Bude Range Rover Sport hrobníkem velkého bratra?
Land Rover s tím určitě nepočítal, ale nový Sport má prakticky stejné schopnosti jako větší Range. Konstrukční základ je stejný a na silnici menší Sport působí hbitěji, jezdí rychleji a spotřebuje méně paliva. Také se s ním lépe parkuje. Díky hliníku řádně zhubl (plných 220 kg), ale Range Rover byl také na dietě. Zájemci, kteří z jakéhokoli důvodu nechtějí konkurenci z Německa, Švédska, či odjinud, tak zdaleka nemají jasno. Tedy, ve výběru značky ano, byť mimo silnice vyjede beztak málokdo. Ale co model?
Nebylo by lepší koupit si levnější, ale všestrannější Sport? Zákazníkům nasadil brouka do hlavy magazín XCar, který Sport podrobil testu. Jistě, „velký“ Range je pořád králem segmentu, prestižnější, větší a pohodlnější. Ale rozdíly mezi oběma auty nejsou takové, jakými by se mohly na první pohled zdát. Kromě částky nutné k jejich pořízení.
V Británii stojí Sport minimálně 51.550 liber, kdežto Range Rover začíná na 71.310 librách, což znamená o 38 % víc. Tento fakt může být i pro člověka, který na něj má, docela rozhodující. Pro srovnání se podívejme k nám. V České republice přijde nejlevnější Range Rover HSE s motorem 3.0 TDV6/190 kW aktuálně na 2.355.749 Kč. Sport je sice ke koupi v základu se shodným šestiválcem za částku přesahující 1,57 milionu korun, pro srovnání však vyberme obdobnou výbavu: ta přijde na 1.888.568 Kč. I tak však rozdíl přesahuje 467 tisíc korun. Připlatíte si tedy další čtvrtinu. U standardních specifikací je pochopitelně ještě propastnější: přes 781.000 korun. To je skoro půlka navíc.
Záleží na konkrétním zákazníkovi, což si myslí i testovací řidič XCaru Alex Goy. Land Rover si za své produkty vždycky nechal řádně zaplatit a není důvod to měnit. Jenže, Alex si myslí, že Sport bude krást velkému bratrovi zákazníky. Větší hluk na palubě odpovídá zaměření auta. Goy také Sport při testu nijak nešetřil a dával mu co proto v bahně, na štěrku, asfaltu i v brodech. Mimochodem, svezl se s verzí Autobiography poháněnou kompresorovým pětilitrem V8, která u nás také není zadarmo, ale za 2,6 milionu korun. Vtip je v tom, že jej sám považuje pořád za SUV. No, většina zástupců kategorie „sportovně užitkových automobilů“ terén tímhle způsobem nezvládá ani omylem!