Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v roce 2011: Nejprodávanější luxusní automobily

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 26. 1. 2012 • 21:08
103
55
Zobrazit náhledy (103)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Ač sedmičkové BMW v prosinci mohutně dotahovalo, palmu vítězství v luxusní třídě na českém trhu za uplynulý rok obhájilo Audi A8.

Trh v tomto segmentu za rok 2010 klesl oproti tomu předchozímu ze 483 na 449 registrací (-34), tedy o 7 %. Prestižní třídě, ve které zcela dominují němečtí výrobci (zbytek světa nemá ani pětiprocentní podíl), se tak daří velmi dobře. Ztráta je pouze mírná a číslům z roku 2009 (347 aut) se naštěstí nepřiblížila.

Králem mezi luxusními koráby českých silnic je už druhý rok po sobě Audi A8. Zatímco v roce 2010 jej limuzína z Ingolstadtu, respektive z Neckarsulmu získala mohutným finišem, loni tomu bylo jinak. Zlato nakonec uhájila, i když si v prosinci si na své konto připsala pouze čtyři exempláře, kdežto nejbližší soupeři čtrnáct (BMW), respektive osm (Mercedes). Celkové vítězství jí patří díky 119 kusům (podíl 26,5 %).

Bavorská sedmička má v konečném účtování 114 aut (25,4 %). Od třetí S-Klasse se tak odpoutala , vždyť v listopadu měly stejně. Ale na celkový triumf jí to nestačilo. Třída S se navzdory tomu, že je z celé čtveřice německých konkurentů v této kategorii nejstarší, prodávala stále velmi dobře. Byť jí tedy náleží až bronz (108, 24,1 %). Supersportovní Porsche s pěticí dveří se spokojilo se čtvrtou příčkou, dosáhlo na rovnou padesátku registrací a 11,1 %.

Ostatních pět modelů, které letos bodovaly, jej následuje již s odstupem. Dohromady mají zhruba 13 % trhu, což celou situaci v tomto segmentu dokresluje. Kupé Mercedes-Benz CL získalo alespoň 25 kusů, ale Jaguar XJ již jen 14. Následují Volkswagen Phaeton (10), japonský Lexus LS (8) a překvapivě jeden Maybach řady 57/62 série W240. Naposledy se tento vůz objevil ve statistikách v červnu 2009, v prosinci 2011 je tedy rozšířil další. Značka Maybach však do dvou let skončí.

V přehledu chybí další luxusní značky, které nabízejí vozy této kategorie, ale SDA jejich modely v luxusní (či sportovní) kategorii samostatně neuvádí. Statistiky tak rozšířilo například 26 Bentleyů, 24 Maserati, 11 Aston Martinů a čtyři vozy Rolls-Royce.

Audi A8 má na kontě o pět aut méně než před rokem, což v porovnání představuje -4 %. BMW řady 7 si naopak polepšilo o 6,5 % (+7 registrací). Mercedes S ztratil (-12,2) %. Za dvanáct měsíců letopočtu 2010 bylo zaregistrováno 123 vozů, loni o patnáct méně. Vysoký údaj pádu má Panamera (-38,3 %). Supersportů se dvěma řadami sedadel se prodalo o 31 méně a s klidem bychom jej mohli vyhlásit Propadákem roku.

Skokanem je naopak Mercedes CL, který má o 11 vozů více (+78,6 %). Jaguar XJ získal dvě auta (+16,7 %). VW Phaeton je na tom mnohem lépe (+42,9 %), ale má navýšení jen o tři exempláře. Lexus LS sice ztratil 46,7 %, ale na kusy jen sedm, proto je zmíněným propadákem pětidveřové Porsche.

Mezi vznětovými motory zvítězilo také Audi A8, alespoň co se počtu týče. Bylo jich nově zaregistrováno 100, v procentech má tedy 84 %. BMW 7 vykazuje 96 aut s malým d na zádi, jinak podobných 84,2 %. Podíl agregátů CDI u Mercedesu S byl nižších 70,4 % (76 vozů). Jaguar XJ měl třináctku turbodieselů (92,9 %), VW Phaeton pak 8 (80 %). U nich ale není vzhledem k nízkému odbytu tak relevantní jako u úspěšných konkurentů.

S naftovým motorem už koupíte také Panameru, pro ty se ale rozhodlo jen šest zákazníků, tedy nízkých 12 %. V případě Mercedesu CL, Lexusu LS a Maybachu není na výběr, nabízejí se pouze se zážehovými pohonnými jednotkami.

Luxusní třída, registrace na českém trhu v roce 2011
KategorieSouvisející člíánkyOA+LUVOA+LUVZměna (rok)změna (rok)Tržní podíl ve tř.
ObdobíLink1-12/20111-12/2010[ks][%]1-12/2011
Audi A8Audi A8119124-5-4,0%26,5%
BMW 7BMW 711410776,5%25,4%
Mercedes-Benz SMercedes-Benz S108123-15-12,2%24,1%
Porsche PANAMERAPorsche PANAMERA5081-31-38,3%11,1%
Mercedes-Benz CLMercedes-Benz CL25141178,6%5,6%
Jaguar XJJaguar XJ1412216,7%3,1%
Volkswagen PHAETONVolkswagen PHAETON107342,9%2,2%
Lexus LSLexus LS815-7-46,7%1,8%
Maybach 57/62Maybach 57/62101-0,2%
CELKEMsoučet449483-34-7,0%100,0%

Související články

Témata
27. 1. 2012 18:57
Re: Panamera a Sklády asi omrzely
Tak to byla nejspíš ta základní, tedy žádná výhra. Můžeš se podívat do konfigurátoru/ katalogu, možná je poznáš.
Avatar - Hammunasakra
27. 1. 2012 14:00
Re: Panamera a Sklády asi omrzely
Přiznám že to NEmám "nastudované" (prostě "ta co tam byla" :*) - šlo o motor 2.0 Tdi 105 kW) a ta (slušně řečeno) NEbyla nic moc..
PS: Ale s tím že variantou C5 V6 by případně bylo A6 Bi-Tdi - to se asi shodneme ;-)
27. 1. 2012 13:06
Re: Německé ovce zvětšujou stádo Hitler by měl radost jak f
Jako mozneho konkurenta jis uvedl Jag a Lex, zbytek je jina trida, a Caddy neni pro ne konkurence ani v USA...
27. 1. 2012 12:59
Re: Panamera a Sklády asi omrzely
Která sedadla jsi zkoušela? (Nabízí snad troje.) U mne A4 vypadne, protože nemá odvětrávání. A podvozek A6 je opravdu povedený. Mě sedí.
Avatar - Hammunasakra
27. 1. 2012 12:41
Re: Panamera a Sklády asi omrzely
Kotouče velikosti CD má možná SUPerb (většinou je v brzdách nejslabší.. ;-) ), MÉ kotouče mají 340 mm (a myslela jsem že se dávají i do verze 2.2 HDi, ale asi holt NEee
Co s vw UP?? Aneb v portvwoliu jste NIC co může nabídnou podobné pocity NEnašel, že? Já VÍM - podobné odpružení může nabídnout snad až A8. Podobnou elasticitu a zátah až nové bi-Tdi, sedadla, NEjsem si jistá jestli ta v A6 stačí (ta v A4 tedy FAKT NE - fakt Fakt FakT fAKt FAKT ne :-) ) - no snad možná ta A6 Bi-Tdi ;-)
Články odjinud