Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BRABUS Mercedes-Benz Sprinter: Tuning pro opravdové chlapy

BRABUS Mercedes-Benz Sprinter: Tuning pro opravdové chlapy

BRABUS Mercedes-Benz Sprinter: Tuning pro opravdové chlapy Zdroj: acz

Diskuze (11)
Evropští úpravci hledají nové cesty, nebo se moderní dodávky stávají opravdovou součástí každodenního civilního života?

Tak na tuhle otázku si musí každý odpovědět sám, pravda bude nejspíš někde uprostřed. Pravděpodobně snem každého tunera je udělat něco opravdu velkého, a u Brabuse si tento sen splnili po svém. Geometricky tvarovaná velká dvoutunová dodávka se může změnit v poměrně dynamicky působící objekt poté, co jí u Brabusů namontují do nárazníku s přídavné dálkové světlomety a nové, elegantní kulaté mlhovky, spolu s ozdobnou plaketou s logem Brabus. Tím to nekončí - lemy blatníků dostanou třícentimetrové nástavce, aby se do nich vešly devítipaprsková kola BRABUS Monoblock E 8Jx18 s pneumatikami Pirelli nebo Yokohama o rozměrech 255/55 R18 C. Záď pak ozdobí dvojitá chromová koncovka výfuku s logem BRABUS.

Tím to samozřejmě nekončí - celý interiér lze přečalounit měkkou a prodyšnou kůží BRABUS Mastik a vytvořit v něm třeba konferenční minisál, pojízdný obývák či nahrávací studio - fantazii bohatých klientů se meze nekladou. Aby si užil i majitel s menšími nároky, nabízí BRABUS kvalitní lemované koberce s logem či hliníkové kolíčky centrálního zamykání a pedály.

A do třetice samozřejmě tuning samotný. Brabus má připraven výběr pro majitelé dieselů i benziňáků. Majitelé, nespokojení s výkonem svého CDI, si mohou skočit na přečipování, které jim přímo v autorizovaném servisu M-B provedou za půl hodiny. Ze čtyřválce 2,2 l v modelu 215, 315 a 415 CDI lze místo původních 110 kW (150 k) a 330 Nm s pomocí kitu PowerXtra D3 (III) vydolovat 132 kW (180 k) a 380 Nm, šestiválec 3,0 l z modelů 218, 318 a 418 CDI může s pomocí sady PowerXtra D6 (III) snadno zesílit ze 135 kW (184 k) a 400 Nm na velmi příjemných 165 kW (224k) a především 480 Nm při 1.600 - 2.600 ot.. S takovou porcí se už dá jezdit dynamicky náklad nenáklad, performance kity jsou ovšem konstruovány i s ohledem na dlouhodobou zátěž, jinak by samozřejmě nárůsty mohly být ještě vyšší.

Samotným vrcholem je ovšem tuning pro nejsilnější, benzinový šestiválec 3,5 l z modelů 224, 324 a 424. Silný motor, známý i z velkých třícípých limuzín, podstoupí převrtání na čtyřlitrový zdvihový objem, díky čemuž křivky povyrostou ze 190 kW (258 k) a 340 Nm až na špičkových 228 kW (310 k) a 400 Nm. To už jsou parametry, hodné luxusního přepravníku VIP klientů, nebo velké aktivní rodiny.

Vstoupit do diskuze (11)