Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buick Verano: Opel Astra míří do prémiové třídy

Michal Fokt
Diskuze (0)
Prestižní značka Buick obohatí své portfolio o novou generaci pětidveřového hatchbacku Opel Astra s výkonem 170 koní. A nebudou chybět ani rychlé pruhy.

U koncernu General Motors je sdílení celých modelů napříč značkami běžnou záležitostí, vděčným příjemcem aut z Koreje je manistreamový Chevrolet, zatímco Buick s prémiovými ambicemi nepohrdne modely značky Opel, které pouze lehce přetvoří k obrazu svému. Výjimkou nebude ani zbrusu nový Opel Astra K, jenž se dočká v rámci Buicku hned dvou variant - nabízet se bude jako Verano i coby typ GS.

Moment - značka Buick a hatchback, říkáte si? Ano, v Číně to není žádná novinka, již minulá Astra 5D tam nesla označení XT, od evropské verze se lišila pouze modifikovanou přídí. A to i přesto, že Číňané hatchbacky moc v oblibě nemají. Co se modelu GS týče, ten se dosud v Číně nabízel pouze jako sedan, nyní, jak ukazuje první teaser, bude lákat na povedenou záď pětidveřové Astry, u níž se pro Čínu žádné změny dělat nebudou.

Ba co víc, Buick bude GS v Číně profilovat jako sportovně laděný model, "chovající se jako auto z Evropy", chybět by neměla nabídka rychlých pruhů a dalších polepů, červených brzdových třmenů, kol se sportovním designem a jiné bižuterie. Přeplňovaná patnáctistovka SIDI s výkonem 124 kW při 5600 otáčkách, zkombinovaná se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou by pak měla dynamický vzhled podpořit odpovídajícími schopnostmi.

Buick také oznámil, že chystá Astru také coby model Verano Hatchback s atmosférickým motorem 1.5 SIDI a šestistupňovým manuálem nebo automatem se stejným počtem kvaltů. Zatím není zřejmé, zda se pětidveřové Verano/GS objeví i v Americe, kde hatchbacky nejsou v prémiové třídě vůbec běžná věc (poté, co Audi přešlo s A3 na sedan, už tam figuruje pouze (dost špatně prodávaný) Lexus CT200h). Může se ovšem stát, že Buick, vnímaný jako americká "subprémiová" značka, může se zdařilým pětidveřákem zkusit objevit nový prodejní potenciál karoserie, kterou Američané, ovlivnění děním v Evropě, stále více vnímají jako sportovní.

Michal Fokt
Diskuze (0)

Doporučujeme