Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
21 Fotogalerie

Bugatti Chiron překonalo hranici 490 km/h. Sériovka to ale tak úplně nebyla

O potenciálu Bugatti Chiron v oblasti maximální rychlosti se spekuluje už od jeho představení. Teď se francouzská automobilka pochlubila, že svůj vůz dokázala dostat za hranici 490 km/h.

Jenže současně je potřeba dodat, že nešlo o sériový Chiron. Vůz totiž před pokusem na známém testovacím polygonu u německé obce Ehra-Lessien prošel řadou úprav.

Bugatti se kvůli úpravám spojilo se společnostmi Dallara a Michelin a přípravy podle magazínu Top Gear zabraly 6 měsíců. Výsledek spolupráce se od produkční verze liší na první pohled.

Je například o 25 centimetrů delší než Chiron Sport, hlavně díky "natažené" karoserii s delší zádí. Z vozu také zmizelo zadní křídlo a přepracován byl i výfukový systém s novými koncovkami. Zvláštností je také adaptivní zavěšení, které mění charakteristiku podle dat z laserových senzorů.

Fotky z interiéru nemáme, ale upravený Chiron je jednomístný - místo pro sedadlo spolujezdce zabrala speciální elektronika a počítače.

O pohyb se stará čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec o výkonu 1600 koní (1176 kW) převzatý z modelu Centodieci, stejný je i pohon všech kol a sedmistipňová dvouspojková převodovka.

A ta rychlost? Upravený Chiron s Andym Wallacem za volantem se rozjel až na 490,484 km/h. Otázkou samozřejmě je, jak tento pokus klasifikovat.

Dosud žádné sériové auto nejelo takhle rychle, rekord drží Koenigsegg Agera RS s 446,970 km/h. Jenže Bugatti nebylo v sériové podobě, existuje jediný exemplář, který lze označit jako prototyp blízký produkčnímu vozu.

Je ale možné, že se to změní. Bugatti zatím nic nepotvrdilo, ale nelze vyloučit, že se superrychlý prototyp změní v limitovanou edici pro vybrané movité zákazníky. Třeba v Chiron Super Sport.