Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brembo dalo brzdám zrcadlově lesklý povrch, nejde přitom jen o vzhled

Ondřej Mára
Diskuze (5)

Zářivě lesklé kotouče by měly déle vydržet a navíc představují menší zátěž pro životní prostředí.

Společnost Brembo, renomovaný výrobce komponent brzdového systému, představila nové brzdové kotouče s označením Greentive, které rozhodně nepřehlédnete.  Jejich povrch je totiž zrcadlově lesklý a zpoza kol bude bezpochyby doslova zářit.

Lesklý vzhled brzdových kotoučů Greentive však není záležitostí pouze estetickou, ale také praktickou. Nové kotouče by totiž měly nabídnout delší životnost, lepší odolnost vůči korozi a nižší emise brzdového prachu. Kotouče tak nebudou špinit kola a současně přispějí k ochraně životního prostředí i zdraví kolemjdoucích.

Specifický lesklý vzhled kotoučů by měl být důsledkem procesu označovaného jako technologie Velocity-Oxy-Fuel, kdy jsou kotouče pokrývány speciální vrstvou povlaku. Ten by přitom měl na kotoučích zůstávat po celou dobu jejich používání, jak na dotaz kolegů z Motor1 potvrdilo Brembo.

Kotouče navíc nesou i drobné logo společnosti Brembo, které zde rovněž není pouze pro parádu. Mělo by se totiž jednat o jasný ukazatel opotřebení kotoučů, díky čemuž budete již po zběžném pohledu vidět, kolik materiálu na brzdách ještě zbývá.

Společnost navíc naznačila, že by tato technologie úpravy povrchu mohla být použitelná pro většinu vyráběných kotoučových brzd, včetně dvoudílných plovoucích brzdových kotoučů. Do budoucna se tak zřejmě můžeme těšit na široké uplatnění této technologie.

Prozatím však bude Brembo cílit především na výrobce elektromobilů a vozidel s alternativními pohony, u kterých se stále častěji hledí i na čistotu brzdových kotoučů a emise brzdového prachu. Ostatně ekologickému směřování kotoučů Greentive nahrává už jejich název, který je složen z výrazů „Green“ a „Distinctive“ – tedy zelené a výrazné.

Brembo bohužel prozatím nezveřejnilo cenu, ani plánované zahájení dodávek kotoučů Greentive na trh. Až se ale objeví v podbězích prvních modelů, rozhodně je nepřehlédneme.

Ondřej Mára
Diskuze (5)

Doporučujeme

19. 9. 2020 00:01
Re: A destičky ?
Presne tak, spotrebovava se vzdy oboji, jak kotouc, tak desticky, ale ten pomer lze nastavit kterymkoliv smerem.

Kdyz jim tak jde o zivotni prostredi, muzou udelat bubnovy brzdy a prach se ven nedostane a je po problemu. Kdyz to jde u F1, tak u nakupni tasky to pujde taky.
18. 9. 2020 21:51
Re: Jen by mne tak zajímalo...
Asi ne. Proto je taky budou přednostně dodávat pro elektroplečky, které spíše než brzdy používají rekuperaci... :D
Avatar - Beefcake
18. 9. 2020 21:13
Re: A destičky ?
No neviem, mne 2 dosticky kotuc nevydrzi isto.
A prach zalezi aj od kombinacie doska kotuc.
18. 9. 2020 17:58
A destičky ?
Nevim, ale prach jde hlavne od brzdovych desticek, kotouc vydrzi 2-3 sady desticek takze pan kopirujici autor by si mohl otevrit wikipedii, kde je napsano, jak brzdy funguji, kotouc samotny na to nestaci
Avatar - Jerry.Gunman
18. 9. 2020 16:56
Jen by mne tak zajímalo...
Zda ty kotouče, co budou takové krásné, zrcadlové, zelené a výrazné, pro-ekologické a bezprašné, na povrchu lakované a k životnímu prostředí přátelské... zda budou tady nějak rozumně brzdit? :D