Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost motorů ve formuli 1: Konec tepelné energie a udržitelná paliva

Honda bude pokračovat ve spolupráci s týmy Red Bull a Alpha Tauri až do roku 2025
Pod touto kapotou se skrývá pohonná jednotka, s níž si Max Verstappen jede pro druhý titul mistra světa
Mercedes řízený Lewisem Hamiltonem měl od roku 2014 pouze dvě poruchy. Tato z Malajsie 2016 připravila Brita o titul.
U Ferrari dokážou připravit skvělé agregáty, ale šanci na špičkové výsledky maří strategie vedení týmu
10 Fotogalerie
Diskuze (0)

Světová rada motorsportu Mezinárodní automobilové federace (FIA) schválila počínaje rokem 2026 nová pravidla pro motory formule 1. Jakou mají pohonné jednotky budoucnost?

Naposledy jsme se motorům věnovali v listopadu 2017, kdy se objevil návrh současného promotéra, americké společnosti Liberty Media. Tehdejší podnět schytal pořádnou kritiku, ale některé jeho parametry byly použity v nejnovějších změnách, platících od sezony 2026.

Tepelná energie končí

První technické předpisy pro automobilové závody na okruzích vydala Mezinárodní automobilová federace (FIA) v roce 1947 a platila i při vzniku mistrovství světa formule 1 v roce 1950. Od té doby se měnila nebo upravovala již dvacetkrát.

Současné pohonné jednotky fungují ve formuli 1 od roku 2014 a používat se budou do konce sezony 2025. Jejich vývoj byl částečně zmrazen již na začátku sezony a koncem srpna byl zastaven také vývoj motorgenerátoru kinetické energie (MGU-K), baterie a řídicí elektroniky. Povoleny budou (se souhlasem FIA) jen změny z důvodu zlepšení spolehlivosti.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi