Britské novinky v Birminghamu
Velká Británie, kdysi významný producent automobilů tradičních značek, právě v těchto dnech slaví svátky automobilu. V Birminghamu se koná autosalon, na kterém se "zbytky" slavné automobilové historie prezentují novými automobily.
V jiné dnešní zprávě jsme vás informovali o novince Marcos TSO. Dalším birminghamským novinkám malých výrobců sportovních automobilů se budeme věnovat v následujících dnech. V tomto článku se podíváme co přivezly tradiční britské značky.
Nový Land Rover Discovery se vznětovým motorem V6
Fordova off-road-značka Land Rover již před časem představila nové Discovery (více zde) a v Birminghamu tak slaví Discovery světovou premiéru jen jako dieselová verze 2.7 V6. Pod kapotou najdeme upravený šestiválec - společné dílo koncernů Ford a PSA (psali jsme o něm podrobně
dříve), který se již zabydluje v osobních Jaguarech a brzy příjde i do Fordů, Peugeotů a Citroënů. V Discovery má tento motor výkon 140 kW a nejvyšší točivý moment 440 Nm při 1900 ot/min.
Motor 2,7 V6 je vyráběn ve zcela nové motorárně Fordu v britském Dagenham Diesel Centre. Počáteční plánovaná roční kapacita 100 až 150 tisíc kusů naznačuje.
Ceny dlouhého Jaguaru XJ a nový Sovereign
Již v dubnu Jaguar přidal vzadu sedícím pasažérům v XJ LWB (Long Wheel Base) 125 mm a o tuto hodnotu zvětšil i rozvor, resp. celkovou délku vozu. Díky tomu, že délka nebyla získána pouhým "nastavením", ale rekonstrukcí celého kokpitu, zaplatil luxusní Jaguar jen minimální daň; jeho lehká hliníková karoserie přibrala přijatelné 24 kilogramy a stala se nejlehčí mezi konkurencí. Nezanedbatelných je i 7 mm výšky nad hlavou navíc.
Zadní sedadla je možné objednat ve čtyřech konfiguracích - počínaje pevnou zadní lavicí až po elektricky ovladatelné a vyhřívané samostatné zadní klubovky. Cestující vzadu mají k dispozici výklopné stolky na notebook z ušlechtilého dřeva, čtyřzónovou klimatizaci ovládanou hlasem a multimédia s iPod, DVD a MP3. Cestující vpředu i vzadu mají možnost konferenčního telefonování mezi sebou i s okolním světem.
Zvnějšku je luxusní Jaguar možno idenfitikovat podle modifikované mřížky chladiče a výhradního designu minimálně 18" kol (za příplatek i 19 nebo 20"). Změny v jízdních vlastnostech jsou zanedbatelné, proto si LWB vystačí s nezměněnou technikou z SWB, tedy třemi osmiválci 3,5; 4,2 a 4,2 l s kompresorem (196 - 298 kW a 345 - 553 Nm), postačujícími k dosažení stovky za 7,3; 6,3 a 5 s.
Ceny na německém trhu, kam příjde dlouhé XJ v září, začínají na 68.400 Euro, verze 4.2 přeplňovaná kompresorem je k dispozici od 100.000 Euro výše.
V říjnu pak příjde na evropské trhy birminghamská novinka - nejluxusnější verze XJ Sovereign, která vychází z XJ 4.2 a bude dodávána jako krátká (80.300 Euro) i dlouhá verze (82.600 Euro). Rozšířená standardní výbava obsahuje adaptivní tempomat, navigační systém, hlasové ovládání funkcí, přední sedadla nastavitelná v 16 směrech. Od ostatních XJ poznáte Sovereign podle nových 19palcových kol a log Sovereign.
Prodloužení se dočkal i Rover75
Po motoru V8 a faceliftu přichází do řady 75 další rozšíření nabídky. Jaguár přidal svému XJ 125 mm, Rover se nebál a velkoryse prodloužil rozvor o celých 200 mm. Příď dlouhé limuzíny připomíná design osmiválcového Roveru 75, ale pod kapotou najdeme buď zážehový motor V6 2,5 l (130 kW) nebo dvoulitrový turbodiesel common-rail (96 kW). Na výběr jsou dvě pětistupňové převodovky: manuální nebo automatická.
Ve Velké Británii se dlouhý Rover 75 bude prodávat za cenu, odpovídající přibližně částce 41.000 Euro.