Cadillac nabídne i vznětové motory
Johan de Nysschen, bývalý šéf Infiniti, je prezidentem Cadillacu od srpna loňského roku a od té doby usilovně pracuje na jeho důkladné proměně v plnohodnotného konkurenta pro evropské a asijské prémiové značky.
Nejprve se nové vedení Cadillacu zaměřilo na jeho prodejní a servisní síť. Následují první zmínky o připravovaném rozšíření nabídky modelů, které doplní i příchod nových pohonných jednotek včetně vznětových motorů.
Podle Automotive News právě Johan de Nysschen uvedl, že Cadillac pracuje na vývoji svých modelů s přeplňovanými vznětovými čtyřválci a šestiválci. První z nových dieselových modelů značky Cadillac se pak má představit v Evropě kolem roku 2019.
Vedle evropského trhu mají být vznětové motory uvedeny i ve Spojených státech, ale jaké modely jimi budou vybaveny Johan de Nysschen prozatím neupřesnil. S ohledem na konkurenční Audi, BMW a Mercedes-Benz je ovšem pravděpodobné, že se s nimi zdejší zákazníci seznámí pod kapotami SUV i sedanů.
Spojení značky Cadillac se vznětovými motory patří prozatím k těm méně úspěšným kapitolám v její historii. Nejprve byly na domácí trhu v letech 1978 až 1985 nabízeny se vznětovými šestiválci a osmiválci z vývoje automobilky Oldsmobile tehdejší modely de Ville, Eldorado, Fleetwood a Seville, ale trpěly nedostatečnou kvalitou výroby i paliva, což se negativně projevilo především na pověsti samotné značky.
Velmi rychle zapomenutou epizodu pak představuje pro evropský trh vyvinutý Cadillac BLS z let 2005 až 2010 ze Saabu 9-3. Tento sedan a později i kombi střední třídy totiž mohl mít pod kapotou přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 1,9 litru z produkce značky Fiat.