Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brzy pouze čtyřkolky. Mercedes-AMG říká, že o pohon zadních kol už zákazníci nestojí

Stanislav Kolman
Diskuze (73)

Podle vedení Mercedesu-AMG je zájem o zadokolky stále nižší. V budoucnu je tedy zcela nahradí vozy s pohonem všech kol.

Není to tak dávno, co jsme vás informovali o tom, že od roku 2021 bude Mercedes-AMG nabízet všechny své vozy s nějakou formou elektrifikace. Nyní ze zákulisí výrobce prosakují další informace: nedostatečný zájem o auta s pohonem zadních kol se dost možná vyřeší jejich vyřazením z nabídky. A k mání tak budou pouze čtyřkolky.

Odůvodnění v podobě nezájmu zákazníků je častým argumentem automobilek, byť ne vždy musí být nutně pravdivý. Tobias Moers, šéf sportovní divize stříbrných šípů, si ale stojí za svým: „Zákazníci nám dávají jasnou odpověď. Většina z nich chce pohon všech kol.“

„Vrátíme-li se do doby, kdy jsme nabízeli třídu E AMG s pohonem zadních kol a čtyřkolku volitelně, 90 % zájemců sáhlo po pohonu 4x4. Navíc v nových modelech máte s režimem drift čistokrevnou zadokolku, zároveň ale pohon všech kol,“ vysvětluje Moers, proč bychom se s pohonem zadních kol měli pomalu rozloučit.

Když se novináři Moerse zeptali, zdali by se čtyřkolkou mohla dorazit i vlajková loď v podobě AMG GT, příliš neváhal. „Když se zákazníky hovoříme na téma GT, poptávají pohon všech kol. Například lidé v Mnichově jej žádají vždy. Myslím, že kvůli bezpečnosti a stabilitě.“

Také Mercedes-AMG se musí vypořádávat se zpřísňujícími se emisními normami. Proto bude příští generace AMG V8 elektrifikovaná a jak Moers připustil, výkon pohonného ústrojí neporoste nad současných 630 koní. A fakt, že se sportovní divize definitivně loučí s dvanáctiválci, asi netřeba připomínat. Fanoušky poctivých ryze spalovacích strojoven nečekají lehké časy…

Stanislav Kolman
Diskuze (73)

Doporučujeme

30. 4. 2019 17:40
Re: nejdřív to a potom tamto
Presne tak, niekto spocital - ale na konci nie na zaciatku. Ako mozes donutit
niekoho kupovat co vlastne nechce? Ze ho marketingovo presvedcis, ze je to
vlastne lepsie? Ano, nejake % mozno ano, ale vsetkych nie. Ak mas predajnost
automatov viac ako 90%, tak to asi nebude o tom, ze ludia to vlastne nechcu.
Mozem ti zacat hovorit o tych silnych motoroch, ktore vynimkou najvyssej verzie
(kde si zvolit motor nemozes a mas ho tam natvrdo) si vo vybave, kde ten motor
zvolit mozes, zvoli len 4% zakaznikov, tiez to o niecom svedci. Vobec nie
o tom, co automobilka nuti, ale co z tych cisel vyplyva a ake su preferencie
zakaznikov a pritom nikoho nepresviedcaju. Ja rozumiem, ze sa to niekomu pacit
nemusi, ale jednoducho treba to aj kupovat, nie o tom rozpravat - a treba to
kupovat ako nove a nie ako xrocne po xtom majitelovi. Ked budu preferencie
zakaznikov vyzerat inak, automobilka bude mat tiez ine portfolio v ponuke.
Avatar - CHerokee
30. 4. 2019 17:35
Re: E 63
F-Type V8 AWD můžu potvrdit, měl jsem půjčené na víkend, jen nemám
srovnání ... AWD mi připadalo těžké a nešikovné, v zatáčkách jsem
měl z toho strach. Jinak krásné auto a na rovince velmi velmi rychlé, super
zvuk, ale v zatáčkách jsem byl pomalejší, nejistý a čekal jsem od něj
více. Možná moje nešikovnost, možná o zvyku, ale nebylo to ono...
Avatar - CHerokee
30. 4. 2019 17:30
Re: E 63
Možnost volby ano. Ale tady s sebou musíš v každém případě tahat
spoustu desítek kil navíc.
Avatar - CHerokee
30. 4. 2019 17:14
Re: uz sa opakujem
Je jich moc. 40 let komunistického dědictví se zkrátka asi musí projevit.
Vždyť to bylo o mnoho jednodušší, ne...
Avatar - CHerokee
30. 4. 2019 17:07
Re: nejdřív to a potom tamto
Souhlas. A osobně mě potěšil Aston Martin, ač na něj nejspíše nikdy
nedosáhnu, že přišel s 12 válcem. A palec nahoru ukážu každému, kdo
si jej koupí...