválcový kabriolet S-Klasse se stylizovaným B ve znaku není žádnou horkou novinkou. Brabus se ovšem chlubí kouskem v bílém laku s červeným interiérem...

Stylisté Daimleru si v posledních letech odpouštějí prvoplánové vlnky a některým mercedesům to zase sluší, eskovému kabrioletu pak obzvlášť. Tuner z Bottropu přidává šťávu vnějšímu vzhledu, kabině, ale hlavně motoru. Kabriolet S-Klasse s označením 850 měl premiéru už loni v červnu na 24 hodinách v Le Mans.

Vychází z ostré otevřené verze S 63 AMG, ale trojčíslí v označení není náhodné. Brabus totiž převrtal dvěma turby přeplňovaný vidlicový osmiválec z původních pět a půl litru na šest. Změnily se samozřejmě důležité komponenty: ojnice, výfukové potrubí, software řídicí jednotky a zvětšila se turba. Výsledkem je 850 koní (627 kW) a 1450 N.m. Série má mimochodem pouze 585 koní (430 kW) a 900 newtonmetrů, masivní upgrade pohonné jednotky byl tedy nutný. Montuje se i do jiných modelů.

Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio používá tradiční mercedesí sedmistupňovou samočinnou převodovku, která tuhle porci přenáší na všechna kola, tovární systém 4Matic zůstal zachován. Řadí se páčkami pod volantem. Otevřená superhvězda (původní logo ovšem najdete jen ve středu volantu, nikde jinde být nesmí) zvládá sprint z klidu na stovku za 3,5 s a na dvojnásobek se dostane během 9,4 s. Kdybyste se chtěli v Německu, tam, kde se to ještě smí, svézt maximální rychlostí, dostanete se na supersportovní metu 350 km/h. Pak vám zatne závodnické choutky omezovač.

Ke kabrioletu se standardně dodávají gumy rozměrů 255/35, respektive 295/30 na jedenadvacetipalcových kolech, za příplatek můžete mít i dvaadvacítky s obutím 255/30, respektive 295/25. Jenže ani tyhle pryžové slupičky s ultranízkým profilem vyšší tempo dlouho nevydrží, proto je top speed ostatně elektronicky limitována. Podvozek v souvislosti s tím klesl o 15 mm. Němci mají dálnice s kvalitním povrchem, mohou si to dovolit.

Místo loni prezentovaného tmavého kusu se Brabus aktuálně pochlubil exkluzivním světlým. Vypadá fantasticky, navíc na něm firma předvádí rovnou dva druhy svých ráfků. S bílým lakem kontrastuje firemní karbonový aerokit: přední spoiler, kryty zrcátek, vstupy vzduchu, zadní decentní křidélko a difuzor. Ten přidává uhlazenému krasavci kapku optické agrese. Po vstupu dovnitř vás přivítají podsvícené prahy s nezbytným emblémem a digitální přístrojový štít, který lze všemožně konfigurovat. Druhou obrazovku vpravo znají majitelé S-Klasse i v dalších karosářských variantách. .

Pomyslnou třešničkou na dortu je pak kromě lehkých děrovaných pedálů (samozřejmě pouze dvou, spojkového netřeba) opravdu překrásný interiér. Byl kompletně oděn do rudé kůže. Ta se jistě šije ručně a pokrývá takřka kompletní kabinu včetně volantu a palubky. Nádhera, že? Navíc začíná jaro, takže by se takové auto mohlo na sezónu hodit. Zájemce si ho může koupit kompletně, nebo přistavět svoje starší a pak už jen specifikovat úpravy dle stavu svého bankovního konta...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

l.
| 30. 3. 2017

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku