Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brazilci představili parádní offroad, Troller T4 přitom stojí na technice Fordu

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Ve světě téměř neznámá značka se pochlubila stylovou novinkou, která by mohla směle konkurovat renomovaným výrobcům offroadů. Pod kapotou navíc ukrývá osvědčenou techniku z dílny Ford.

Brazilská společnost Troller Veículos Especials, zkráceně Troller, je ve světě téměř neznámá, neboť se soustředí pouze na svůj domácí trh. Díky novému modelu Troller T4 se však dostala do hledáčku řady světových médií, která zoufale volají po vývozu téhle terénní stylovky do světa. A my se k nim směle přidáváme.

Brazilská společnost Troller se zabývá stavbou offroadů již od roku 1995 a od roku 2007 spadá pod křídla automobilka Ford. O schopnostech jejích modelů přitom svědčí nejen vysoké nároky brazilské divočiny, ale i účast v několika závodech Rally Dakar.

Nejznámějším modelem automobilky je právě T4, jehož poslední generace byla představena v roce 2018. Nyní však automobilka představuje upravenou variantu pro rok 2020, která nabízí několik designových změn a také řadu pestrých barev karoserie.

Výsledkem je tak kompaktní offroad, který se veze na stejné retro-stylové vlně, jako například Suzuki Jimny nebo Jeep Wrangler. Stylový exteriér však doplňuje i zajímavá technika. Základem Trolleru se totiž stala zkrácená verze globální platformy Fordu Ranger.

Pod kapotou je uložen 3.2 litrový naftový pětiválec Duratorq, který slibuje 200 koní a 470 Nm točivého momentu v rozmezí 1750 až 2500 ot./min. Motor je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou a nechybí volba pohonu 2x4, 4x4H a 4x4L – tedy s redukcí. Troller se navíc vyšplhá na svahy se sklonem až 45 °, zvládne boční náklon 40 ° a přebrodí se vodou hlubokou 800 mm.

Jedná se tak o skutečně velmi povedené náčiní do terénu, které by mohlo poměřovat síly i se zavedenými modely. Svým jednoduchým hranatým designem navíc až nápadně připomíná siluetu Fordu Bronco, kterou automobilka odhalila v minulém roce.

A cena? Ta začíná od 140.900 brazilských reálů, což cca 803.000 Kč. Je tak vážně škoda, že si automobilka syslí T4 jen pro domácí trh. Podobný stroj bychom si totiž celkem rádi vyzkoušeli i v Evropě.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
28. 10. 2019 14:37
Re: pekne
No ale čiste technicky v našich končinách proste máme ďaleko viac spevnených vozoviek ako v tej Brazílii, teda aj cieľová skupina pre skutočné offroady sa scvrkla na (ak preženiem) pár ľudí. By ma celkom zaujímalo, čo by toto stálo homologizované v EU, pretože mohol by zabodovať len veeeľmi zaujímavou (nízkou) cenou. S ostatným ale súhlas.
28. 10. 2019 13:07
Troller
Podvozek Ford, design jako Jeep a interiér úplně jako Dacia :-!
Sice na tom interiéru moc nezáleží, když je to auto do terénu, ale i nějaké sparťanské provedení by bylo hezčí.
U nás by to stejně celé zabila cena. Už takhle je to docela drahý a při dovozu k nám by se to nevyplatilo vůbec.
Avatar - 3_diamanty
28. 10. 2019 11:17
pekne
okrem toho ze je to v prvom rade skutocne seriozny offroad ako ma byt.....tak okrem toho musim pochvalit aj jeho sympaticku vizaz ( taky kusok exotickejsi a spartanskejsi jeep :-) ) ... vazne klobuk dole.... moc sikovne a prakticky to vyzera... a kludne si taketo nieco viem predstavit aj u nas... ale chapem .. nam uz dnes postaci aj octavka scout tak krasne sme dopadli .... nuz a to som bol v tom ze zavidiet nejake tie sikovne auta mozeme "len" severnej amerike a cine .. no tak po tomto co v clanku vidim uz zavidim nejako auto aj brazilii ... :yes:

PS: 800mm brodivost je jedna s najlepsich aj medzi tymi uplne najlepsimi offroadmi .. takze sanka dole a velky respekt pred tymto brazilskym kuskom :yes: ....