Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus CL: ve 340 km/h na těžkopádnost zapomenete

Libor Zezulka
Diskuze (24)
Mercedes CL je sice horká novinka, ale u Brabusu si pořádně pospíšili a už představují jedno z nejrychlejších GT světa.

Současně s uvedením zbrusu nového Mercedesu CL představuje renomovaná firma Brabus exkluzivní tuningový program pro toto luxusní kupé. A opravdu stojí za to, protože upravené CL se rázem řadí mezi nejvýkonnější a nejrychlejší GT světa.

Pro vrcholnou sériovou verzi CL 600 je připraven špičkový přeplňovaný dvanáctiválec Brabus SV12 S Biturbo, který má zvýšený objem z 5,5 na 6,3 litru, zesílený blok, speciální klikovou hřídel, kované písty, jiné vačkové hřídele, větší turbodmychadla, účinnější chlazení, propustnější sací i výfukové potrubí, sportovní katalyzátory a samozřejmě přeprogramovanou elektroniku. Výsledek odpovídá vynaloženému úsilí. Výkon 537 kW při 5100 otáčkách a maximum točivého momentu 1320 Nm, vrcholícího již ve 2100 ot./min, jsou opravdu úctyhodné hodnoty. Jak bývá u motoru SV12 S Biturbo zvykem, v autě je točivý moment elektronicky omezen na 1100 Nm, což ale zadním pneumatikám stejně mnoho života nepřidá. Nad přikoupením zadního diferenciálu se zvýšenou svorností snad žádný zákazník váhat nebude. O přenos mimořádného výkonu na zadní kola se stará pětistupňová automatická převodovka.

Vzhledem k mohutnosti CL berou jízdní výkony dech: Brabus CL zvládá sprint z 0 na 100 km/h za rovné 4 sekundy, na 200 km/h za 11,9 s a v rozletu jej zastaví až omezovač, nastavený na 340 km/h. Tuning pro slabší CL 500 s atmosférickým osmiválcem začíná kitem B8, zvyšujícím výkon na 308 kW a končí motorem Brabus 6,1 se 340 kW a točivým momentem 615 Nm ve 3100 otáčkách.

Brabus nezůstal jen u motoru. Pro nové CL vyvinul také aerodynamický kit, který obsahuje optimalizovaný přední nárazník s velkým sacím otvorem a integrovanými mlhovkami i přídavnými dálkovými světly, nástavce prahů s osvětlením LED a nástavec zadního nárazníku, v němž je zakomponována čtveřice koncovek sportovního výfuku (ten je k mání i bez tuningu motoru). Záď je stejně jako prahy osvětlena třemi LED, aktivovanými při otevření kufru.

Brabus CL může být vybaven koly Monoblock v průměrech 18, 19, 20 a 21 palců, přičemž v největší variantě kola obouvají pneumatiky Pirelli nebo Yokohama rozměru 255/30 ZR 21 vpředu a 285/30 ZR 21 vzadu. Speciální modul pak snižuje světlou výšku CL o 25 mm. K výjimečným výkonům patří stejně výjimečné brzdy – vpředu 12-pístkové s kotouči 380x36 mm, vzadu pak 6-pístkové s kotouči 355x28 mm.

Interiér CL si můžete u Brabusu nechat vyšlechtit prahy s firemním logem, sportovními ergonomickými volanty a čalouněním kůží Mastik nebo Alcantara.

Libor Zezulka
Diskuze (24)
Avatar - Zdenda
26. 9. 2006 16:10
.-.-
Z toho auta naši cestaři moc nadšení nebudou,protože s takovým výkonem musí trhat z cesty asfalt.
Avatar - iudex
26. 9. 2006 09:06
POCHOPIA KONECNE???
Kedy uz v Stuttgarte konecne pochopia, ze sportove auto nerobi (len) vykon? Tajomstvom je hmotnost, resp. vykonova hmotnost, a samozrejme podvozok. 2,5t pohotovostnej hmotnosti a sportak? Asi tazko :no: