Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac by se mohl více zaměřit na Evropu. Moc se ale netěšte

David Bureš David Bureš 31. 3. 2018
32
38
Zobrazit náhledy (32)
Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4 Cadiilac XT4
Americká luxusní značka koncernu GM je dnes v Evropě zastoupena jen marginálně. V budoucnu by se to ale mohlo změnit.

Americký koncern General Motors po prodeji značky Opel Skupině PSA prakticky nepůsobí v Evropě. Jeho evropská nabídka se omezila jen na sportovní modely Chevrolet Camaro a Chevrolet Corvette, v některých zemích (třeba v Německu a Švýcarsku) působí i luxusní značka Cadillac. A právě ta by mohla do budoucna dostat větší prostor.

O větším důrazu na Cadillac vedení General Motors mluvilo už po prodeji Opelu, nyní takové plány potvrdil i prezident značky Johan de Nysschen. Z jeho slov ale vyplývá, že v blízké době evropský rozvoj Cadillacu očekávat nemáme. K větší expanzi na evropských trzích by mohlo dojít až někdy kolem roku 2025.

„Pokud chceme jít do Evropy, měli bychom se ujistit, že máme dostatek finančních prostředků a správné produkty. Bude to tuhý boj, a tak bude dobré být na něj připraven,“ říká de Nysschen.

Dnes je Cadillac v Evropě marginální záležitost. Podle serveru Carsalesbase bylo loni na starém kontinentu prodáno jen 916 vozů značky. Nejvíce jich bylo v roce 2007, a to 3.007 aut. Tehdy se Cadillac snažil na starém kontinentu asi nejvíc, vždy byl ale spíše jen zajímavou alternativou k zavedené německé prémii. Jeho vozy totiž byly vždy až příliš orientované na americkou klientelu s jejími specifickými požadavky.

V Cadillacu aktuálně probíhají diskuze, jakým směrem značka bude směřovat, a tak i jejich výsledek rozhodne o budoucnosti tohoto výrobce v Evropě. „Přemýšlíme o tom, jak bude značka Cadillac vypadat v roce 2035, co se týče zákaznického servisu, pozice značky, stejně jako její produkty a technika,“ odhaluje šéf luxusní divize GM.

Podle všeho se zdá, že budoucnost Cadillacu bude ve znamení elektřiny, což je dnes tolik zmiňované téma. Naopak superluxusní limuzínu konkurující Bentley nebo Rolls-Roycu automobilka neplánuje. To však neznamená, že nová vlajková loď nepřijde.

„Nemyslím si, že svět potřebuje další obří, tříprostorový konvenční sedan. Postavíme vlajkovou loď pro Cadillac. A když přijde, ohromí svět,“ odhaluje plány de Nysschen. Že by tak došlo na realizaci konceptu Escala, který byl fastbackem? Prozatím je tu kompaktní crossover XT4, který je předzvěstí nadcházející modelové ofenzivy. Do roku 2021 chce Cadillac představovat novinky jen s několikaměsíční pauzou po sobě.

Zatím však Cadillac jakoby přešlapoval. Loni sice na celém světě prodal 356.467 automobilů, což byl 16% meziroční růst, německé prémiové značky ale dnes prodávají kolem dvou milionů aut ročně. Navíc to není ani historický rekord, v roce 1978 totiž Cadillac prodal 360.825 vozů. Kde tehdy bylo takové Audi...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
A opět hlavou proti zdi...
| 2. 4. 2018
Štíhlost k amerikám nikdy nepatřila, aspon ta tvarová. To co se týče váhy jak ke kterým....

A opět hlavou proti zdi...
| 2. 4. 2018
Ano, pouze špičkové modely. Na nástupce jsem zvědav, CT6 není žádný krasavec, chybí nápad.
Auta jsou jak hrubě vytesaná z objemného kmene, chybí štíhlost.
Chevrolet v Rusku přichází s modelem Traverse
| 1. 4. 2018
Tak naštěstí s Ruskem už nemáme tařka nic společného, takže nás nemusí zajímat ani tamní trh (snad kromě odbytu Škody). Náš hlavní spojenec je mateřská země Chevroletu, ať už se to vlastizrádnému Ovarovi líbí nebo ne! >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Barrichello
A opět hlavou proti zdi...
| 1. 4. 2018
To co sbalilo krám bylo až na HHR a Malibu jen korejské GM a toho nám fakt líto není. To co to zbylo už sou originál us modely.
Aspon je výhoda Camara, že není okoukaný jako Mustang kterého v Praze potkám za týden 10 ks různých generací.
Avatar - Barrichello
Super
| 1. 4. 2018
ofiko servis tu máš, pokud si koupíš auto u nich, můžeš směle jezdit tam. Pokud si ho koupíš přes šedé dovozce typu Auto Outlet, simix, denker, impexta atd - jezdíš na servis tam. Pokud si to dovezeš sám, individuálně a sám vypapíruješ, si bez záruky a můžeš si jezdit kam chceš. V tom případě je nejlepší Cadillac club kde tomu rozumí nejvíc.

Tak kde je problém. Servisů je mraky. ofiko diagnostiku už má dneska kdekdo, to není velký problém si tu mobilní v kufru koupit.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku