Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Centodieci už není jen showcar, v Molsheimu testují první prototyp

Ondřej Mára Ondřej Mára 12. 2. 2021 • 05:32
86
1
Zobrazit náhledy (86)
Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110 Bugatti EB110

Limitovaná edice Bugatti Centodieci vstupuje do další fáze. Automobilka už má první prototyp, na kterém probíhají testy a úpravy pro produkční výrobu.

Od představení Bugatti Centodieci, které oslavovalo 110 let od založení automobilky Bugatti, již uplynul téměř rok a půl. Hrstka šťastných budoucích vlastníků si však na své stroje bude muset počkat až do příštího roku. Vůz se totiž teprve nedávno proměnil z showcaru na prototypu.

První vyrobený prototyp se nyní nachází v mateřském závodě v Molsheimu, kde technici testují každý jeho komponent a provádějí nejrůznější počítačové simulace. V další fázi by se technici měli pustit do dalšího vývoje karoserie, dalších simulací a testování aerodynamiky ve větrném tunelu. Až s odstupem několik měsíců pak automobilka začne s testy na okruhu.

Velmi jsem se těšil na první prototyp Centodieci,“ uvedl Andre Kullig, technický projektový manažer pro zakázkové a limitované projektu Bugatti, který se účastnil i vývoje modelů jako je La Voiture Noire a Divo. „Díky nově navržené karoserii došlo ke změnám v mnoha oblastech, které jsme museli simulovat pomocí speciálních počítačových programů. Na základě těchto dat jsme vytvořili základní nastavení jako výchozí bod pro sériový vývoj prvního prototypu.

video

Připomeňme, že speciální Bugatti Centodieci váží o 20 kilogramů méně než model Chiron. Pod jeho kapotou je přitom uložen stejný 8,0litrový W16, ze kterého však technici vydolovali dalších 74 kW (100 k). Centodieci tak nabízí 1.176 kW (rovných 1 600 koní), díky čemuž slibuje akceleraci z 0 na 100 km/h během 2,4 sekundy, na 200 km/h se dostane za 6,1 sekundy a za 13 sekund uhání 300 km/h. Maximálka je pak omezena na 300 km/h.

Celkem bude vyrobeno pouze 10 kusů modelů Centodieci – a všechny kusy byly vyprodány krátce po premiéře. Cena jednoho vozu přitom startovala od cca 8 milionů euro (cca 206 mil. Kč).

Související články

Témata
Avatar - R32
12. 2. 2021 14:11
Hmm
Svet sa zbláznil. Na jednej strane chudoba, obmedzenia na strane druhej miliardári ktorí nevedia čo od radosti. Dať na (stále iba) auto cenovku od 8 miliónov eur a hneď to vypredať... V 80. rokoch nevedeli predať autá s cenou 250.000,- (Vector) teraz drb 8 miliónov ☹️

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud