Bullbar, nebo lavička? Jeep žádá o patent na obojí v jednom
Přední ochranný rám jeepů může v budoucnu sloužit i k posezení, naznačuje zveřejněná žádost o patent.
Ochranné rámy na přídích aut, která skutečně jezdí i mimo zpevněné komunikace, mohou být účelnou ochrannou pomůckou, stejně jako třeba pevnostní ocelové nárazníky. Jiný účel, odmyslíme-li si ten estetický, nemají.
Jeep to chce změnit a tzv. bullbar zkombinovat s posezením. Jednoduše ho sklopíte, ukazují patentové obrázky, umístíte na něj kryt a usadíte se, nikoliv nepodobně třeba sezení na sklopeném zadním čele korby. Kryt může sloužit pro zlepšení pohodlí i ochranu oděvu před ušpiněním; přeci jen přídě offroadů jsou častěji zablácené než čisté.
Žádost o patent byla podaná už v dubnu 2023 k americkému patentovému úřadu (USPTO, United States Patent and Trademark Office), ten ji však zveřejnil až 31. října letošního roku. Nákresy ukazují, že by víceúčelový ochranný rám byl upevněn ke struktuře vozidla, zde tedy k podvozkovému rámu Jeepu Wrangler minulé generace.
To samo o sobě je zajímavé, protože to může naznačovat, že by novinka mohla být dostupná i jako příslušenství pro starší auta, nejen jako výbava aut nových. Úplně stejně ale může být nápad využit pro modernizaci wrangleru a nákres je jen ilustrační. Anebo tohoto nápadu Jeep nevyužije vůbec; automobilky si běžně patentují věci jen proto, aby jim nápad nikdo nesebral.