Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Britská Rally 2011 – Fenomenální Loeb získal další titul. Osmý v řadě (+ fotogalerie)

Michal Otruba Michal Otruba 14. 11. 2011 • 12:38
80
8
Zobrazit náhledy (80)
Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta
Drží snad všechny možné rekordy a nyní rozšířil sbírku mistrovských titulů na osm. A to i přes zákeřného španělského řidiče…

Stejně jako na sobotu bylo i na neděli připraveno šest rychlostních zkoušek (dva průjezdy trojicí erzet včetně Power Stage) o měřené délce 84,0 km. Byla to poslední šestice měřených testů v letošní sezóně. Mohlo nás něco ještě překvapit? To byste se divili…

Neděle začala stejně jako skončila sobota – Latvala s Loebem se přetahovali o desetiny sekundy. V první ranní zkoušce měl o 1,4 navrch mladý Fin a Loebova ztráta se tak prohloubila na 7,5 sekundy. Třetí do party byl Nor Ostberg, kterému stejné místo patří i v celkové klasifikaci. Jenže pak se začali dít věci.

Následující vložku opět nejrychleji projel Latvala před Ogierem (+9,9) a Meekem (+16,0). Loebovo jméno v celkové klasifikaci byste však hledali marně. Co to? Kde je nedostižný Francouz? Velký Seb měl totiž havárii na přejezdu mezi erzetami, posádka vyvázla bez zranění, ale DS3 WRC měla dost poničený předek, takže nemohla pokračovat. Co se tedy stalo? Na silnici se totiž vyskytoval jeden španělský řidič, který jel na špatné straně silnice (v Británii se jezdi vlevo) a Loeb již střetu nedokázal zabránit. Protože však v soutěži nepokračuje ani Hirvonen, mistrovský titul tak stále náleží Sebastienu Loebovi.

„Na přejezdu byl velmi úzký úsek silnice přes horizont. Proti nám se objevil vůz, já jsem uhnul na stranu a on taky uhnul na stranu. Ale na tu špatnou. Je to Španěl, je zvyklý jezdit na opačné straně silnice a tak reflexivně uhnul na tu zvyklou stranu. Nešlo nic dělat, vůz byl nepojízdný, protože bez vody na chlazení nikam nedojedeš“ komentoval kuriózní havárii Sebastien Loeb.

Poslední dopolední zkoušku vyhrál Ogier před Latvalou (+0,2) a Meekem (+2,1), celkově vede Latvala před Ostbergem (+3:19,5) a Henningem Solbergem (+6:31,0). Následuje polední servis.

Poslední tři rychlostní zkoušky tohoto roku si mezi sebe rozdělili Latvala a Ogier v poměru 1:2. Body za zisk stupňů vítězů v Power Stage si připsali Ogier (3), Sordo (2) a Latvala (1). Mladý Fin se raduje i z celkového vítězství v Britské Rally, které tentokráte nemusel přenechat týmové jedničce Hirvonenovi. Ten přišel o šanci na titul již v pátek, kdy havaroval a poškodil chladič motoru. Stříbro si na svůj účet připisuje Mads Ostberg, pro kterého je to určitě jeden ze životních úspěchů a vyrovnal tím stříbro ze Švédska. Jeho ztráta 3:42,9 však hovoří o tom, že na špičku typu Latvaly ještě talentovaný Nor nemá. Třetí místo po výpadku Loeba i Hirvonena si připisuje Henning Solberg (+7:05,1) a korunuje tím nadvládu Fordů na čelních místech celkové klasifikace, ze které má jistě velkou radost Malcolm Wilson, šéf továrního týmu BP Ford a majitel M-Sportu, který tato auta připravuje. Pro Henninga jsou to stupně vítězů po dlouhé době, mohl mu je vzít čtvrtý Meeke, který však v poslední vložce uklouznul a musel couvat. Za zmínku jistě stojí šestý post Estonce Tanaka, který si odbyl premiéru ve voze WRC. Podotýkáme, že jel na čínských pneumatikách Dmack.

Z mistrovského titulu se však raduje Sebastien Loeb, pro kterého je to již osmý titul v řadě. Od roku 2004 tak nejvyšší post v šampionátu WRC nezná jiné jméno než Loeb. Vážně nemá slavný Alsasan konkurenci nebo je to opravdu ufon jak se mu přezdívá?

