Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cake Kalk je neskutečně lehká elektrická terénní motorka ze Švédska

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 9. 2. 2018 • 18:54
33
3
Zobrazit náhledy (33)
Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk Cake Kalk
Elektrický motocykl Cake Kalk přitahuje pozornost svým minimalistickým designem a zaujme i svou nízkou hmotností, která je jednou z jeho velkých předností pro jízdu v terénu.

Společnost Cake se sídlem ve Stockholmu založil Stefan Ytterborn a jejím cílem je vývoj a výroba elektrických motocyklů. První model pojmenovaný Kalk míří do terénu a tomu je v jeho konstrukci i vzhledu podřízeno úplně vše.

Základem stroje je rám z hliníkové slitiny, v jehož spodní části před zadním kolem je uložen elektromotor IPM s nejvyšším výkonem 15 kW a točivým momentem 42 N.m. Elektromotor má nastavitelné úrovně brzdění a jezdec může volit z trojice jízdních režimů. Přímo nad motorem je umístěna lithium-iontová baterie s kapacitou 2,6 kWh.

Cake Kalk má být schopen jízdy rychlostí do 80 km/h, což je pro zábavné svezení v terénu naprosto dostačující a jeho dojezd se má pohybovat v závislosti na provozních podmínkách až kolem 80 km.

Motocykl se díky hojnému využití hliníkových slitin a uhlíkových vláken pyšní hmotností pod 70 kg. Podvozek stroje se pak může pochlubit špičkovými komponenty v čele s přední stavitelnou vidlicí Öhlins se zdvihem 204 mm a zadní centrální jednotkou pružení Öhlins TTX. Přední i zadní 24palcová kola jsou osazena brzdovými kotouči o průměru 220 mm, s nimiž spolupracují čtyřpístkové třmeny.

Společnost Cake plánuje vyrobit model Kalk nejprve v limitované edici padesáti exemplářů s cenou 14.000 eur (zhruba 355.000 Kč). Tyto motocykly zamíří ke svým majitelům v létě letošního roku a následovat má nelimitovaná sériová výroba, která se má rozběhnout koncem roku 2018.

Témata
9. 2. 2018 16:34
Re: těžiště
Mi se teda design nelíbí vůbec. Divné strohé tvary a k tomu dost nedotažené detaily. Například chybí vodítko řetězu nebo kryt zadního tlumiče. Ale největší úlet je cena, třeba v porovnání s terénním elektroendurem KTM které má přes trochu vyšší váhu určitě mnohem lepší parametry i robustnost a prodávali ho loni kolem 200 tisíc.
9. 2. 2018 14:04
těžiště
těžiště mi připadá docela vysoko - soudím podle tvaru a umístění baterie. Ale vizuálně moc hezký kousek, čistý inženýrský design.
9. 2. 2018 13:02
Čekal jsem lehčí
Pod slovy neskutečně lehká jsem čekal výrazně míň, těch 70 kilo mají běžně trialové motorky se spalovákem, které přitom vypadají o dost robustněji. Ale tohle je elektrika, ta holt něco váží. Mít to aspoň 4x větší kapacitu a dvakrát nižší cenu vypadalo by to už zajímavě

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku