Mercedes-AMG brzy jen s elektromotorem. Sportovní divize elektrifikuje od roku 2021 každý model
Ani firma vyrábějící vysoce výkonné verze mercedesů se elektrifikaci nevyhne. Ve velkém ji odstartuje za dva roky.
Ať se nám to líbí nebo ne, s elektrifikovanými modely se budeme v příštích letech setkávat napříč nejrůznějšími segmenty i kategoriemi vozů. Nevyhnou se ani ryze sportovním autům, což dokazuje i nejnovější oznámení šéfa Mercedesu-AMG. Každý nový výkonný šíp uvedený od roku 2021 totiž přijede s nějakou formou elektrifikace.
Hybridní pohonné jednotky nejsou v případě AMG úplnou novinkou, vzpomeňme motorovou řadu 53 či unikátní supersport One. Také nejnovější GLS se představuje v elektrifikované podobě, dostalo čtyřlitrový osmiválec twin-turbo AMG, jenž se kombinuje se 48voltovou palubní sítí. A další budou následovat.
A Tobias Moers, lídr sportovní divize, už oficiálně potvrdil, že na pohon jen spalovacími motory můžeme zapomenout. Naopak připomněl GT Concept představený v roce 2017, jenž se skutečně dočká sériové podoby a jeho hybridní ústrojí má nabídnout výkon přes 800 koňských sil.
Není žádným tajemstvím, že Mercedes se postupně loučí se svým dvanáctiválcem, ale automobilka zároveň slibuje, že pracuje na důstojné náhradě. S největší pravděpodobností se jí stane osmiválec kooperující s elektromotorem.
Víme ještě o minimálně jednom produktu AMG, který se elektrifikaci vyhne. Řeč je o nejvýkonnějších verzích nové třídy A, tedy modelech A 45 a A45 S. První zmíněný dorazí s výkonem 285 kW a točivým momentem 480 newtonmetrů, nejostřejší verze je ještě o kousek lepší – 310 kW a 500 newtonmetrů točivého momentu z dvoulitrového čtyřválce jsou ohromující čísla!