Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti vystavilo první Chirony Super Sport 300+, jejich ladění trvalo 2 roky

Ondřej Mára Ondřej Mára 24. 9. 2021 • 07:27
36
1
Zobrazit náhledy (36)
Bugatti Chiron Super Sport 300+ Bugatti Chiron Super Sport 300+ Bugatti Chiron Super Sport 300+ Bugatti Chiron Super Sport 300+ Bugatti Chiron Super Sport 300+ Bugatti Chiron Super Sport 300+ Bugatti Chiron Super Sport 300+ Bugatti Chiron Super Sport 300+ Bugatti Chiron Super Sport 300+ Bugatti Chiron Super Sport 300+ Bugatti Chiron Super Sport 300+ Bugatti Chiron Super Sport 300+ Bugatti Chiron Super Sport 300+ Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron

Společnost představila prvních osm kusů, které již odešle zákazníkům.

Od chvíle, kdy prototyp Bugatti Chiron Super Sport 300+ překonal hranici 300 mil v hodině (cca 482 km/h), již uplynuly dva roky. Za tu dobu představilo Bugatti několik dalších skvostů, současně se ale věnovalo také vývoji jeho silniční verze, která vznikne v počtu 30 kusů. A nyní výrobce ukázal prvních osm.

„Jsme nadšení, že můžeme našim zákazníkům dodat prvních osm vozů tohoto rekord-stanovujícího pionýra, a že budou moci zažít naprostou senzaci z rychlosti za volantem,“ uvedl ve svém prohlášení Christophe Piochon, ředitel výroby a logistiky v Bugatti.

Každé produkční Bugatti Chiron Super Sport 300+ přitom ponese stejnou barevnou kombinaci: odhalený černý karbon, který doplňují zářivě oranžové dekory. Ze strany automobilky tak jde o poctu originálu, který se rozjel na rychlost 490,4 km/h.

Zákaznické modely, pod jejichž kapotou je uložen 8,0litrový motor W16 se čtveřicí turbodmychadel o výkonu 1.176 kW (1600 k), ovšem takové rychlosti nedosáhnou. Vozy jsou totiž vybavené omezovačem, který posádce dovolí jet rychlostí nanejvýš 442 km/h.

I to je ovšem extrém, kvůli kterému musel vůz projít řadou úprav. Oproti standardnímu Chironu je delší a jeho karoserie je aerodynamiky propracovanější. Vůz má delší zadní kapotu, nový kryt motoru nebo vertikálně poskládané koncovky výfuku v difuzoru.

video

Vpředu si můžeme všimnout nového nárazníku, zvětšených přívodů vzduchu nebo upravených podběhů kol. Ostatně i kola jsou jiná, než nabízí klasický Chiron. Civilní Super Sport 300+ se ovšem v mnoha detailech liší i od toho závodního. Má například vyšší světlou výšku, komfortní sedadla v kabině, atd.

Cena jednoho vozu by se měla pohybovat okolo 3,5 milionu eur, což je necelých 89 milionů korun. Přesto nejspíš nikoho nepřekvapí, že si limitku s označením 300+ zájemci rychle rozebrali. Pro nové, nebo méně movité zájemce, ale Bugatti chystá dostupnější a komfortnější model Chiron Super Sport.

Související články

Témata
Avatar - Barry Lyndon
24. 9. 2021 17:29
pěkné, až na ty pruhy
Když už "Já padouch", tak pořádně... :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud