Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Britové si posvítí na infotainmenty a jejich vliv na pozornost řidiče

Ondřej Mára Ondřej Mára 16. 7. 2020 • 03:58
17
19
Zobrazit náhledy (17)
Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG Audi Q7 50 TDI quattro Audi Q7 50 TDI quattro Audi Q7 50 TDI quattro Audi A6 Allroad 55 TDI 257 kW quattro Audi A6 Allroad 55 TDI 257 kW quattro Audi A6 Allroad 55 TDI 257 kW quattro Audi A6 Allroad 55 TDI 257 kW quattro

Po dlouhodobém poklesu počtu vážných nehod přišla stagnace, která by podle názoru britské vlády mohla být způsobena i rozptylováním řidičů moderními systémy infotainmentu.

Británii se až do roku 2010 dařilo pravidelně snižovat počty fatálních dopravních nehod, během posledního desetiletí se ale tento vývoj zastavil a čísla začala stagnovat. Britské ministerstvo dopravy se proto rozhodlo, že se celé záležitosti podívána zoubek. A to hodně detailně.

Jedním z mnoha důvodů stagnujícího počtu dopravních nehod s vážnými důsledky by přitom mohl být i vzrůstající počet zdrojů rozptýlení, kterým je řidič vystaven. Mezi tyto zdroje pak Britové kromě mobilních telefonů zahrnují i stále pokročilejší systémy infotainmentu v moderních automobilech.

Kromě možného rozptylování systémy infotainmentu a jejich potenciálního dopadu na bezpečnost na silnicích ovšem britské ministerstvo dopravy ještě zvažuje, jak by se tato technologie dala naopak využít k pro-aktivnímu vymáhání dodržování silničních předpisů.

Jedním z možných řešení by mohly být často diskutované kamery v interiéru automobilu, které by například zachytily řidiče při používání telefonu. Například automobilka Volvo, která chce montovat kamery do interiéru především s ohledem na vyšší bezpečnost, ale zvažuje, zda má vůbec právo instalovat do vozů technologii, která bude měnit chování řidičů, jak uvádí britský AutoExpress.

Otázky ohledně bezpečnosti dotykových obrazovek přitom nejsou žádnou novinkou a v budoucnu se pravděpodobně budou objevovat stále častěji. Automobilky se však drží svého a kromě neustálého přesouvání stále většího množství funkcí do infotainmentu ještě zvyšují počet obrazovek v autě.

Naštěstí ale existují i výjimky, jako je například Mazda. Její inženýři již dříve poukázali na možné problémy s dotykovým ovládáním, které odvádí pozornost řidiče a navíc může často vést k nechtěnému vybočení z jízdního pruhu.

video

Bezdotykové infotainmenty Mazdy a jejich ovládání přitom společně se systémy BMW patří dlouhodobě k nejlépe hodnoceným a popularitu si získaly i v našich testech.

Související články

Témata
Avatar - palix
17. 7. 2020 12:38
Re: Telefonování
Stretávam as s mnohými ľuďmi, ktorí majú najmodernejšie autá, najlepšie telefóny, ale v podstate sú technickí antitalenti. Pre nich je veľký problém spárovať mobil s autom, tak to radšej chytia do ruky a telefónujú takto.
Ešte jeden logický dôvod môže byť, že nemajú zapnutý bluetooth na mobile, pretože šetria baterku a nie vždy si spomenú na to, aby ho zapli ;).
Avatar - palix
17. 7. 2020 12:34
Re: Infotainment
Mazda má naozaj dobré ovládanie "infotainmentu". Viac funkcii na display = je to dnes moderné, navyše je to lacnejšie ako spraviť 10 ovládačov naviac. Dôležité je presvedčiť zákazníka, že práve takto je to správne.
Avatar - xxc
16. 7. 2020 20:58
Re: Telefonování
Alebo auto zoberie len jeden telefón a vodičov je možno viac. Ja keď nemám nastavené handsfree priamo v aute, používam hodinky, ale až keď je to nevyhnutné. Telefonovať ešte nie je problém, horšie je odpisovať na správy :-)
16. 7. 2020 20:08
Re: Telefonování
Jeden z dôvodov mõže byť, že napr. takýto vodič luxusného auta ide práve so svojou ženou a volá mu frajerka.
Avatar - xxc
16. 7. 2020 18:59
Re: Telefonování
Mozog zjavne mám a vyššie príspevky to dokazujú.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku