Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Burnout zadních pneumatik: Opravdu hoří jen gumy? Nenechte se zmást...

Tomáš Dusil
Diskuze (7)
Burnout je oblíbenou kratochvílí nejenom amerických řidičů. S moderním systémem, jaký má třeba současný Ford Mustang, je „pálení gum“ hnané nápravy relativně snadné, jak toho ale docílit u starších automobilů?

V případě přiloženého videa je k tomuto účelu použita sportovní Honda S2000, jejíž čtyřválec dokáže točit až 9000 otáček za minutu. K tomu, abyste protáčení zadních kol a pálení zadních pneumatik (burnoutu) docílili, je třeba sešlápnout pedál spojky a přidat plyn. Klasika. Pak už ale bude záležet na vaší rychlosti a dovednosti. K roztočení v tomto případě zadních kol je třeba prudce uvolnit spojku a současně sešlápnout pedál brzdy. No a dát plný plyn.

Teď se možná zarazíte. Vždyť při sešlápnutí pedálu brzdy brzdí autu nejen přední kola, ale i ta zadní, která se současně točí. Brzdný účinek je u zadních kol ale výrazně nižší než u těch předních. Bez ohledu na to musí motor překonat nejen tření pneumatik, ale také tření brzdového obložení, v tomto případě destiček o kotoučů. Jak však ukazuje přiložené video, vozu jakým je Honda S2000 to problém očividně nedělá.

Zajímavé je také sledování teploty běhounu pneumatik při jejich pálení. Ta se nepřekvapivě zvyšuje s rostoucími otáčkami motoru. Při 8000 až 9000 otáčkách dosahuje hodnoty až 160 stupňů Celsia a guma mizí docela rychle.

Pro usnadnění efektu „pálení pneumatik“ mají některá auta, jmenovitě třeba současný Ford Mustang, funkci burnout. Ta umožňuje protáčení zadních kol při současném stání vozidla na místě. Vtip spočívá v zablokování předních brzd a naopak odpojení těch zadních. Vše se děje elektronicky. Při pálení pneumatik tak řidiči stačí stát na plynu jako na rýči. Chytré řešení pro ty, kterým nevadí si ničit zadní pneumatiky...

Tomáš Dusil
Diskuze (7)
28. 3. 2017 12:54
Re: RE
Když tady ale nejde o žádnou legraci, ale o to, že to prostě nedává smysl. Silná auta a motorky se mi moc líbí, ale jsem technicky založený a prostě je mi těch strojů líto. Asi tomu prostě jen nerozumím.. ;-\
28. 3. 2017 12:22
RE
Lepsi nez zimaky dojizdet pres leto je udelat si trochu legrace :-)
28. 3. 2017 10:33
Neuvěřitelné
Návod, kterak docílit naprosto zbytečného, smradlavého a neekologického efektu. A k tomuhle v Bruseli mlčí?!? A Ford na to vymaštěncům dělá spešl funkci v Mustangu? Svět se v kravskou...
28. 3. 2017 10:27
Nechápu
Tak tohle je jedna z mála věcí, které jsem nikdy u motorek i aut nepochopil. Při nezanedbatelné ceně pneumatik se z mého pohledu jedná pouze o nechutné prasení vozidla i peněženky. Fakt je ale ten, že jsem po srazech viděl hodně týpků, kterým nedělá problém za dva dny v podstatě zničit i krásnou motorku. Důvod ? Prostě být in a ukájet se pohledem přihížejících.
Jednou jsem se před jedním takovým blbcem, který už 10 minut trápil fungl novou mašinu, zmínil o tom, že má asi hodně bohatého tatínka.. a jediné, co mi na to odvětil bylo : no a co ? Závidíš, že taky nemůžeš - co ?... :no:
Avatar - Ozzman
28. 3. 2017 09:16
Re: Auto.cz
A ona na spálený gumy Oktavie TDI nejezdí? Občas to totiž tak smrdí a čoudí >:D