Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BYD a Daimler budou vyrábět v Číně nový elektromobil: Nemůžeš-li soupeře porazit, spoj se s ním

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 29. 5. 2010 • 22:24
13
V automobilovém světě bývají uzavírána překvapivá partnerství. Tím posledním je společný podnik německého Daimleru a čínské firmy BYD na výrobu elektromobilů.

Shenzhen BYD Daimler New Technology Co. Ltd., jak zní plný název nového joint-venture, se bude zabývat vývojem a produkcí vozidel poháněných elektrickou energií. Obě zakládající firmy se na něm podílí stejnými 50 procenty.

Spolupráce Daimleru a BYD (Build Your Dreams) je takřka šokující vzhledem k tomu, jak moc byla příď kupé-kabrioletu F8 z podzimu 2006 podobná tehdejšímu Mercedesu CLK. Leč obchodní zájmy a potenciál, který elektromobily v Číně mají, jsou samozřejmě důležitější.

Investice do celého projektu spolykají 600 milionů jüanů (přes 1,8 miliardy korun). Při vývoji budou využity zkušenosti německého výrobce v oblasti konstrukce a bezpečnosti elektromobilů, BYD chce pro změnu nabídnout své poznatky ohledně akumulátorů a systémů pohonu.

Výsledné vozidlo se bude v nejlidnatější zemi světa prodávat pod novou, pro něj speciálně vytvořenou značkou. Společné týmy obou automobilek na jeho konceptu již bezmála tři měsíce pracují. Finální smlouva byla podepsána 27. května v Pekingu, posvětit jí ještě musí čínské úřady, jak je ve velké asijské zemi obvyklé.

Německý koncern Daimler již vyrábí v malých sériích elektromobil na bázi Smartu a letos představí třídu B s palivovými články a menší áčko, jehož agregát je napájen tradičními bateriemi. BYD postavil první prototyp hybridu v roce 2003 a v lednu 2008 představil v Detroitu sedan střední třídy F3 DM. Ten od března letošního roku prodává na domácím trhu.

Zároveň se chystá uvést elektrické MPV s označením e6 (s malým písmenem). Čtyřicítka testovacích vozů vyrazila v květnu 2010 do ulic Shenzhenu (Šen-čenu) jako taxíky, do konce roku jich má přibýt dalších 100.

Témata
31. 5. 2010 20:44
Re: siemens
No jo. Uplne jsem na to zapomel. Takova jsou pravidla komunistu. Kdo u nich chce vyrabet, musi jen pres spolecny zavod. Vychytrale.

Nicmene zde vidim zasadni rozdil. Dosud to bylo tak, ze zapadni strana dodala sve auto a Cina zavod a delniky. Konstrukce byla zapadni, samozrejme se nakupovali nektere mistni dily. Zatimco v tomto pripade je to tak, ze zapadni partner elektrotechnologii, srdce elektromobilu, nema a kupuje ji u Cinanu. Jednoduse se role meni. Zatimco drive Cina nakupovala pokrocilou technologii ze zapadu, v tomto pripade je v pozici "cinanu", kteri si musi koupit vyspele technologie Daimler. Mne to prijde sakra neobvykle az alarmujici.
Avatar - Falco
31. 5. 2010 00:08
Re: siemens
SVW [odkaz] Společný podnik Volkswagen Group a SAIC, založený v roce 1984.

Akcionáři: Volkswagen AG (40%), VW (China) Invest (10%), SAIC (50%)

[odkaz]
30. 5. 2010 23:03
Re: siemens
Jakeho cinskeho partnera ma Skoda??
30. 5. 2010 22:55
Re: Cinske technologie
Veď hovorím, presne o tebe petrko písal - to bol zásah priamo do stredu terča. O to lepší, že si akosi nepochopil...
Avatar - twistedTSD
30. 5. 2010 20:57
Re: Cinske technologie
nemuzu si pomoct, ale uz u toho obrazku F8 se musim smat >:-[] ...ale necham se prekvapit ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku