Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Breyton - BMW 1, BMW 3 ve Frankfurtu 2005

Další tuner s nedlouhou historií se zařadil do nedohledné řady úpravců, zušlechťujících bavorské rychlíky s modrobílou vrtulí. V jejím rámci se zviditelnil zejména osobitým stylem, který se mu podařilo vtisknout svým doplňkům, a také elegantní...

Další tuner s nedlouhou historií se zařadil do nedohledné řady úpravců, zušlechťujících bavorské rychlíky s modrobílou vrtulí. V jejím rámci se zviditelnil zejména osobitým stylem, který se mu podařilo vtisknout svým doplňkům, a také elegantní krémovou metalízou, vynikající mezi obvyklými černými, stříbrnými či červenými laky. Breyton je také známý montáží neobvykle velkých kol a úpravami motorů.

BMW 1

se v repertoáru Breytonu objevuje obutý do pořádných bot; buď do 19“ kol Flame 8,5 x 19/9,5 x 19 s pneumatikami 225/35 ZR19 / 255/30 ZR19, nebo ultimativních 20“ disků Vision II 8,5 x 20 s obutím 235/30 ZR20. Když strávíme představu dvacetipalcových disků na autě velikosti Golfa, můžeme pokračovat sportovním pérováním, sníženým o 50/30 mm a aerodynamickým kitem pro oba nárazníky a prahy. Uvnitř vládne stříbrný karbon a hliník v obvyklé míře a neobvykle elegantním provedení.

Dalším stupněm úprav je chiptuning pro 120d, po jehož aplikaci narostou výkony na 144 kW a 390 Nm, případně šestiválec ze 130i, převrtaný a pojmenovaný Breyton BR 1.32, jehož 3,2 L, 225 kW a 347 Nm utěšuje ty, kteří se nemohou dočkat nové M2.

BMW 3

také dostalo pěknou dávku koření. Dvacetipalcová kola se v nabídce objevují hned ve dvou dezénech – Spirit a Vision II. Přední jsou shodných rozměrů jako na Jedničce, zadní narostla na 10,5 x 20 a 285/25 ZR20. Nechybí samozřejmě aerodynamický kit a karbonové (volant atd.) a hliníkové díly v interiéru. I zde našel uplatnění hořčíkový třílitr M54, pod jménem Breyton BR 3.32, s ostrými vačkami, novými písty a ojnicemi a přeprogramovanou řídicí jednotkou, jehož 225 kW rozjíždí Trojku na 281 km/h.

Ladislav Čermák