Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Baby II je asi nejlepší hračka, jakou můžete dítěti koupit. Ale ta cena...

Jan Zajíc Jan Zajíc 24. 7. 2020 • 03:55
22
3
Zobrazit náhledy (22)
Bugatti Baby II Bugatti Baby II Bugatti Baby II Bugatti Baby II Bugatti Baby II Bugatti Baby II Bugatti Baby II Bugatti Baby II Bugatti Baby II Bugatti Baby II Bugatti Baby II Bugatti Baby II Bugatti Baby II Bugatti Baby II Bugatti Baby II Bugatti Baby II Bugatti Baby II

Automobilka Bugatti začala vyrábět svoje první vozidlo jezdící na elektřinu. Nejde ale o klasické auto.

Do produkce totiž zamířilo Bugatti Baby II, vozítko určené pro děti, jehož koncept se světu představil na loňském autosalonu v Ženevě. 

Baby II je současně zmenšenou replikou slavného Type 35. A také přímo navazuje na dětské Bugatti Type 52, který představuje 50% zmenšeninu závodního Type 35.

Toto vozítko postavil Ettore Bugatti v roce 1926 pro svého čtyřletého syna Rolanda. Zákazníkům firmy se však tak líbil, že v letech 1927 až 1936 vzniklo dalších 500 exemplářů.

Bugatti Baby II je na rozdíl od svého vzoru z dvacátých a třicátých let dvacátého století výrazně větší, automobilka uvádí, že představuje 75% zmenšeninu původního Type 35. 

Bugatti proto tvrdí, že se nová hračka bude líbit malým řidičům od 14 let výš. Do autíčka se ale nasouká i menší dospělák.

Baby II vznikne v počtu pouhých 500 exemplářů a v plánu jsou tři verze. Základní model dostane baterii o kapacitě 1,4 kWh a dva jízdní režimy: pro začínající řidiče je tu mód omezující výkon na 1 kW s maximální rychlostí 20 km/h, zkušenější děti mohou využít 4 kW a jet až 45 km/h.

Prostřední provedení Vitesse nabídne karoserii z uhlíkových vláken, 2,8kWh baterii a elektromotor o výkonu 10 kW, který umožní jet až 70 km/h.

Stejný pohon najdeme také u vrcholné verze Pur Sang, ta však přidává ručně vyrobenou hliníkovou karoserii. Práce na ni údajně zaberou dvě stovky hodin.

Všechny varianty mají pohon zadních kol, samosvorný diferenciál a hydraulické brzdy se schopností rekuperovat energii. Základní model na jedno nabití ujede až 25 km, vyšší verze zvládnou až 50.

Bugatti dále samozřejmě vyzdvihuje kvalitní zpracování, použití hodnotných materiálů či snahu o co nejvěrnější napodobení svého slavného vzoru - a to i mnoha detaily.

A cena? Základní provedení začíná na 30.000 eur, což je v přepočtu asi 790 tisíc korun. Vitesse stojí 43.500 eur, tedy zhruba 1,14 milionu korun, Pur Sang vyjde na 58.500 eur, tedy asi 1,54 milionu korun.

video

Související články

Témata
25. 7. 2020 07:55
hydraulické brzdy se schopností rekuperovat energii
"...Všechny varianty mají pohon zadních kol, samosvorný diferenciál a hydraulické brzdy se schopností rekuperovat energii...."

Hydraulické brzdy se schopností rekuperovat energii ještě nikdo nevymyslel. Pokud Bugatti tak převratné řešení opravdu má a nechá si je patentovat, nemusí už nic dalšího vyrábět a bude žít jen z licencí.
25. 7. 2020 07:00
zalezi na zrychleni
Zalezi v jaky dire jezdis a za jak dlouho to 70 udela. Jinak prave ze do mesta potrebujes rychle zmizet od luzy, dedku, babicek, zacatecniku, vidlaku, zenskejch blondatejch, větví, tuningaru, vychovavacu, manageru, taxikaru, svatecnich jezdcu, korzujicich honibrku,... no a na to potrebujes odpich :D
24. 7. 2020 23:40
Tohle je slušná rebélie !!!
No asi první EV které má smysl ! 70km/h? ideal do města... :-!

škoda, že limitka… ale nějakej šikovnej dělníček udělá v garáži pajšl a bode! Nu Ny ?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku