Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v listopadu 2012: Nejprodávanější automobily střední třídy

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 26. 12. 2012 • 14:26
153
Jedenáctý měsíc letošního roku byl ve střední třídě zajímavý z pohledu stupňů vítězů. Mondeo je totiž opustilo.

Listopadový trh v této kategorii vykazuje mírný zisk: 3,9 %, před rokem bylo nově zaregistrováno 1.229 vozů, letos 1.277 (+48).

V měsíčním žebříčku zvítězil tradičně domácí Superb, který si připsal vysokých 482 kusů a podíl 37,7 %. Druhý Passat měl na kontě 264 aut (20,7 %). Mondeo není bronzové, předstihl jej Hyundai i40 s vysokými 112 novými registracemi (8,8 %). S největší pravděpodobností se jednalo o větší dodávku vozů firemnímu zákazníkovi. Na Ford tedy zbyla čtvrtá příčka se 72 přírůstky (5,6 %). Do Top 5 se vešlo ještě BMW trojkové řady (63, 4,9 %).

Ve srovnání s loňským jedenáctým měsícem si Superb polepšil o 15,6 %, tehdy bylo zaregistrováno 417 kusů. Passat zaznamenal překvapivě ztrátu 16 vozů, letos tedy vykazuje o 5,7 % méně. Hyundai i40 samozřejmě vylétl razantně vzhůru, hlásí divoký meziroční nárůst o 460 % (z dvacítky exemplářů v listopadu 2011, tedy +92). Mondeo může jen závidět. je na tom velmi špatně (-48,9 %, -69). BMW 3 vylétlo ještě mnohem výše než i40, o 800 % (z pouhých sedmi registrací o 56).

Titul procentního „Skokana roku“ patří naprosto zaslouženě právě Mnichovanovi, i40 se před ním zkrátka musela sklonit, byť celkově je výše. A kdo se umístil jako třetí? Vzhledem k tomu, že v tabulce je pouhých pět postupů, ze zbytku pole je na tom nejlépe Mercedes-Benz C. V pořadí je osmý s 30 auty (+5, respektive +20 %). A absolutní počty? Tam si stylizované H s modrobílým logem příčky prohodily, ale mezi ně se ještě vklínil Superb (+65).

V propadácích se zmiňme jen o modelech, které jsou v Top 20. Tato nelichotivá nálepka náleží Hondě Accord, která se v deváté generaci do Evropy už nechystá. Spadla o 71,4 %, ze sedmi na dva exempláře. Následuje ji přece jen relevantnější soupeř: Volvo S/V 60 (-57,6 %, -19 z 33). Třetí je raritka Suzuki Kizashi s poloviční ztrátou a těsně pod ní má Mondeo, které se zároveň odporoučelo o nejvíce kusů, druhý je Opel Insignia (-28), Volvo šedesátkové série pak hlásí třetí nejhorší výsledek.

Objem českého trhu ve střední třídě se oproti jedenácti měsícům roku 2011 mírně zvýšil: o 3,4 %, z 12.829 na 13.266 aut (+437).

V ostře sledovaném pořadí od letošního ledna vede stále neohroženě Škoda Superb s 4.346 exempláři (její podíl je 32,8 %) před Volkswagenem Passat (2.734, 20,6 %), třetí je Ford Mondeo (1.214, 9,2 %). Čtvrtou příčku si udržuje BMW řady 3 (574, 4,3 %) a vzhledem k jeho momentální formě není divu. Boje Toyoty Avensis a Peugeotu 508 (mají stejných 483 kusů!) využil Hyundai i40, který se protlačil na pětku (533, 4 %).

Související články

V meziročním srovnání se vedoucí Superb vrátil do zisku o 17 vozů (+0,4 %). Passat je stále v kladných číslech (o 18,2 % více, +421 oproti loňsku). Vlajková loď Fordu na starém kontinentu naopak prakticky stejný počet ztratila (-420 aut, -25,7 %). Bavorská série 3 se výrazně zlepšila: o 102,1 % (+290 registrací). Velký Jihokorejec vykazuje ještě mohutnější nárůst 221,1 % (+367 exemplářů).

Stal se tak vlastně skokanem, byť se neprodával celý rok 2011, první kus se ve statistikách objevil až v dubnu. Hybridní Prius má sice pěkných +126,1 % (52 prodaných aur místo 29), ale není důležitý. Dopředu se tlačí i trojkový „bavorák“ (Avensis spadl na necelých +95 %). výsledky druhého nejmenšího modelu BMW byly vzpomenuty výše, jen dodejme, že během jedenácti měsících letopočtu 2011 si jich Češi koupili 284. Mezi kusovými šplhouny vede Passat, před i40 (+275) a právě mnichovskou řadou 3.

