Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buick Lacrosse CXS dostane přední nápravu z Insignie OPC

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Sdílení komponent je v rámci General Motors dlouhou řadu let standardizovaný proces. Nejnověji z toho těží špičková verze Buicku LaCrosse poháněná vidlicovým šestiválcem 3,6 SIDI.

Ameriky už nejsou, co bývaly. Doslova to platí o aktuální nabídce Buicku v USA. Úctyhodné vnější rozměry a extravagantní design karoserií možná zůstaly, ale s klasickým uspořádáním hnacího řetězce se dnes u této značky už nepotkáte. Všechny modely mají motor uložený vpředu napříč a pohon předních nebo všech kol.

Zatímco dokonalým dvojčetem evropského Opelu Insignia (v provedení sedan) je Buick Regal, technicky blízko k němu má i o kategorii větší sedan LaCrosse. Jeho délka překonává o několik milimetrů magickou pětimetrovou metu, ale pod kapotou jsou zážehové čtyřválce nebo šestiválce, které u většiny verzí pohánějí pouze přední kola.

To je případ i vrcholného modelu CXS s celohliníkovým motorem 3,6 l s přímým vstřikováním benzinu, 206 kW při 6300 min-1, 351 Nm při 4800 min-1 a šestistupňovým automatem. Aby mohli být američtí řidiči spokojenější alespoň v rámci možností konfigurace vše vpředu vylepšili vývojáři přední poháněnou nápravu o techniku, kterou Opel loni instaloval do špičkové Insignie OPC (239 kW, 435 Nm).

Modifikovaná přední náprava McPherson má obchodní označení HiPerStrut (vzniklo z High Performance Strut - vysokovýkonná (sportovní) vzpěra). Vylepšení spočívá v oddělení otočné těhlice - nosiče náboje kola - který bývá u nejběžnějšího řešení nedílnou součástí vzpěry McPherson. Osa otáčení kola je díky tomuto řešení posunuta mimo horní úchyt tlumičové vzpěry a zmenšeno je rameno rejdu.

HiPerStrut omezuje vliv hnacích sil na řízení, zmenšuje vliv nedokonalostí pneumatik a nevývažků, který může být u kol s průměrem 18 a 19 palců již poměrně významný. Tato konstrukce také zlepšuje izolaci systému řízení od rázů při přejezdu nerovností. Při jízdě v zatáčce je zachováván negativní odklon kola, což zvyšuje přilnavost a zlepšuje zpětnou vazbu ve volantu.

Vzadu je standardně čtyřprvkové nezávislé zavěšení kol, za příplatek s 19palcovými koly a v provedení Touring je do stejných úchytů v pomocném rámu instalováno spodní rameno ve tvaru H místo vlečeného ramena, což by mělo dále zlepšit jízdní komfort a snížit hluk.

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Avatar - prekladys
30. 3. 2010 15:57
Re: pekne auto
je to globální platforma, skládačka. navíc je ve vývoji ještě delší rozvor. těch kombinací motor-karosérie bude snad nekonečné množství...
Avatar - prekladys
30. 3. 2010 15:54
Re: epsilon II
půlka osobáků gm jezdí na epsilon II. každý na ni přispěl troškou svého umu - němci, amíci, australané, švédi, a konec konců i ti asiati...
jedno těmhle autům nelze upřít - jsou velmi pohledná
Avatar - Balkan
30. 3. 2010 14:17
Re: pekne auto
aj mne sa paci, trocha cudne usporiadany stredovy panel, inak rozmyslam, co keby tento model doniesli do EU ako Opel? Kedze Insignia je Regal, toto by mohla byt spickova rada, ktora by utocila na Saab 9-5, Volvo S80, VW Phaeton..cenovov by to mohla byt vyssia stredna trieda,..rozhodne sa mi to zda byt o dost kvalitnejsie a hlavne(to tvrdim s presvedcenim) spolahlivejsie nez Chrysler 300C. Snad tam pridat nejake diesle, napr ten 2.0TDCI co ma 180koni :-)
30. 3. 2010 14:03
Re: epsilon II
takže je to jasné, je to převlečený Opel >:-[]

už se teším na "odborníky" kteří nám vysvětlí, jak vlastně půlka aut světa jezdí na starém podvozku Vectry >:-[]
30. 3. 2010 10:51
pekne auto
:yes: