Budoucnost Fordu Ka: Další spolupráce s Fiatem je nejistá
Ford v současnosti zvažuje, jakou techniku použije budoucí generace modelu Ka. Rozhoduje se mezi vlastní platformou a platformou z dílny Fiatu.
Jednou z možností je upravená platforma Fiatu 500, dvojčete káčka. V případě použití italské techniky by se i příští Ford Ka s největší pravděpodobností vyráběl v továrně Fiatu v polských Tychách, a to po boku modernizované pětistovky.
Druhou možností je však použití vlastní techniky. Ford totiž pracuje na třech modulárních platformách, ne nepodobným MQB od Volkswagenu. Novou techniku mají v příštích letech použít budoucí generace Fiesty, Focusu a Mondea. Jako první platformu pro malé vozy patrně použije nová generace Fiesty.
Ford si myslí, že nevýhoda jediné platformy je v tom, že musí sedět malým i velkým vozům. Proto automobilka chystá tři platformy. Ka by mohlo použít odlehčenou verzi platformy pro budoucí Fiestu.
Díky vlastní technice by Ford měl větší kontrolu nad podobou třetí generace Ka. Nevýhodou by naopak bylo to, že by nesdílel náklady na vývoj s jiným výrobcem.
Definitivní rozhodnutí o tom, jaká technika se bude ukrývat pod karoserií nového káčka, má padnout na začátku příštího roku.
Druhá generace Fordu Ka je na trhu od roku 2008, oproti prvnímu káčku však už není tak prodejně úspěšná. I proto automobilka zvažuje, zda si budoucí generaci tohoto minivozu nevyvine sama. První generace Fordu Ka se mimochodem dodnes vyrábí v Brazílii.