Český trh v srpnu 2008: Golf před Cee’dem, Suzuki SX4 šesté v nižší střední
Meziměsíční registrace nových automobilů nižší střední třídy klesly o 28,3 %, zatímco v červenci činily 4243 vozů, v srpnu jen 3041. Zatímco všechny ostatní modely z Top 10 si výrazně pohoršily, tři výše jmenovaní měli v srpnu více registrací než v červenci.
Podíl domácí Škody se vrátil pod 40 %, nově zaregistrováno bylo pouhých 1168 Octavií (- 32,3 %). Druhý tentokrát skončil VW Golf, který si polepšil o 8,4 % (258 vozů oproti 238 v červenci) a třetí dlouhodobě stříbrná Kia Cee'd – rovných 200 aut znamená meziměsíční propad o 43,8 %. Nejhůře ovšem dopadl v první desítce Opel Astra, v červenci byl ještě šestý se 190 novými registracemi, v srpnu mu patří až desátá příčka s 86 vozy, což je pokles o 54,7 %! V úvodu zmíněné Suzuki SX4 si polepšilo na 140 vozů, což znamená šestiprocentní nárůst a šestou příčku v srpnovém žebříčku, korejské dvojče Kie Cee'd se zlepšilo o plných 29 % a patří mu sedmá příčka.
Není divu, Suzuki i Hyundai nabízí své automobily nižší střední třídy v akcích. Suzuki nabízí slevu 20-40.000 Kč, například hatchback s motorem 1,6 litru a výbavou GL/AC stojí 339.900 Kč, sedan je pak o 30 tisíc dražší. Hyundai pro i30 dává manuální klimatizaci zdarma. V září ovšem vyrukovala se slevami i Kia, takže se očekává návrat Cee'du na stříbrnou příčku.
Cee'd samozřejmě zůstává i nadále nejprodávanějším dováženým modelem nižší střední třídy. Jeho tržní podíl malinko klesl, a to těsně pod 9 %. Díky srpnovému úspěchu poodskočil VW Golf Fordu Focus. Od ledna bylo nově zaregistrováno 2127 Golfů, zatímco Focusů 2010.
V srpnu sice klesl celý trh s novými osobními automobily, ale výsledek Škody v této třídě je i tak horší než před rokem. Tehdy našlo své nové majitele 1282 Octavií, meziroční pokles tak činí 8,9 %. Kia loni prodala 167 Cee'dů, ta si tedy polepšila o takřka dvacet procent, Volkswagen ovšem skoro o polovinu, neboť v loňském srpnu vyjelo na české silnice pouze 175 nových Golfů.
| Nižší střední třída, registrace na českém trhu v srpnu 2008 | |||||
| - | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
| - | Období | 8/2008 | 1-8/2008 | 8/2008 | 1-8/2008 |
| 1. | Škoda OCTAVIA | 1168 | 13014 | 38,4% | 39,7% |
| 2. | Volkswagen GOLF | 258 | 2127 | 8,5% | 6,5% |
| 3. | Kia CEE´D | 200 | 2914 | 6,6% | 8,9% |
| 4. | Renault MEGANE | 178 | 1816 | 5,9% | 5,5% |
| 5. | Ford FOCUS | 145 | 2010 | 4,8% | 6,1% |
| 6. | Suzuki SX4 | 140 | 1099 | 4,6% | 3,3% |
| 7. | Hyundai i 30 | 138 | 957 | 4,5% | 2,9% |
| 8. | Citroën C4 | 127 | 1309 | 4,2% | 4,0% |
| 9. | Honda CIVIC | 102 | 783 | 3,4% | 2,4% |
| 10. | Opel ASTRA | 86 | 1276 | 2,8% | 3,9% |
| 11. | Toyota AURIS | 70 | 621 | 2,3% | 1,9% |
| 12. | Peugeot 308 | 67 | 530 | 2,2% | 1,6% |
| 13. | Audi A3 | 42 | 375 | 1,4% | 1,1% |
| 14. | Dacia LOGAN | 41 | 511 | 1,3% | 1,6% |
| 15. | Fiat BRAVO | 33 | 420 | 1,1% | 1,3% |
| 16. | BMW 1 | 32 | 223 | 1,1% | 0,7% |
| 16. | Mazda 3 | 32 | 292 | 1,1% | 0,9% |
| 18. | Seat LEON | 23 | 301 | 0,8% | 0,9% |
| 19. | Peugeot 307 | 22 | 427 | 0,7% | 1,3% |
| 20. | Subaru IMPREZA | 20 | 147 | 0,7% | 0,4% |
| 20. | Volkswagen JETTA | 20 | 248 | 0,7% | 0,8% |
| 22. | Nissan NOTE | 18 | 290 | 0,6% | 0,9% |
| 23. | Volvo C30 | 12 | 127 | 0,4% | 0,4% |
| 24. | Chevrolet LACETTI | 11 | 174 | 0,4% | 0,5% |
| 24. | Nissan TIIDA | 11 | 136 | 0,4% | 0,4% |
| 26. | Mitsubishi LANCER | 10 | 113 | 0,3% | 0,3% |
| 27. | Fiat LINEA | 8 | 179 | 0,3% | 0,5% |
| 27. | Toyota COROLLA | 8 | 81 | 0,3% | 0,2% |
| 29. | Fiat SEDICI | 7 | 32 | 0,2% | 0,1% |
| 29. | Volvo S40/V50 | 7 | 97 | 0,2% | 0,3% |
| - | Ostatní modely | 5 | 177 | 0,2% | 0,5% |
| - | CELKEM | 3041 | 32806 | 100,0% | 100,0% |





























