Český trh v dubnu 2008: Malé vozy - klid před bouří?
Rovná třetina obchodu s novými automobily se na českém trhu odehrává ve třídě malých vozů. Může za to Fabia, ale také stále větší rozměry malých aut, která se cenově drží na úrovni předchozích generací.
Dubnový nástup Škody Fabie je zřejmý na první pohled. Hlavní nákupní sezona totiž začala prodejní akcí „Jděte za štěstím“, která navazuje na úspěšnou nabídku „Teď na to máte“ z roku 2003. Tehdy zareagovalo přes 9 tisíc zákazníků, kterým nyní dobíhá leasing. Stejní partneři - ŠkoFIN, Škoda Auto a Česká pojišťovna – teď chtějí nabídnout ještě výhodnější příležitost než před pěti lety. Na Fabie se běžně poskytují cenová zvýhodnění v řádu 10 i více procent a tento týden po dlouhé době automobilka ohlásila výraznější snížení ceníkových cen a zatraktivnění nabídky formou bohatší výbavy za stejné nebo nižší ceny. Jak se to vše projeví uvidíme nejspíše až v létě.
Dubnová čísla znamenají pro Škodu nejlepší výsledek ve třídě za rok 2008, a také meziroční zlepšení jak v dubnu, tak za první čtyři měsíce. Loni v dubnu se prodalo 2428 Fabií (OA+LUV) a za první čtyři měsíce 9829 ks (OA+LUV). Letos to bylo ve srovnatelných obdobích 3024 ks a 10282 ks. Ještě po březnu ale byla situace mnohem nepříznivější, protože to vypadalo, že rok 2007 měl být pro Fabii lepší než rok 2008.
Dováženým malým vozům v klidu dominuje díky akčním modelům zavedený Ford Fusion, Peugeot konstantně prodává tolik dvěstěsedmiček, aby se držel mezi pěti nejlepšími, podobně jako Renault s Cliem.
V nejbližších týdnech se očekává příchod nového SEATu Ibiza, který by mohl díky bohaté výbavě a atraktivnímu designu pomoci značce v návratu mezi třídní elitu. Pokračuje také výprodej starší generace Ibizy za zvýhodněné ceny.
Třída malé vozy, registrace na českém trhu v dubnu 2008 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 4/2008 | 1-4/2008 | 4/2008 | 1-4/2008 |
1. | Škoda FABIA | 3024 | 10282 | 44,1% | 44,1% |
2. | Ford FUSION | 489 | 1790 | 7,1% | 7,7% |
3. | Peugeot 207 | 396 | 1152 | 5,8% | 4,9% |
4. | Renault CLIO | 273 | 738 | 4,0% | 3,2% |
5. | Volkswagen POLO | 265 | 913 | 3,9% | 3,9% |
6. | Citroën C3 | 261 | 788 | 3,8% | 3,4% |
7. | Renault THALIA | 248 | 827 | 3,6% | 3,6% |
8. | Toyota YARIS | 212 | 803 | 3,1% | 3,4% |
9. | Ford FIESTA | 190 | 543 | 2,8% | 2,3% |
10. | Hyundai GETZ | 186 | 660 | 2,7% | 2,8% |
11. | Opel CORSA | 181 | 579 | 2,6% | 2,5% |
12. | Fiat PUNTO | 170 | 595 | 2,5% | 2,6% |
13. | Mazda 2 | 125 | 428 | 1,8% | 1,8% |
14. | Chevrolet AVEO | 118 | 477 | 1,7% | 2,0% |
15. | Hyundai ACCENT | 97 | 459 | 1,4% | 2,0% |
16. | Kia RIO | 97 | 258 | 1,4% | 1,1% |
17. | Seat IBIZA | 88 | 358 | 1,3% | 1,5% |
18. | Peugeot 206 | 81 | 389 | 1,2% | 1,7% |
19. | Suzuki SWIFT | 78 | 245 | 1,1% | 1,1% |
20. | Suzuki IGNIS | 74 | 272 | 1,1% | 1,2% |
21. | Mitsubishi COLT | 59 | 234 | 0,9% | 1,0% |
22. | Nissan MICRA | 34 | 122 | 0,5% | 0,5% |
23. | Honda JAZZ | 31 | 80 | 0,5% | 0,3% |
24. | Seat CORDOBA | 31 | 155 | 0,5% | 0,7% |
25. | Citroën C2 | 15 | 42 | 0,2% | 0,2% |
26. | Subaru JUSTY | 15 | 27 | 0,2% | 0,1% |
27. | Honda CITY | 10 | 43 | 0,1% | 0,2% |
28. | Mini COOPER | 8 | 29 | 0,1% | 0,1% |
29. | Lancia Y | 0 | 2 | 0,0% | 0,0% |
30. | Peugeot 1007 | 0 | 1 | 0,0% | 0,0% |
- | Celkem | 6856 | 23291 | 100,0% | 100,0% |