„Ještě jsme neměli dost času na to, abychom titul oslavili během soutěže. V neděli ráno jsme museli vstávat v půl páté a jít na start. Konečně můžeme slavit s celým týmem. Všechny tituly jsou důležité a nezapomenutelné, protože žádný z nich nebyl dosažen stejným způsobem. Letos bylo průběžné pořadí hodně těsné, proto jsme museli bojovat až do poslední rally. Jsem samozřejmě pyšný na to, že jsem se stal nejúspěšnějším závodníkem, i když se rally těžko srovnává s ostatními sportovními odvětvími. Když jsem začínal svou kariéru, těžko bych si to mohl jen pomyslet!" komentuje svůj další titul ve sbírce Sebastien Loeb.

„Je to skvělý pocit. Je to už dlouho co jsem vyhrál – jeden a půl roku. Byl to velmi stresující čas. Teď je to skvělé zakončení téhle sezóny,“ krátce okomentoval své vítězství ve Walesu sympaťák ve službách továrního Fordu Jari-Matti Latvala.

Celkové výsledky Wales Rally Great Britain 2011:

Pořadí Posádka Vůz Čas (ztráta na 1.)
1. Jari-Matti Latvala / Mikko Anttila Ford Fiesta RS WRC 3:27:03,5
2. Mads Ostberg / Jonas Andersson Ford Fiesta RS WRC +3:42,9
3. Henning Solberg / Ilka Minor-Petrasko Ford Fiesta RS WRC +7:05,1
4. Kris Meeke / Paul Nagle Mini Cooper WRC +7:12,3
5. Matthew Wilson / Scott Martin Ford Fiesta RS WRC +8:57,3
6. Ott Tanak / Kudar Sikk Ford Fiesta RS WRC +9:27,1
7. Evganiy Novikov / Denis Giraudet Ford Fiesta RS WRC +9:47,7
8. Dennis Kuipers / Frederic Miclotte Ford Fiesta RS WRC +10:12,7
9. Ken Block / Alessandro Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +16:01,2
10. Armindo Araujo / Miguel Ramalho Mini Cooper WRC +17:01,6

Za zmínku jistě stojí i start českého pilota Martina Prokopa s Fordem Fiestou WRC. Po pátečním poškození techniky po opuštění trati však Martin sbíral cenné zkušenosti a data, na výsledek i přes výpadky soupeřů třeba v první desítce mohl zapomenout. Dojel jednadvacátý se ztrátou přes 39 minut.

„Páteční chyba mě mrzí. Každý kilometr má pro nás velkou cenu. Nikdy jsem nebyl tím, kdo dokáže jet s novou technikou okamžitě na limitu. Snažím se postupně zrychlovat, hledat svůj pocit z auta. Nehoda nás pochopitelně znejistěla a až v závěru sobotní etapy jsem byl z mého pohledu tam, kde jsem v pátek skončil…,“ litoval český pilot nejen ztráty šance na výsledné kvalitní umístění, ale hlavně neabsolvovaných kilometrů náročných velšských testů. „Ta technika je úžasná. Ale budeme potřebovat ještě množství kilometrů, abych se cítil být na její úrovni. A být jezdecky nad tímto autem? To bude ještě cesta…,“ dodává skromně jihlavský jezdec.

Celkové pořadí šampionátu WRC 2011:

Pořadí Jezdec Body
1. Sébastien Loeb (FRA) 222
2. Mikko Hirvonen (FIN) 214
3. Sébastien Ogier (FRA) 196
4. Jari-Matti Latvala (FIN) 172
5. Petter Solberg (NOR) 110
6. Mads Ostberg (NOR) 88
7. Matthew Wilson (GBR) 63
8. Dani Sordo (ESP) 59
9. Henning Solberg (NOR) 59
10. Kimi Räikkönen (FIN) 34
11. Kris Meeke (GBR) 25
12. Denis Kuipers (HOL) 21
13. Federico Villagra (ARG) 20
14. Khalid Al-Qassimi (SAE) 15
15. Ott Tänak (EST) 15