Hitparádě propadáků dominují „veteráni“ Peugeot 407 (ten se do pořadí v říjnu vrátil s jedním autem!) a Alfa 159. Důležitější je určitě Renault Laguna s -44,8 %. Francouzskou krásku si koupilo jen 253 domácích zákazníků místo 458. Alespoň telegraficky připomeňme další: mezi nejhoršími najdeme Volvo S/V60 (-30,2 %), Infiniti G (-28,6 %), Opel Insignia (-26,5 %), Mondeo i vzácnou Lancii Delta se čtvrtinovou ztrátou. Těm kusovým vévodí končící třetí generace Mondea před Lagunou (-205) a Insignií (-146).

Vznětové Superby si v listopadu odvezlo 426 klientů (88,4 % z celkových počtů). Pro volkswageny střední třídy s totožnou zkratkou TDI na zádi se rozhodlo 221 novopečených majitelů (83,7 %). Na bronzové příčce tohoto přehledu se ocitl Hyundai i40, turbodiesely u něj tvoří 95,5 %, vykazuje jich 107. 52 registrací aut se vznětovými motory zajistilo BMW řady 3 čtvrté místo a podíl 82,5 %. Až pátá jsou naftová Mondea, která mají na kontě 50 vozů (69,4 %).

Kromě 35 plynových Volkswagenů Passat (konkrétně na CNG, tedy zemní plyn) a dvojice Lagun spalujících bioethanol E85 najdeme v nejnovějších tabulkách SDA rovněž desítku hybridů. Jmenovitě se jedná o osm Priusů a po jednom Citroënu DS5, respektive Peugeotu 508.

Střední třída, registrace na českém trhu v listopadu 2012
  Kategorie OA+LUV OA+LUV Tržní podíl ve tř. Tržní podíl ve tř.
  Období 11/2012 1-11/2012 11/2012 1-11/2012
1. Škoda SUPERB 482 4346 37,7% 32,8%
2. Volkswagen PASSAT 264 2734 20,7% 20,6%
3. Hyundai i40 112 533 8,8% 4,0%
4. Ford MONDEO 72 1214 5,6% 9,2%
5. BMW 3 63 574 4,9% 4,3%
6. Opel INSIGNIA 36 405 2,8% 3,1%
7. Peugeot 508 35 483 2,7% 3,6%
8. Mercedes-Benz C 30 383 2,3% 2,9%
9. Toyota AVENSIS 28 483 2,2% 3,6%
10. Renault LAGUNA 23 253 1,8% 1,9%
11. Citroën C5 21 217 1,6% 1,6%
12. Subaru LEGACY 19 232 1,5% 1,7%
13. Audi A4 18 335 1,4% 2,5%
14. Audi A5 16 224 1,3% 1,7%
15. Volvo S/V60 14 210 1,1% 1,6%
16. Kia OPTIMA 11 64 0,9% 0,5%
17. Citroën DS5 10 63 0,8% 0,5%
18. Mazda 6 8 188 0,6% 1,4%
18. Toyota PRIUS 8 52 0,6% 0,4%
20. Honda ACCORD 2 47 0,2% 0,4%
20. Suzuki KIZASHI 2 24 0,2% 0,2%
Ostatní modely - 3 202 0,2% 1,5%
CELKEM - 1277 13266 100,0% 100,0%
Témata
29. 12. 2012 21:57
Re: :)
Recenzi tu nemám, neboť mi to nechtělo vzít značku "Sobi 20".
29. 12. 2012 13:49
Re: i40 tě už nemusí trápit
Nebo manažerka odpadů a nečistot. >:-[]
Avatar - Emel
28. 12. 2012 23:17
Re: Tohle je třída firemních aut...
Je to o cestách, jaké jezdíš. Na pár kilometrů je Punto nebo třeba ten Yaris fajn, ale grácie s jakou průměrné auto střední střídy polyká kilometry na dálnici má něco do sebe.
Avatar - Machýrek
28. 12. 2012 21:49
Re: Tohle je třída firemních aut...
Kupci vetsiny novych "vetsich/drazsich" aut jsou firmy. K prostemu lidu se tyto vozy dostavaji prevazne ve forme ojetin. Je to logicke, normalni a standardni.
Avatar - Machýrek
28. 12. 2012 20:44
Re: chce to viac motorov
Ted jsou prazdniny nejaky zrovna ne?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku