Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Český trh v červnu 2015: Ford je třetí nejprodávanější značkou

Český trh v červnu 2015: Ford je třetí nejprodávanější značkou Zdroj: acz

Český trh v červnu 2015: Ford je třetí nejprodávanější značkou

Hyundai je jednou z mála důležitých značek, jejíž červnové prodeje na českém trhu meziročně klesly.

Na českém trhu bylo v průběhu letošního června registrováno 21.315 nových osobních automobilů, což je o 17 % více než před rokem. Vyplývá to ze statistik zveřejněných Svazem dovozců automobilů.

Statistiky ukazují výraznou změnu mezi nejprodávanějšími značkami. Prodeje Hyundai se v červnu propadly o bezmála 10 %, kvůli čemuž ji v počtu registrací přeskočil Ford. Ten se na třetí příčku mezi značkami dostal díky mohutnému 41,5% meziročnímu růstu.

Hyundai je jednou z pouhých třech značek z nejlepší dvacítky, kterým v červnu poklesly prodeje. Těmi dalšími jsou Citroën (-18,7 %) a Seat (-23,9 %). Citroënu se na českém trhu delší dobu nedaří, Seat má potíže v posledních měsících, prodeje španělské značky poklesly už v květnu.

Vedle Fordu se minulý měsíc významně dařilo také Opelu. Ten díky 36% růstu přeskočil Dacii a je pátou největší značkou na trhu. Významný růst dále zaznamenaly BMW (+34,8 %), Audi (+81,6 %) a Nissan (+71,4 %).

Na nejvyšších pozicích zůstalo obsazení beze změn. Škodě vyrostly červnové prodeje o 25,6 %, rostly tedy rychleji než trh. Volkswagen si v červnu polepšil o takřka 11 %.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 6/2015Meziroční změna [%]Podíl na trhu [%]
1.Škoda6751+25,631,67
2.Volkswagen1943+10,79,12
3.Ford1722+41,58,08
4.Hyundai1495-9,87,01
5.Opel993+36,04,66
6.Dacia904+8,84,24
7.Kia772+10,93,62
8.BMW682+34,83,2
9.Renault677+1,23,18
10.Peugeot631+0,82,96
11.Audi554+81,62,60
12.Seat546-23,92,56
13.Nissan545+71,42,56
14.Citroën461-18,72,16
15.Mercedes-Benz442+15,42,07
16.Toyota359+0,31,68
17.Fiat326+35,31,53
18.Mazda254+25,71,19
19.Mitsubishi245+76,31,15
20.Suzuki201+4,70,94
-CELKEM21315+17,3-

Statistiky za prvních šest měsíců ukazují meziroční nárůst prodejů o 20,4 %. Výsledkem je 113.261 registrovaných osobních aut. Jedinými značkami z nejlepší dvacítky, které v pololetí zaznamenaly pokles prodejů, jsou Peugeot (-5,8 %), Citroën (-15,2 %) a Suzuki (-18,7 %).

Hranici desíti tisíc prodaných aut v prvním pololetí roku překonaly pouze Škoda a Volkswagen. Mladoboleslavské značce prodeje vzrostly o 27,7 %, Volkswagenu dokonce o 44,5 %. Hyundai je v tomto případě třetí, meziroční růst o 3,9 % je ale významně nižší než u konkurence.

„V prvním pololetí jsme učinili další významné kroky směrem k našim zákazníkům – počátkem roku se naplno rozjel prodej modelu Fabia včetně varianty kombi, na jaře jsme výrazně inovovali celou modelovou paletu pro modelový rok 2016 a počátkem června byl na trh uveden nový Superb,“ vysvětluje úspěchy v uplynulém období Luboš Vlček, ředitel českého zastoupení značky Škoda.

Auta kupovaly hlavně firmy s podílem téměř 75 %. Nejoblíbenějším provedením karoserie jsou kombi s více než čtvrtinovým podílem, hatchbacky mají pětinový podíl.

Dovoz ojetých osobních aut se od ledna do června zvýšil o 23 % na 72.538 vozů. Pokračoval nárůst v kategorii nad deset let, do které spadalo již 46 % importovaných vozů z druhé ruky.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 1-6/2015Meziroční změna [%]Podíl na trhu [%]
1.Škoda36521+27,732,24
2.Volkswagen12674+44,511,19
3.Hyundai8956+3,97,91
4.Ford7419+19,96,55
5.Dacia5207+20,34,60
6.Opel4091+31,23,61
7.Kia3863+22,03,41
8.Renault3712+18,23,28
9.Peugeot3625-5,83,20
10.Seat3503+9,63,09
11.BMW2667+3,62,35
12.Citroën2634-15,22,33
13.Toyota2068+5,41,83
14.Audi2385+44,72,08
15.Mercedes-Benz2275+23,12,01
16.Nissan2436+73,32,15
17.Fiat1692+26,01,49
18.Mitsubishi1249+71,81,1
19.Mazda1213+13,11,07
20.Suzuki974-18,70,86
-CELKEM113261+20,4-