Celkové pořadí v šampionátu týmů WRC 2011:

Pořadí Tým Body
1. Citroën Total World Rally Team 403
2. Ford Abu Dhabi World Rally Team 376
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team 178
4. Petter Solberg World Rally Team 98
5. FERM Power Tools World Rally Team 54
6. Team Abu Dhabi 54
7. Munchi’s Ford World Rally Team 38
8. Monster World Rally Team 27
9. Van Merksteijn Motorsport 16
10. Brazil World Rally Team 7
11. Ice 1 Racing Diskvalifikován

PWRC

Posádka Semerád Rally teamu dokončila Britskou Rally na druhém místě v pořadí PWRC, což jí zaručovalo posun na kýžené třetí místo v celkovém hodnocení PWRC za rok 2011. To byl totiž cíl, který si před startem sezony dali. Při Britské Rally česká posádka předvedla vyrovnaný výkon bez chyb, což znamenalo, že jim v cíli patřilo skvělé druhé místo. Martinovo Mitsubishi ale bylo po slavnostním ceremoniálu podrobeno důkladné technické kontrole.

Při kontrole byla mimo jiné přeměřována a převažována kolečka v převodovce, ale kromě jiného se kontrolovalo i zavěšení tlumičů, kde nakonec techničtí komisaři dospěli k názoru, že horní uložení tlumičů neodpovídá homologaci pro Mitsubishi Lancer EVO IX. Místo trojůhelníkové podložky v horním uložení byla totiž použita podložka kulatá, která byla shledána v rozporu s fotografií v homologačním listu. Semerád Rally teamu a její posádce bylo rozhodnutí oznámeno a tým se proti rozhodnutí neodvolal.

„Po poradě jsme rozhodli, že nemá smysl se proti rozhodnutí odvolávat. Víme, jak podobné případy dopadly v minulosti. Na obrázku v homologačním listu je skutečně podložka troůhelníková. Tak to prostě je. O tom, zda-li to mohlo přinést nějakou výhodu nemá smysl spekulovat. Díl jsme dostali od renomovaného úpravce soutěžních aut a nikdy jsme bohužel nekontrolovali, jestli je tam správná podložka. Mrzí mě snažení celého týmu a hlavně posádky, která podala perfektní výkon a zajela tak, jak potřebovala, aby se dostala na celkové třetí místo v PWRC. Všechno přišlo vniveč. Víc asi nemá smysl to komentovat,“ říká hodně smutný šéf týmu Josef Semerád.

Z britského vítězství se raduje Švéd Flodin, druhý Polák Kosciuszko měl ztrátu 12:14,7 a třetí Rakušan Fuchs 12:46,5.

Celkově pořadí v šampionátu PWRC 2011:

Pořadí Jezdec Body
1. Hayden Paddon (NZE) 104
2. Patrik Flodin (SWE) 84
3. Michal Kosciuszko (POL) 71
4. Martin Semerád (CZE) 51
5. Nicolas Fuchs (RAK) 50
6. Benito Guerra (MEX) 47
7. Valeriy Gorban (UKR) 46
8. Alexander Salyuk jr.(UKR) 45
9. Dmitriy Tagirov (RUS) 37
10. Gianluca Linari (ITA) 22
11. Jarkko Nikara (FIN) 18
12. Majed Al-Shamsi (SAE) 18

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2011 09:37
Re: Marná sláva
:yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2011 09:37
Re: Marná sláva
Vzhledem k vašemu minulému příspěvku (na který jsem reagovala) docela P-Ř-E-K-V-A-P-I-V-Ý "obrat" ;-)
PS: Ano, vůz WRC dovede "pořádně" nabourat např. i divácká Fabia :-)
15. 11. 2011 07:56
Re: Marná sláva
I samotná karoserie WRC vozu je odlišná od obyčejný DS3. Ale pokud žiješ v představě že vozy WRC vychází z obyč. aut s "upraveným motorem, podvozkem a klecí", tak tě u té představy nechám :-)
Avatar - kosmonaut
15. 11. 2011 00:49
Re: Marná sláva
Loeb :yes: :yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2011 00:04
Re: Marná sláva
Ta vyztužená klec ve WRC je kolem posádky, ne kolem (dokola) vozu ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud