Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Češi míří do neautorizovaných servisů až s pětiletými auty

redakce AUTO.CZ
Diskuze (38)
Češi s novými auty dávají přednost autorizovaným servisům, nejčastěji tam, kde vůz koupili. Do neznačkových opraven zamíří až s pěti nebo šestiletým autem. Vyplývá to z údajů autoopraven.

Motoristé většinou čekají s návštěvou levnějšího neznačkového servisu až po uplynutí záruční lhůty kvůli obavě z uznání případné reklamace. Od roku 2010 přitom platí nařízení Evropské komise známé jako bloková výjimka, podle které mohou nezávislé servisy provádět pravidelné opravy předepsané výrobcem vozu, pokud mají patřičné vybavení.

Povědomí o platnosti blokové výjimky je stále nízké i když podle jednatele nezávislého servisu Auto Papoušek Michala Papouška se chování motoristů začíná měnit. "V poslední době ale začínají jezdit do servisu i mladší, tří nebo čtyřletá auta," uvedl.

Pro neautorizované servisy hovoří zejména nižší cena. Úkony předepsané výrobcem vozidla se u nich dají pořídit o deset až dvacet procent levněji.

Podle odborníků se zájem ze strany provozovatelů firemních flotil o neznačkový servis zvýšil až na dvojnásobek. Roste ale i poptávka soukromých majitelů aut. Například servis SQS v Brně hovoří o růstu zájmu o 30 procent.

Vedle nižší ceny a hustší sítě provozoven hovoří pro neautorizované servisy i větší motivace pracovat, což se projevuje tak, že jsou často ochotné dělat i některé nestandardní věci a na rozdíl od autorizovaných servisů u nich neplatí, že opravit rovná se automaticky vyměnit. Hlavně u větších konstrukčních dílů, jako je třeba převodovka, se snaží o opravu, což je většinou levnější řešení.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (38)
1. 2. 2023 09:02
servis
Taky bych měl zase s autem zajet na servis. Já teda prakticky vždycky jezdím do autorizovaného servisu. V tomto mám výbornou zkušenost s https://www.intercars.cz/ Hlavně má takto člověk jistotu, že případné opravy budou udělané odborně a hlavně že tam budou použity originální náhradní díly. To bohužel u neautorizovaných servisů vždycky jistota není.
5. 6. 2015 13:36
Servisování
Oba máme s kamarádkou starší Škodovky, které jsou vcelku mechanicky jednoduché..

Jenže ona našla zachovalou Feldu i se serviskou a tak se rozhodla, že bude pokračovat v tom a jezdí do autorizáku Škoda. Za hodinu práce cca 500 Kč. Nedávno byla na výměně oleje, nalili ji tam nějaký ten Shell Helix (má to na faktuře) + filtr a naúčtovali si 1 500 Kč vč. práce.

Vzpomínám si i na neautorizovaný servis, kde jsem prvně měnil olej v motoru vč. převodovky, nalili mi tam nějak použitý olej (byl až moc divně černej) a údajně měnili i v převodovce. Když jsme po roce s kamarádem-mechanikem převodovku rozdělávali, tak mi řekl, že ten je tam možná už od výroby...a to jsem též zaplatil 1 500 Kč.

Tak jsem si našel jiného známého "garážníka", na doporučení od rodiny, jeho taxa je cca 300 Kč za hodinu, díly si nakoupím sám na doporučení a dělali jsme třeba komplet nové přední brzdy vč. kapaliny a vyšlo mě to na 1 000 Kč.. ;-)
A všechny úkony na počkání po předchozí domluvě.

Jak už tady padlo, jde o to na koho narazíte... ;-)
4. 6. 2015 13:37
jezdil jsem do znackovyho servisu 4 roky
vyhoda zadna. když na 50tis km odesla spojka u auta co jezdilo jen delší trasy, reklamace neuznana. spojku dali neznačkovou abych to prej nemel drahy (jako socka opravdu nevypadam), ale za cenu 2x drazsi nez nakup ty same na internetu + samozrejme práce. olej 3x predrazeny oproti nakupu na benzince. drazsi cena práce me nevadila, ale vadilo mi do oka bijici predrazovani oleje a nekterych dilu. nektere dily nebo práce zase byly prekvapive levne.
po 4 letech před servisni prohlidkou se s autem na couvalo do sloupu (i pres pipajici sensory) a bylo rozhodnuto jezdit do slusnyho neautorizovaného servisu.
s dalším autem do znackovyho servisu max 2 prohlídky a pak opet neautorizovanej i když to bude v zaruce.
4. 6. 2015 12:19
Re: Servis
Toho se nebojím, mám Mitsubishi ;-)
4. 6. 2015 11:09
Re: Autorizovaný servis? Nikdy!
všetky diely, čo menia, si ber so sebou alebo nechaj ukázať, to turbo nemenia asi každý deň a ak dokážeš svoje staré identifikovať, tak sa ti to nestane. Jazdím do autorizákov, s jedným autom 55 km ( lepší ako ten v mieste bydliska ), s druhým budem asi 20km ( servis v našom meste skončil ), motorka v záruke 80 km, teraz olej, filtre, sviečky sám, doťahujem všetko podľa manuálu na predpísaný moment ( aj olejový filter :-! ), ale na veľký servis kontrola ventilov zas autorizák, mechanika to baví, stále je ten istý len nemá čas, lebo berú aj iné značky, takže už som na servis išiel aj v búrke...