Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti končí s překonáváním rychlostních rekordů, oznámil ředitel značky

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Jen pár dnů po překonání rekordní rychlosti 490 km/h oznámil šéf Bugatti odstoupení značky ze závodů o zdolávání rekordních rychlostí.

Když Bugatti 2. září 2019 oznámila, že závodní jezdec Andy Wallace dosáhl rychlosti 304,7 mp/h (490,4 km/h), byl to další působivý zápis do její knihy rekrodů. Závodní jezdec, který již v roce 1998 stanovil rychlostní rekord za volantem McLarenu F1, pokořil rekordní rychlost za volantem speciálně postaveného Bugatti Chiron, se kterým se proháněl po testovacím oválu Ehra-Lessien v Dolním Sasku.

Nebyl to však první rekord, který Bugatti na tomto okruhu stanovilo. Již v červenci 2010 zde dokázal testovací jezdec Pierre Henry Raphanel vymáčknout z nijak neomezeného Bugatti Veyron Super Sport průměrnou rychlosti 430,9 km/h. O pár let později pak čínský závodní jezdec Anthony Liu stanovil na stejném okruhu rekordní rychlost pro vůz s otevřenou karoserií, když s modelem Veyron Grand Sport Vitesse dosáhl rychlosti 408,8 km/h.

Jenže překonávání působivých rekordů je konec, jak ve videu zveřejněném jen pár hodin po zveřejnění rekordní jízdy oznámil na oficiálním Facebookovém profilu značky Bugatti její ředitel Stephan Winkelmann. „(Společnost) Bugatti opět prokázala, čeho je schopná. Díky tomuto novému rekordu jsme s Chironem opět vstoupili do neprobádaných území. Nikdy předtím nedokázal sériový výrobce dosáhnout tak vysoké rychlosti.

„Naším cílem bylo stát se prvním výrobcem, který pokoří magickou hranici 300 mil za hodinu. A to se nám povedlo. S tímto novým rekordem se však Bugatti stahuje ze závodu o výrobu nejrychlejšího sériového vozu. V minulosti jsme již několikrát prokázali, že stavíme nejrychlejší vozy na světě. V budoucnosti se však chceme zaměřit na nové oblasti,“ uvádí Winkelmann v komentáři u videa.

Video se připravuje ...

Kolem rekordu i samotného vozu však stále zůstává pár kontroverzí. Vůz, se kterým Bugatti rekord pokořila, byl totiž unikátním speciálem. Očekává se však, že v blízké budoucnosti představí automobilka model Chiron Super Sport, který by mohl z rekordního vozu vycházet a mít podobné parametry. Ostatně podobně tomu bylo i v roce 2010, kdy automobilka nabídka zákazníkům model Veyron Super Sport World Record Edition (WRE). Stejného označení se pak dočkala i speciální otevřená edice Grand Sport Vitesse.

Teorii o možném představení speciálního Chironu Super Sport navíc dokládají i informace o použitých pneumatikách. Jejich základem jsou pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, používané i standardním modelem Chiron, které však musely být dodatečně vyztuženy. Pláště musely odolat přetížení 5,300 G a přitom musely zůstat legálními i pro silniční použití. Technologie pneumatik byla testována při rychlosti až 511 km/h a před nasazením na automobil prošla každá pneumatika rentgenem, který měl zajistit maximální optimalizaci sady.

Každopádně kdo nám tedy v závodu o překonávání rychlostních rekordů zbývá? Automobilka Koenigsegg se jistě pokusí zaútočit na nové rekordy se svým modelem Jesko, Hennessey pracuje na modelu Venom F5 a opomenout bychom neměli ani značku SSC North America, která nedávno zahájila výrobu modelu Tuatara. I bez Bugatti je tak jasné, že se máme stále na co těšit.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - eLzyx
4. 9. 2019 23:35
Piech je mrtvý ... tak je mrtvé i Bugatti
zjevně je už nemá kdo dokopat k velikášství a tak začnou stagnovat, upadat, až zaniknou. Všechno ve jménu ekobioCO2neutral. A když nebudou existovat, tak budou úplně nejekologičtější.