Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v květnu 2009: Vyšší střední třídě vládnou německé vozy, za nimi Volvo

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Vyšší střední třídě i nadále dominují německé vozy, za nimi následuje Volvo. Spodní příčky však přinesly dvě překvapení. Zaregistrovány byly letité Saaby 9-5, Peugeoty 607 ale i 3 luxusní Citroeny C6.

Propad trhu činí tentokrát -13,7 %, před rokem bylo nově zaregistrováno 182 vozů vyšší střední třídy, letos 157, tedy o 25 méně. Na místo v třídní Top 10 stačily v květnu pouhé tři registrace.

Na prvním místě žebříčku se opět nic nového neudálo, je zde opět á-šestka, tentokrát se 42 kusy. Druhé místo patří znovu Mercedesu E s 22 registracemi, třetí je BMW 5 s 20 vozy a čtvrté Audi Allroad s 13 registracemi.

Za německou čtyřkou se seřadily všechny tři modely švédského Volva: kombi V70 a jeho derivát do lehkého terénu XC70 mají po 12 kusech, sedmý sedan S80 pak devět. Osmý je Peugeot 607 se 7 vozy, na devátém a desátém místě najdeme zmíněná překvapení. Devátý je totiž Saab 9-5 s pěti kusy, zatímco dosud se prodal jediný. A konečně desátý je extravagantní Citroën C6 se třemi vozy. Ty jsou letos první, zajímavé je také to, že české zastoupení francouzské značky jej z nabídky již vyškrtlo, ale zákazníky, kteří si vůz objednají, je schopné uspokojit.

Vedoucí A6 si v meziročním srovnání s loňským květnem polepšila o 2,4 % (zisk 1 vozu, před rokem jich bylo 41). Třída E od Mercedesu má úplně shodný výsledek s rokem 2008 (i když nyní jde již o nové provedení), bavorská pětka si pak pohoršila o 35,5 % (loni 31 aut). Audi Allroad ztratilo 50 %, jeho registrace se propadly o 13 vozů. Volvo V70 vykazuje navýšení o 7 aut, což u něj znamená + 140 %! Není to však rekordní hodnota. Volvo XC70 ztratilo přesnou třetinu (z 18, tedy - 6), sedan S80 má - 10 % (o jeden vůz méně). Registrace Peugeotu 607 vzrostly ze 2 na 7 kusů, tedy o 250 %. Ani tento výsledek na titul Skokan roku nestačí, tím je tentokrát Saab 9-5 s navýšením z jednoho na pět vozů, tedy + 400 %. Samozřejmě, jeho počty dosahují jen jednotek kusů, což tuto skutečnost poněkud zkresluje, ale kromě německých zástupců a Volva v této třídě zpravidla nikdo nepřesáhne desetikusovou hranici. Poslední člen květnové Top 10 Citroën C6 získal 50 % (ze 2 na 3 vozy).

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v květnu 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období5/20091-5/20095/20091-5/2009
1.Audi A64223926,8%34,6%
2.Mercedes-Benz E227514,0%10,9%
3.BMW 5208912,7%12,9%
4.Audi ALLROAD QUATTRO13768,3%11,0%
5.Volvo V7012397,6%5,6%
5.Volvo XC7012637,6%9,1%
7.Volvo S809225,7%3,2%
8.Peugeot 6077174,5%2,5%
9.Saab 9-5563,2%0,9%
10.Citroën C6331,9%0,4%
11.Honda LEGEND281,3%1,2%
11.Hyundai GRANDEUR281,3%1,2%
11.Chrysler 300C2111,3%1,6%
11.Jaguar S-TYPE251,3%0,7%
11.Mercedes-Benz CLS2131,3%1,9%
16.Jaguar XF1100,6%1,4%
16.Lexus GS150,6%0,7%
-Ostatní modely020,0%0,3%
-CELKEM157691100,0%100,0%

Objem českého trhu ve vyšší střední třídě se oproti prvním pěti měsícům loňského roku snížil o 298 vozů (- 30,1 %), tedy z 989 na 691 vozů.

V celkovém pořadí vede po pěti měsících suverénně Audi A6 se 197 kusy (podíl 34,6 %), ostatní soupeři ještě nemají ani stovku registrací. Na druhém místě je řada 5 od BMW (89, 12,9 %), třetí je stále Audi Allroad (76, 11 %), ale už jen o jediný vůz před čtvrtým Mercedesem E (75, 10,9 %). Pátý je první neněmecký zástupce Volvo XC70 (63, 9,1 %).

V meziročním srovnání si vedoucí A6 polepšila o 21 vozů (9,6 %), její navýšení oproti předchozímu měsíci tedy mírně kleslo, i nadále však zůstává v kladných číslech, o čemž se může ostatním konkurentům z první pětky jen zdát. Všichni totiž i nadále ztrácejí: BMW 5 75 registrací (- 45,7 %), Audi Allroad 61 kusů (- 44,5 %), Mercedes E 22 aut (- 22,7 %) a Volvo XC70 57 kusů (- 47,5 %).

Vznětových A6 bylo v květnu zaregistrováno 37 (88,1 % z celkového počtu), BMW 5 má na kontě 17 dieselů (85 %), Volvo XC70 pak 11, u něj to znamená podíl na celkových registracích 91,7 %. Mercedes-Benz E a Audi Allroad se prodávaly tentokrát jen s přeplňovanými vznětovými agregáty, což je zejména v případě registrací éčka pozoruhodný výsledek. Stoprocentní podíl naftových agregátů platí tentokrát také pro Citroën C6, Chrysler 300C, Jaguar XF, Peugeot 607 a Volvo V70.

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
17. 6. 2009 11:56
Re: PEVNÝ ŘÁD
snad jsi nečekal (určitě ne, já vím) že Jaguar bude drtit němce nebo švédy (teda Saaba jo, ale 12letá 9-5 snad pro něj není důstojný soupeř, že? ;-))

A6 sedan v pohodě, A6 Avant v pohodě, ale Allroud je podle mně zbytečně moc civilní. První generace byla perfektní - vypadala drsně (do terénu) ale zároveň civilně (na silnici nebudí dojem terénního tanku). U této generace to vypadá skutečně jako pár plastů přihodíme na Avant, uděláme lesklou mřížku a máme vystaráno...
17. 6. 2009 11:49
Re: Tah na branku
Evropa na sobě pracuje, Evropa mrská jazyky, Evropa si nelže do kapes :-! >:-[]
17. 6. 2009 11:48
Re: Tah na branku
nestraš! >:-[]
Avatar - T613
17. 6. 2009 09:17
Re: Tah na branku
Evropa zraje >:-[] :yes:
17. 6. 2009 08:56
Re: Tah na branku
Evropa stárne