Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus se pustil do úprav nové třídy C

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Mercedes-Benz třídy C se ve své poslední generaci veřejnosti představil na ženevském autosalonu. Neuběhl ani měsíc a Brabus má již hotovou nabídku sportovních úprav.

Úpravy společnosti Brabus se neomezují jen na vzhled karoserie nebo zušlechťování interiérů, ale vztahují se i na pohonné jednotky a podvozky.

Nejradikálnější z úprav nabízených pro novou třídu C je připravena pro šestiválcové benzinové modely C 280 a C 350. Tyto vozy mohou prodělat zvětšení objemu na 4,0 litry. Motory dostanou novou klikovou hřídel, větší válce, čtyřventilové hlavy jsou optimalizovány pro přísun paliva do většího spalovacího prostoru a jsou vybaveny speciálními vačkovými hřídeli. Přestavba zahrnuje také použití výfukového potrubí z nerezové oceli s kovovými katalyzátory a nově naprogramovanou elektroniku motoru.

Čtyřdveřový sedan, který měl ve verzi C 280 výkon 170 kW (231 k) nebo 200 kW (272 k) v modelu C 350, má po tomto zásahu výkon 244 kW (332 k) a točivý moment 420 Nm při 4200 ot./min (původně 300 Nm resp. 350 Nm). Jeho maximální rychlost je 275 km/h a z nuly na 100 km/h zrychluje za 5,9 s.

Zkrátka nepřijdou ani modely, na jejichž zádi se skví označení CDI. I jejich motory si mohou přilepšit. Nabídka úprav začíná sadou D2 (III) u modelu C 200 CDI, zvýšením původního výkonu 100 kW (136 k) o 28,7 kW (39 k) a točivého momentu z 270 Nm na 385 Nm. Pokračuje sadou D3 (III) pro model C 220 CDI, jemuž zvýší výkon z 125 kW (170 k) na 143 kW (195 k) a točivý moment z 400 Nm na 450 Nm. Vrchol mezi vznětovými verzemi třídy C je model C 320 CDI, kterému sada D6 (III) zvedne původní výkon 165 kW (224 k) o 35,3 kW (48 k) a točivý moment z 510 Nm na 590 Nm. Turbodieselový Mercedes pak dosahuje maximální rychlosti 250 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,9 s.

Pro všechny modely třídy C je k dispozici sportovní výfukové potrubí z nerezové oceli.

Mercedes-Benz třídy C může být u Brabusu vybaven litými koly o průměru 17, 18, 19 nebo 20 palců a odpovídajícími tlumiči s pružinami, které přispějí sportovním jízdním vlastnostem vozu a zároveň sníží jeho světlou výšku. Největší disky nabízené firmou Brabus pro třídu C jsou ráfky Monoblok VI, E a S o velikosti 9Jx20 vpředu i vzadu, obuté do pneumatik o rozměru 235/30 ZR 20 vpředu a 265/25 ZR 20 vzadu.

Brabus ve dvou verzích nabízí také vysokovýkonný brzdový systém pro všechny modely nové třídy C.

Pro Mercedes-Benz třídy C je připravena i sada spoilerů, které ale vedle estetické role plní i tu funkční a jejich vývoj probíhal v aerodynamickém tunelu. Zajímavé jsou nástavce prahů, vybavené sadou diod, které posvítí vedle vozu při nastupování a vystupování.

Interiér může být čalouněn kůží v kombinaci s Alcantarou. A zákazníci si mohou objednat sportovní volant, hliníkové pedály, doplňky obložení z karbonu atd.

Není bez zajímavosti, že Brabus na své výrobky poskytuje tříletou záruku s omezením na 100 000 km.

Tip: Srovnejte tuning nové třídy C od Brabusu a Lorinseru

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)