Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v říjnu 2009: Další triumf pro Mercedes-Benz E ve vyšší střední

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 20. 11. 2009 • 21:39
111
79
Zobrazit náhledy (111)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Mercedes-Benz E zopakoval zářijový úspěch a v říjnu opět ve vyšší střední třídě triumfoval. BMW 5 a Audi A6 se na něj dívají se značným odstupem.

Celý trh vyšší střední třídy v říjnu meziročně získal (7,3 %) a alespoň částečně tak vyrovnává ztráty, které si připsal v prvních měsících roku 2009. Loni bylo v říjnu nově zaregistrováno 164 vozů vyšší střední třídy, letos 176, tedy o 12 více.

Nová generace Mercedesu třídy E triumfovala s 61 kusy, zatímco jeho konkurent s roztočenou vrtulí ve znaku má na kontě jen něco málo přes polovinu počtů éčka - 32 registrací. Ingolstadtské sedany a kombi si koupilo 31 zákazníků, tedy o jednoho méně, tentokrát se tedy A6 vrátila alespoň na stupně vítězů. Čtvrtá a pátá příčka patří Volvu, bramborovou medaili uhájil allroad XC70 (16 aut). Top 5 pak uzavírá řada S80 s deseti přírůstky do statistik. Na první desítku stačily dva kusy, bodovalo celkem dvanáct modelů z devatenácti, které se od ledna v žebříčku objevily.

V meziročním srovnání s říjnem 2008 první dva vozy v Top 5 získaly, ostatní mají naopak ztrátu. Vedoucí Mercedes E si opět polepšil nejvíce, o 281,3 %! Jeho počty stouply o 45 registrací, před rokem jich tedy bylo jen 16. Bavorská pětka má o 14,3 % více (+ 4 kusy). Propad hlásí Audi A6, a to -11,4 % (loni 35 aut). Volvo XC70 zaznamenalo pokles o 10 vozů, což u něj představuje pád o 38,5 %. Poslední člen první pětky, Volvo S80, ztratil jen 9,1 %, v kusech se jedná o pouhý jeden (z 11 na 10).

Stuttgartská třída E se stále vymyká veškerým statistikám, její výsledky jsou mnohem lepší než loni, kdy končil prodej předchozí generace. Její zmíněné navýšení jí zcela dostačuje k titulu Skokan roku. Trojciferný nárůst vykazuje ještě jeden vůz a dokonce větší než éčko. Shodou okolností se jedná opět o trojcípou hvězdu, je jím Mercedes CLS. Ten si polepšil z jednoho na pět kusů, což představuje 400 %. Nejedná se tedy o relevantní údaj, i když v této kategorii dosahuje většina modelů velmi nízkých počtů registrací. Vzestupy ve vyšší střední reprezentuje již jen Lexus GS, jehož počty se oproti loňsku zvýšily stoprocentně – z jednoho na dva. Honda Legend a Chrysler 300C mají stejný výsledek jako loni, mezi propadáky je jedničkou Audi Allroad quattro (-73,7 %), ostatní konkurence má tentokrát méně, například Volvo V70 - 58,8 %, na třetím místě je XC70, které jsme již zmiňovali.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v říjnu 2009
- Kategorie OA+LUV OA+LUV Tržní podíl ve tř. Tržní podíl ve tř.
- Období 10/2009 1-10/2009 10/2009 1-10/2009
1. Mercedes-Benz E 61 296 34,7% 20,1%
2. BMW 5 32 198 18,2% 13,5%
3. Audi A6 31 432 17,6% 29,4%
4. Volvo XC70 16 131 9,1% 8,9%
5. Volvo S80 10 54 5,7% 3,7%
6. Volvo V70 7 77 4,0% 5,2%
7. Audi ALLROAD QUATTRO 5 116 2,8% 7,9%
7. Mercedes-Benz CLS 5 33 2,8% 2,2%
9. Saab 9-5 4 16 2,3% 1,1%
10. Honda LEGEND 2 20 1,1% 1,4%
10. Lexus GS 2 12 1,1% 0,8%
12. Chrysler 300C 1 17 0,6% 1,2%
- Ostatní modely 0 68 0,0% 4,6%
- CELKEM 176 1470 100,0% 100,0%

V žebříčku od ledna pokračuje i po deseti měsících ve své letošní suverenitě Audi A6, které si vybudovalo před svými pronásledovateli značný náskok. Vévodí mu zatím s 432 kusy, podíl však klesl na 29,6 %. Do konce roku 2009 zbývají již jen dva měsíce a Mercedes-Benz E, který je zatím druhý (296, 20,1 %), z něj momentálně značně ukrajuje, ale zřejmě A6 již nedožene. Třetí je BMW 5 (198, 13,5 %), Volvo XC70 je čtvrté (131, 8,9 %), jeho přímý konkurent od Audi je stále pátý (116, 7,9 %). XC70 se tedy Allroadu vzdálilo a německému vozu se v poslední době příliš nedaří, končí mimo první pětku. Ostatní jsou hluboko pod stovkou kusů, nejúspěšnější Volvo V70 jich má 77.

V meziročním srovnání si vedoucí A6 polepšila, ale už jen o 7 vozů (+1,6 %). Mercedes-Benz E je také samozřejmě v kladných číslech a to dost výrazně, má o 125 registrací více (+73,1 %). Za nimi již následují samé ztráty a všechny poměrně značné: BMW 5 -113 kusů (-36,3 %), Volvo XC70 -102 aut (-43,8 %) a Audi Allroad -151 kusů (-56,6 %).

Objem českého trhu ve vyšší střední třídě oproti prvním deseti měsícům loňského roku klesl, a to o 430 vozů, tedy z 1.888 na 1.470. V procentech tento údaj představuje pokles o 22,1 %.

Podíly turbodieselů jsou ve vyšší střední třídě u většiny modelů tradičně velmi vysoké. Vznětových Mercedesů E si zákazníci v říjnu odvezli celkem 58 (95,1 % z celkového počtu), BMW 5 s přeplňovaným vznětovým motorem si postavilo do garáže 28 nových majitelů (87,5 %), Audi A6 má na kontě 25 turbodieselů (80,7 %), Volvo XC70 pak 14 (stejný podíl jako u BMW 5, 87,5 %). Nejhůře v Top 5 je na tom Volvo S80 se 6 kusy z 10, tedy 60 %. Naopak sta procent dosáhly tentokrát jen dva vozy: Audi Allroad a Chrysler 300C, ale jejich registrace nedosahují nijak závratných hodnot – Audi jich má pět a Chrysler pouhou jednu.

Témata
23. 11. 2009 09:57
Re: Jaguar v Evrope...
ViKingu jdeš na to správně :yes:

Ano, německá trojka už dávno pochopila, že nejvíc aut vyšší střední jezdí ve firemních flotilách a taky se na ně cíleně zaměřila. Samozřejmě mají výhodu širších modelových řad, takže můžou nabídnou střední/vyšší střední/luxus třídu a tím pokrýt třeba kompletně vedení firmy.

Jaguar byl, a do značné míry doposud je zaměřený na individuální zákazníky. + menší síť prodejců/servisů/služeb je další handicap.

Takže abychom se vrátil na začátek téhle dišputace. Šlo mi jen o to, že není úplně srovnatelné porovnávat čísla prodejů Jaga a třeba Bawa, nic víc nic míň. ;-)
Avatar - Andromeda
22. 11. 2009 20:32
Re: M5 ilustrace
Ale,to je Mazel!Trefa...
Avatar - white label
21. 11. 2009 21:46
Re: Jaguar v Evrope...
Pokud bych šel čistě po základním významu slova exkluzivita (vyjímečnost/výlučnst), pak k tomu má Jag., právě z důvodu menšího výskytu, určitě blíže, než německá prémiová trojka, pokud dám ovšem důraz i na s tím spojenou "finanční nedostupnost" (viz. kukovo "hříšně drahého") pak to tak jednoznačné zdaleka nebude... Vyjímečnost/výlučnost u nás totiž mohou mít i některá podstatně levnější auta než Jagy, takže by exklusivita u luxusní značky měla být podpořena i jistou nedostupností (obvykle finanční) pro "běžného/průměrného" člověka...

P.S. Ovšem exklusivita ve smyslu nedostupnost, se určitě nezvyšuje např. formou neschopnosti produkt nabídnout a hlavně prodat...
21. 11. 2009 21:31
Re: Jaguar v Evrope...
Dokud se nerozhodnou něco s tím udělat, tak asi jo, bohužel.
Avatar - skejpa
21. 11. 2009 21:27
Re: Jaguar v Evrope...
to si tu mysli jiste vetsina lidi. bohuzel si myslim, ze se nam o vetsim poctu jaguaru v CR muze zatim jen zdat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud