BRABUS Mercedes-Benz Sprinter: Tuning pro opravdové chlapy

Tak na tuhle otázku si musí každý odpovědět sám, pravda bude nejspíš někde uprostřed. Pravděpodobně snem každého tunera je udělat něco opravdu velkého, a u Brabuse si tento sen splnili po svém. Geometricky tvarovaná velká dvoutunová dodávka se může změnit v poměrně dynamicky působící objekt poté, co jí u Brabusů namontují do nárazníku s přídavné dálkové světlomety a nové, elegantní kulaté mlhovky, spolu s ozdobnou plaketou s logem Brabus. Tím to nekončí - lemy blatníků dostanou třícentimetrové nástavce, aby se do nich vešly devítipaprsková kola BRABUS Monoblock E 8Jx18 s pneumatikami Pirelli nebo Yokohama o rozměrech 255/55 R18 C. Záď pak ozdobí dvojitá chromová koncovka výfuku s logem BRABUS.
Tím to samozřejmě nekončí - celý interiér lze přečalounit měkkou a prodyšnou kůží BRABUS Mastik a vytvořit v něm třeba konferenční minisál, pojízdný obývák či nahrávací studio - fantazii bohatých klientů se meze nekladou. Aby si užil i majitel s menšími nároky, nabízí BRABUS kvalitní lemované koberce s logem či hliníkové kolíčky centrálního zamykání a pedály.
A do třetice samozřejmě tuning samotný. Brabus má připraven výběr pro majitelé dieselů i benziňáků. Majitelé, nespokojení s výkonem svého CDI, si mohou skočit na přečipování, které jim přímo v autorizovaném servisu M-B provedou za půl hodiny. Ze čtyřválce 2,2 l v modelu 215, 315 a 415 CDI lze místo původních 110 kW (150 k) a 330 Nm s pomocí kitu PowerXtra D3 (III) vydolovat 132 kW (180 k) a 380 Nm, šestiválec 3,0 l z modelů 218, 318 a 418 CDI může s pomocí sady PowerXtra D6 (III) snadno zesílit ze 135 kW (184 k) a 400 Nm na velmi příjemných 165 kW (224k) a především 480 Nm při 1.600 - 2.600 ot.. S takovou porcí se už dá jezdit dynamicky náklad nenáklad, performance kity jsou ovšem konstruovány i s ohledem na dlouhodobou zátěž, jinak by samozřejmě nárůsty mohly být ještě vyšší.
Samotným vrcholem je ovšem tuning pro nejsilnější, benzinový šestiválec 3,5 l z modelů 224, 324 a 424. Silný motor, známý i z velkých třícípých limuzín, podstoupí převrtání na čtyřlitrový zdvihový objem, díky čemuž křivky povyrostou ze 190 kW (258 k) a 340 Nm až na špičkových 228 kW (310 k) a 400 Nm. To už jsou parametry, hodné luxusního přepravníku VIP klientů, nebo velké aktivní rodiny.