Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BYD Tang: Čínský hybrid má výkon 500 koní

Michal Fokt
Diskuze (3)
Automobilka BYD začala na domácím trhu prodávat hybridní SUV, jehož parametry budí respekt - výkon přes500 koní a točivý moment přes 700 N.m, to je výzva i pro zavedené evropské a japonské značky.

Čínská značka BYD (Build Your Dreams) vyrobila vpravdě luxusní model - velké SUV pojmenovala Tang podle jedné z nejslavnějších dynastií tamních císařů a tuto poctu si vůz patrně zaslouží, protože se pyšní hybridním systémem pohonu s pozoruhodnými parametry... a tomu odpovídající cenovkou.

BYD Tang, jenž se začal prodávat tento týden, je vybaven turbodmychadlem přeplňovaným benziňákem 2,0 l o výkonu 150 kW a točivém momentu 320 N.m a dvěma elektromotory, z nichž každý má 110 kW a 250 N.m. Celkem agregát disponuje maximálním výkonem 370 kW (503 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 820 N.m, což je ovšem asi třeba brát s rezervou, protože se jedná o pouhý součet maximálních hodnot a tak, jak známo, hybridy nefungují. Ale není důvod k despektu, v kombinaci se šestistupňovou dvouspojkou vlastní výroby dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,9 s a to prý při kombinované spotřebě menší, než 2 l na 100 km, z čehož vyplývá, že se jedná o plug-in hybrid, schopný čistě na elektřinu ujet až 80 km. "Šťávu" si vůz bere z 18kWh akumulátorů, uložených pod podlahou.

Na základě tohoto modelu vznikly také dvě speciální edice, přičemž cena té exkluzivnější už se sápe po německé prémiové konkurenci. Tang Limited má červená kola a nějaké změny v interiéru a stojí lehce přes 48 tisíc dolarů, ovšem Tang Ultimate Edition, která vznikne ve dvousetkusové sérii, se pyšní speciálním bodykitem a ještě o půl sekundy lepším zrychlením na stovku (tedy rychleji, než Porsche Cayenne Turbo), což si BYD cení na 96.500 dolarů. Pro srovnání - BMW X5 v současnosti začíná v Číně zhruba na 114 tisících dolarech, z čehož vyplývá, že vozu BYD Tang sebevědomí rozhodně nechybí.

BYD Tang navíc disponuje vestavěnou čističkou vzduchu, která dokáže zachytit velmi jemný prach PM2.5 a snížit tak za čtyři minuty jeho množství na bezrizikovou úroveň. BYD je první automobilkou na trhu s tímto systémem a úspěšně s ním boduje, takže i další značky intenzivně vyvíjejí podobné systémy.

Michal Fokt
Diskuze (3)

Doporučujeme

24. 1. 2015 12:00
Re: KUŠ BABO = HLAVU VZHŮRU :-)
jj
WARENOVO BYD [odkaz] TOŤ POŽEHNÁNÍ PRO ČÍNU A fakáč VWAGÓN DÍZLPOP TOURAN >:D >:D >:D >:D >:D
;-)
;-) ;-)
;-) ;-) ;-)
;-) ;-) ;-) ;-)
;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) :yes:
Avatar - effa
23. 1. 2015 13:24
Re: Už tady asi nebudou příspěvky...
Asi ne ;-), ono to i slušně vypadá :yes:
Avatar - Dylan McKay
22. 1. 2015 22:48
Už tady asi nebudou příspěvky...
plné smajlíků...