Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron Grand Sport Sang Bleu: Edice Sang potřetí

Diskuze (18)
Po limitovaných edicích Bugatti Sang Noir a Pur Sang přichází otevřený Veyron Grand Sport Sang Bleu. Podle automobilky vznikl v jediném exempláři u příležitosti oslav stého výročí založení Bugatti.

Po několika extrémně limitovaných modelech (Pur Sang, Sang Noir, FBG par Hermes) odvozených od uzavřeného kupé je tady první luxusní derivát otevřeného Veyronu Grand Sport.

Concours d’Elegance v kalifornském Pebble Beach je přehlídkou automobilového luxusu a těch nejzajímavějších vozů z minulosti a současnosti. Proto zde nemůže chybět ani Bugatti a francouzská automobilka v roce stého výročí svého založení využila tohoto festivalu k prezentaci vozu Grand Sport Sang Bleu.

Sang Bleu francouzsky znamená „modrá krev“. V případě Bugatti Grand Sport, tedy otevřené verze Veyronu, se jedná o speciální edici vyrobenou v jediném exempláři, která se vyznačuje exklusivním zpracováním exteriéru i interiéru. Karoserie je provedena v kombinaci leštěného hliníku a modrého karbonu. Především karbon, barvený do odstínu Royal Blue dodává autu na výjimečnosti.

Podobnou barevnou kombinaci nalezneme na dvoubarevných ráfcích kol, které mají povrchovou úpravu Diamond Cut a doplněnou lakováním Midnight Blue. Interiér je čalouněný novou hnědou kůží Gaucho. Tím výčet úprav končí, čtyřikrát přeplňovaný motor 8,0 W16 zůstává u Sang Bleu beze změn.

Bugatti letos slaví 100 let od okamžiku, kdy Ettore Bugatti v alsaském Molsheimu (tehdy ležícím na území Německa) založil původní automobilku. Tradice drahých, luxusních a extravagantních automobilů se znakem Bugatti přetrvává dodnes, a to navzdory padesátileté přestávce s prvním pokusem o oživení v devadesátých letech. Aktuální model Bugatti Veyron se vyrábí od roku 2006, otevřený Grand Sport se začal prodávat letos v červnu. Mezitím byl dodán již 20 zákazníkům.

Diskuze (18)
19. 8. 2009 15:39
Re: pádla řazení
Vzhledem k tomu, že se nejspíš jedná o hořčíkový odlitek, tak by cena celkem odpovídala. Jednak něco stojí výroba formy, která je při malém počtu kusů nevýhodná. Cena všeho, co s vyrábí namíru jen v pár kusech se běžně pohybuje desítkách až stovkách tisíc.
Avatar - Hammunasakra
19. 8. 2009 12:59
Re: ach jo...
Speed samozřejmě ZNÁM a já dnes už tolik (no už skoro VŮBEC :-) ) NE"hltám" automagazíny a byť v takovýchto časopisech umí udělat okolo vozu docela pěkné "show" (nu je to SMYSL jejich práce) - já KDYŽ už, tak raději nějaká čistá FAKTa a "rozbory" - o autě mi více řekne "obyčejný" Gebrauchtwagen-katalog, či "jen" český AUTO-DIESEL (ProfiDiesel) apod. ;-)
S tím SMYSLem je to (jak jsem napsala) trochu SPORNÉ. Když dnes vezmu dvoj- TŘí-násobek peněz co byly vynaloženy na vývoj Veyron a "rozhodnu" se že udělám vůz co "v pohodě" jezdí ... no 500 je možná moc, tak 450 km/h a jeho koncová cena nebude 40, ale třeba 80 nebo klidně 100 milionů, tak se to jistě PODAŘí - otázkou se jeví, MÁ-Li to opravdu SMYSL.
Možná vám to NEpříjde, ale je to pak v praxi o tom, že sice UDĚLÁM něco tak "fantastického" jako je Veyron (a na každém prodaném kusu prodělávám 8-s ), ale právě PROTO aby mohl "existovat" prostě MUSíM ty peníze vydělat (= šetřit) jinde - na mysl mi teď přišel nový 1.6 TDi, který je "viditelně" postaven co NEJlevněji ..
.. MNĚ by přišlo prostě LEPŠí, kdyby ta (a to je celkem MASOVÁ MOTORizace!) 1.6ka byla "super" (což opravdu NENí technický problém) a něco jako Veyron by dle "normálních" ekonomických zákonů mělo třeba "jen" 800 koní a stálo třeba "jen" 15 milionů ... a "přirozeným" vývojem bychom časem došli klidně i do 1500 PS ale tohle byl "umělý" zásah do "vývoje" a i PROTO stál tak absurdní peníze (nemluvím o prodejní ceně - tahle "hra" má smysl - One77 je myslím skoro vyprodaný a asi by se "vyprodal" i nějaký model snad i za těch 100 miblionů, když se okolo něj udělá náležitá "show", jistě by se (vy)prodalo i to
PS: Popravdě napsat o Veyron cokoliv JINÉHO než "superlativa" NEjde (a ani se NEsmí ;-) ) a byť by se "mouchy" zcela určitě NAŠLY, tak vw jistě NE náhodou ODMÍTÁ srovnávací testy ...
PPS: Prostě moje "praxoteoretické" znalosti říkají (možná jsem "přízemní"), že ta 599 (apod.) prostě STAČí a když chcete jít nějak zásadněji VÝŠ, už je to trochu "tlačení na pilu" a NEsmysl - na vývoj dáte o MILIARDU (doslova) více a pro REÁLný provoz už "nic/moc" NEzískáte - ale "atraktivněji/zajímavěji" to V-Y-P-A-D-Á .. to ano :-)
.. a "líbí" se - to CHÁPU ;-) - jak jsem řekla, přes veškerou KRITIKU, bych ho chtěla VYZKOUŠET - nejraději POROVNAT, třeba s tím Ferrari 599, s Bristol Fighter T ... prostě s pár "obyčejnými" LEVNÝMi vozy.. :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 8. 2009 11:41
Re: ach jo...
Ano, 9ff je mi "sympatické"!
Nu - já ZMÍNILA, že mluvím o MAX. rychlosti ;-)
NIC to NEmění na tom, že ty "normální" projekty jsou MI "sympatičtější" a když špičkové GT, já bych raději volila (směšně "LEVNÉ" :-) ) Ferrari 599, neb situace i na německých dálnicích se za posledních 10-15 let skoro "dramaticky" ZHORŠILA a i když víte KDE, tak najít prostor jet JEN třeba přes 250 km/h je relativně PROBLÉM (a to 599 vám umožňuje za "zlomeček" provozních nákladů "hravě" a v pohodě plout Evropou na jakoukoliv vzdálenost i jet trvale přes 300 km/h - v reálu už rychlejšího vozu vlastně NEtřeba, neb NEjste "limitován" vozem, ale "okolím" = silnicemi a provozem ;-\
NEměla jsem možnost vyzkoušet např. ono Pagani, počítám že bude v tomto směru ještě "o fous" DÁL ..
PS: NEvím jak je na tom v reálu s komfortem ono 40ti milionové Bugati, ale stav/kvalita dálnic poslední dobou také zrovna NEstoupá (řekla bych ;-) ), prostě jak jsem napsala, na jednu stranu je to jistě důkaz že LZE udělat/vytvořit málem NEuvěřitelné, ale myslím že kdyby ony (naprosto šílené) prostředky na vývoj něčeho podobného investovalo Ferrari, Porsche - dočkali bychom se možná i LEPŠíHO vozu ...
... prostě pro mne (reálná) "smysluplnost" KONČí někde u toho (např.) Ferrari 599, které samozřejmě je také DRAHÉ, ale "normálně" (myslím že česká cena je nějakých 6 milionů) a i v něm jste v 99% případů LIMITOVÁN ne vozem, ale "prostředím"
(a to raději NEzmiňuji "rest", který se rozšiřuje i v Deutschland, tedy vozy "neuvěřitelně samozřejmě" přejíždějící z pomalejšího pruhu do levého rychlého - v českých řekněme 135 km/h - tak nějak většinou jezdím - když vám někdo, aby nemusel zpomalit, vjede rychlostí 115-120 km/h do pruhu, NEjste nadšeni, když se vám totéž stane "jen" ve 200-220 km/h, už je to DOST nepříjemné ... pro vyšší rychlosti je to ... myslím že se říká "o hubu" - popravdě já mívám problém "najít" prostor pro využití "obyčejného" třílitrového Brumly a dávnou dohodu o maximální rychlosti 250 km/h /kterou Audi stabilně PORUŠUJE!/ považuji za SPRÁVNOU!!! Pro vyšší rychlosti by - dle mne - měla být "spec." řidičská zkouška označená v řid. průkazu, bez ní by NEbylo povoleno rychlejší vozy řídit - a myslím že VÍM o čem mluvím!
Pěkný den (raději s něčím od Ferrari po 9ff než ve Veyron(u) ... i když "zkusit" bych ho možná CHTĚLA :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 8. 2009 01:03
Re: ach jo...
Ano - to ano, zůstává to asi trochu BEZ "povšimnutí", ale Veyron se NEtestuje - bude to znít až jakoby "přehnaně", ale NE"smí" testovat ;-)
PS: Z mého pohledu je na jednu stranu DOBŘE že se "nám lidstvu" :-) podařilo vývoj automobilů "dotáhnout" až do Veyron, na druhou stranu to byl STRAŠNÝ NEsmysl a jak jsem napsala, MNE OSOBNĚ více "těší" a spíše OCEŇUJi "normální" přístup třeba toho RUF, Pagani, ShelbySuperCars (Ultima Aero má za "zlomeček" nákladů VÍCE koní než Veyron a je také držitelem rychlostního rekordu), to samé Saleen, GENiÁLNí bylo Murray(ovo) dítko McLaren F1 nebo i "mého OBLÍBENÉHO" Bristol či "originální" přístup při stavbě Caparo T1 - prostě tam jde o "normální" tržní mechanismus a vpodstatě MALÉ "garážové" firmy zvládly udělat výtečná a VELMi rychlá auta, která sice TAKÉ NEjsou zrovna levná, ale "absurditě" 4 desítek milionů se opravdu ani NEpřibližují - z pohledu koncové (připomínám že stále vlastně POD"dimenzované"!) ceny a z pohledu NÁKLADŮ na vývoj Veyron NENí vlastně až tak "výjímečný"
(těžko říci kolik je vlastně jeho "správná/odpovídající" cena - tato se "odvíjí" z PŮVODNí avizované, byť opakovaně zvyšované - ceny 1.000.000 € /bez daně/ ... řekněme že "správná" - "tržní" koncová cena by měla být třeba
50 milionů korun (+ dost "úchylné" náklady na provoz a údržbu - opět "narozdíl" od oněch výše uvedených "mých" favoritů, které TAKÉ NEjsou levné a levný NENí ani jejich provoz - nicméně v porovnání s Veyron je to skoro "legrace" ;-)
Dobrou :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 8. 2009 00:29
Re: ach jo...
Stejně SMUTNÉ, jako TREFNÉ :yes: ;-)