Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Britští cyklisté natáčejí přestupky řidičů a hlásí je policii

redakce AUTO.CZ
Diskuze (192)
V Anglii vznikla skupina cyklistů, kteří natáčejí dopravní přestupky řidičů aut a hlásí je policii.

Pojmenovali se Traffic Droid, což je ve sci-fi literatuře označení pro inteligentního robota se schopností se přemisťovat.

"Někteří říkají, že se podobám létajícímu talíři," říká devětačtyřicetiletý Lewis Dediare, který se proplétá londýnskou dopravou vybavený několika kamerami. K udávání řidičů se spolu s dalšími desítkami nadšenců rozhodl poté, co málem na silnici v roce 2009 přišel o život při nehodě na kole.

Policie se nejprve zdráhala s "cyklistickými mstiteli" spolupracovat, ale nakonec iniciativě přišla na chuť a snaží se jejich zjištění využívat. "Záběry pořízené těmito kamerami mohou sloužit jako důkaz. Pokud je jejich kvalita dobrá a je podezření na přestupek, policie to posoudí případ od případu," řekl představitel policie.

Denně jsou prý takto policisté informováni v průměru o čtyřech řidičích. Provinilci často dostávají pokutu, někteří ale přicházejí také o řidičský průkaz.

Jen na silnicích v oblasti Londýna zahyne ročně v průměru 15 cyklistů. "Umírá příliš cyklistů. Na silnicích není dost policistů. Na ulicích je to džungle," tvrdí sedmatřicetiletý otec pěti dětí Dave Sherry, který je sice profesionální řidič autobusu, ale také natáčí pro policii své cesty na kole z domova v Essexu do práce v Londýně. Policie prý na základě jeho záběrů již prokázala dopravní přestupek 60 řidičům.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (192)
Avatar - VL4D
6. 1. 2015 17:12
Cyklisti v Londýně
Cyklisti vs. řidiči, věčné to téma.

Přiznám se, že článek jsem nečetl, ale v Londýně žiju už léta a můžu k tomu něco napsat.

Podívejme se na řidiče v Londýně. Většina z nich jezdí úplně normálně a když k něčemu dojde, tak je to většinou pokuta za parkování, případně za jízdu po tzv. bus lane, o kterém napíšu níže. Jsou však řidiči páchající přestupky, za které je nikdo netrestá.

O co se jedná?

Situace č.1 - Stojí se ve dvou pruzích. Levý je pro jízdu rovně, případně pro odbočení doleva. Pravý je čistě na odbočení doprava. V levém pruhu se vytvoří kolona o asi patnácti autech. Často se najdou řidiči, kteří se jednoduše zařadí vpravo a pak se snaží o to, aby je někdo pustil před sebe z pravého pruhu (t.j. z pruhu, který je určen JEN na odbočení doprava). Samozřejmě existují řidiči, kteří si myslí, že pravý pruh je taky pro jízdu rovně (často je to tak, závisí to od konkrétní křižovatky), ale není těžké odhadnout tzv. cheatery, kteří se pak dost drze domáhají puštění od toho, kdo si poctivě vystojí kolonu.

Situace č. 2 - Z vedlejší cesty vyjíždí auto, které zastaví až v přiléhajícím pruhu na hlavní cestě. Vynucování přednosti, není potřeba komentáře. Někteří to dělají méně drzým způsobem, kdy zadní polovina auta zůstává na vedlejší cestě. Někteří prostě vyjedou na cestu a počítají s tím, že je ostatní řidiči pustí. V prvním případě je potřeba řidiče opatrně objet (s přihlédnutím k provozu v protisměru), v případě druhém bohužel nemá slušný řidič jinou možnost než ho pustit.

Situace č. 3 - Je to prakticky to samé, v takových případech však dotyčný chce jet jenom doprava, případně rovně, takže si musí dávat pozor na řidiče jedoucí zleva. Pokud jedete po hlavní cestě a takový typ vám vjede před auto z cesty vedlejší (celým autem), musíte čekat až ho někdo z protijedoucích aut pustí. Někdy to trvá méně, někdy víc, často však protijedoucí řidiči dotyčného pustí z ohleduplnosti k vám, protože ten vám blokuje celý pruh.

Dále například jízda bez světel za šera nebo klidně i ve tmě, což je v poslední době dost častý jev, nebo podivné kličkování mezi auty na víceproudé komunikaci.

Pokud budou cyklisti hlásit podobné přestupky a někdo je bude řešit, pak jim fandím.

Musíme se však podívat i na cyklisty. Ti mají nevýhodu v tom, že až na pár vyjímek nemají vyhrazené jízdní pruhy. Mohou jezdit po bus lane, což je vyhrazený jízdní pruh pro autobusy, taxi a cyklisty. Jejich problém je v tom, že jsou pomalí a jezdí dost daleko od krajnice. Takovým způsobem je musí řidiči autobusů, přip. taxíků předjíždět a omezovat ostatních v klasickém jízdním pruhu.

Často se můžeme setkat se zapoceným cyklistou jedoucím v lepším případě 20 km/h, kterému je však jedno, že nalevo od něj by se mezi něho a krajnici vešla větší motorka.

Dále, jízda v jiném než v levém pruhu na kruhovém odjezdu.

Jízda na červenou nepotřebuje komentáře.

Je toho zkrátka hodně na jedné, a taky na druhé straně. Problém je v tom, že normálních řidičů je v Londýně úplná většina (mezi městy a na venkově je jich asi 99%), kdežto slušných cyklistů je maximálně polovina.

Klidně bych byl za to, aby měli cyklisti na veřejných komunikacích povinnost používat evidenční čísla a bylo by je možné stíhat stejně jako řidiče a motorkáře.

Avatar - hedvin
5. 1. 2015 08:49
Re: pověsit za kolo do průvanu
chodec se dá doběhnout, ale cyklista ujede
4. 1. 2015 21:33
Re: To tu zase bude...
Samotným složením zkoušky ze znalosti zákona nezískáš žádné oprávnění. Ano, chodit můžeš i bez průkazu totožnosti. Stejně tak řídit můžeš bez řidičského průkazu. :-)

Nejde o to, jaký je stav věci, ale jestli dává smysl. Nenapsal jsi jediný logický důvod, proč by to mělo být tak, jak to je. Sice nám můžou značky a zkoušky pro chodce připadat absurdní, ale proč bychom měli mít dvojí metr?
4. 1. 2015 21:05
Cyklisti mě ohrožuji v autě i na přechodu !!!
Když dvě 100Kg hovada propálí přechod mezi chodci, kteři maji zelenou + mnoho dalších podobných jakože mě i s dítětem mine o 5cm 40tkou na chodníku a potom po cestě jezdi skoropotmě a jako nesmrtelní, tak nemyslím, že by toto byli ti praví, kdo má natáčet - hovada.
Avatar - rohYpnol
4. 1. 2015 20:39
Re: Cyklisté vs. Auta
přesně. Jen bohužel to "hned" není vždy "dostatečně hned" >:-[] >:-[] ;-)