Buick Lacrosse CXS dostane přední nápravu z Insignie OPC
Ameriky už nejsou, co bývaly. Doslova to platí o aktuální nabídce Buicku v USA. Úctyhodné vnější rozměry a extravagantní design karoserií možná zůstaly, ale s klasickým uspořádáním hnacího řetězce se dnes u této značky už nepotkáte. Všechny modely mají motor uložený vpředu napříč a pohon předních nebo všech kol.
Zatímco dokonalým dvojčetem evropského Opelu Insignia (v provedení sedan) je Buick Regal, technicky blízko k němu má i o kategorii větší sedan LaCrosse. Jeho délka překonává o několik milimetrů magickou pětimetrovou metu, ale pod kapotou jsou zážehové čtyřválce nebo šestiválce, které u většiny verzí pohánějí pouze přední kola.
To je případ i vrcholného modelu CXS s celohliníkovým motorem 3,6 l s přímým vstřikováním benzinu, 206 kW při 6300 min-1, 351 Nm při 4800 min-1 a šestistupňovým automatem. Aby mohli být američtí řidiči spokojenější alespoň v rámci možností konfigurace vše vpředu vylepšili vývojáři přední poháněnou nápravu o techniku, kterou Opel loni instaloval do špičkové Insignie OPC (239 kW, 435 Nm).
Modifikovaná přední náprava McPherson má obchodní označení HiPerStrut (vzniklo z High Performance Strut - vysokovýkonná (sportovní) vzpěra). Vylepšení spočívá v oddělení otočné těhlice - nosiče náboje kola - který bývá u nejběžnějšího řešení nedílnou součástí vzpěry McPherson. Osa otáčení kola je díky tomuto řešení posunuta mimo horní úchyt tlumičové vzpěry a zmenšeno je rameno rejdu.
HiPerStrut omezuje vliv hnacích sil na řízení, zmenšuje vliv nedokonalostí pneumatik a nevývažků, který může být u kol s průměrem 18 a 19 palců již poměrně významný. Tato konstrukce také zlepšuje izolaci systému řízení od rázů při přejezdu nerovností. Při jízdě v zatáčce je zachováván negativní odklon kola, což zvyšuje přilnavost a zlepšuje zpětnou vazbu ve volantu.
Vzadu je standardně čtyřprvkové nezávislé zavěšení kol, za příplatek s 19palcovými koly a v provedení Touring je do stejných úchytů v pomocném rámu instalováno spodní rameno ve tvaru H místo vlečeného ramena, což by mělo dále zlepšit jízdní komfort a snížit hluk.