Český trh v říjnu 2011: Nejprodávanější luxusní automobily
Důležitější je ale pro nás srovnání meziroční. I zde celý segment zaznamenal mírný zisk. Zatímco před rokem našlo nové majitele 36 luxusních automobilů, letos jich bylo o 7 více, tedy 43. Tento stav logicky znamená +19,4 %.
BMW řady 7 se tentokrát o prvenství dělit nemusí, s třináctkou registrací jej získalo plným právem. Druhý je Mercedes S-Klasse, který ztratil jen jednu jedinou (12). Na třetí pozici skončilo Audi A8 (9 přírůstků), Porsche Panamera jich má pět, což mu stačilo na čtvrté místo. Pátou příčku obsadil navrátilec Lexus LS (2). Žebříček doplňují ještě jediný Jaguar XJ a kupé třídy CL s trojcípou hvězdou. VW Phaeton má nulu.
Před rokem našlo nové majitele 8 sedmičkových BMW, u něj to znamená pozitivní znaménko a 62,5 % k tomu (o pět kusů více). Mercedes-Benz S se vyšvihl směrem nahoru o dvojici vozů (+20 %). Ingolstadtská A8 hlásí stejný postup, ale na procenta má více (+28,6 %), polepšila si ze 7, zatímco esko z 10. Panamera má úplně stejně jako loni, Lexus LS před rokem vůbec nebodoval. Zmiňme ještě oba zbylé vozy, i když nebyly v Top 5. Ty mají totiž na kontě jako jediné poklesy. Zatímco Jaguar XJ ztratil polovinu (jediný kus), CL dvě třetiny (dva).
Luxusní třída, registrace na českém trhu v říjnu 2011 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 10/2011 | 1-10/2011 | 10/2011 | 1-10/2011 |
1. | BMW 7 | 13 | 87 | 30,2% | 22,7% |
2. | Mercedes-Benz S | 12 | 91 | 27,9% | 23,7% |
3. | Audi A8 | 9 | 109 | 20,9% | 28,4% |
4. | Porsche PANAMERA | 5 | 42 | 11,6% | 10,9% |
5. | Lexus LS | 2 | 8 | 4,7% | 2,1% |
6. | Jaguar XJ | 1 | 12 | 2,3% | 3,1% |
6. | Mercedes-Benz CL | 1 | 25 | 2,3% | 6,5% |
- | Ostatní modely | 0 | 10 | 0,0% | 2,6% |
- | CELKEM | 43 | 384 | 100,0% | 100,0% |
Celkový trh v této kategorii za deset měsíců letošního roku klesl oproti stejnému období letopočtu 2010 jen minimálně: z 387 na 384 vozů tedy o 0,8 % (-3).
Celkové vedení stále drží A8 se 109 kusy (podíl 28,4 %). S-Klasse bude mít co dělat, aby ji do konce roku dostihla a zřejmě se jí to už nepodaří (91, 23,7 %). BMW 7 dotahuje, zaostává o 4 auta (87, 22,7 %). Čtvrtá je Panamera (42, 10,9 %) a páté kupé CL má na kontě 25 exemplářů (6,5 %). Jaguar XJ se dostal na 12 nových vozů, Phaeton zůstal na desítce a Lexus LS má osm kusů.
Audi A8 si polepšilo oproti roku 2010 o 26,7 % (z 86 o 23). S-Klasse si naopak pohoršila o 12,5 % (-13 ze 104 kusů). BMW řady 7 rovněž ztratilo, byť jen 3,3 %. Loni bylo za stejné období zaregistrováno 90 vozů, letos o tři méně. Panamera spadla o rovných 40 %, respektive 28 exemplářů. Mercedes CL má v tomto porovnání stále vysokých +150 % (před rokem desítka aut, letos +15).
Mezi vznětovými motory zvítězilo BMW 7. Bylo jich nově zaregistrováno 12, v procentech má tedy 92,3 %, malé i v názvu měl jen jeden, ostatní byly déčka. Podíl TDI u Audi A8 byl 55,6 %, znamená tudíž pětici turbodieselů proti čtyřem benzinům. Mercedes S měl vzácně vyrovnanou bilanci (6:6, tedy polovinu nafty). Porsche Panamera mělo v této statistice podíl 20 % (1 auto), naftu spaloval i osamocený Jaguar XJ. Lexus LS se se vznětovými motory nenabízí, stejně jako luxusní kupé CL od Mercedesu.