Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v únoru 2010: Návrat Audi A6 na trůn ve vyšší střední třídě

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 24. 3. 2010 • 15:29
24
6
Zobrazit náhledy (24)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Vyšší střední třída patřila na našem trhu posledních pět měsíců Mercedesu třídy E. U únoru se ale na trůn vrátil jeho konkurent z Ingolstadtu.

Trh v této kategorii oproti únoru 2009 klesl, i když jen mírně, o - 1,7 %. Loni se prodalo 115 aut, letos 113, tedy o dvě méně.

Prvenství patří již v titulku zmíněnému Audi A6 s 28 novými registracemi. Mercedes-Benz E se tedy musel spokojit se stříbrem, které mu zajistilo 23 kusů. Audi Allroad to tentokrát dotáhlo na pomyslný bronz (18 exemplářů), pětková řada BMW skončila čtvrtá se 16 vozy a Volvo XC70 páté s rovnou desítkou nových aut.

Meziroční srovnání v Top 5 je velmi zajímavé, je zde totiž pouze jeden pád, byť poměrně značný a navíc u vítězného modelu! A6 totiž ztratila takřka polovinu (přesně -47,2 %). Před rokem pořadí suverénně vládla s 53 vozy, letos jich má o 25 méně. I to jí ale na vítězství stačilo. Znamená to ovšem další paradox – titul únorového propadáku.

Třída E zaznamenala oproti loňsku nárůst o 21 vozů, tedy 1050 %! V jejím případě jde stále o mezigenerační srovnání, před rokem našly majitele pouhé dva (!) mercedesy. Není divu, že tento vůz vládne úplně opačné statistice – meziročním skokanům. Terénnější kolega lídra únorového pořadí Allroad získal 28,6 %, v jeho případě to znamená +8 kusů. BMW 5 si polepšilo o 14,3 % (ze 14 aut, tedy o dvě), Volv XC70 bylo letos zaregistrováno o jedno více (+11,1 %).

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v únoru 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období2/20101-2/20102/20101-2/2010
1.Audi A6285224,8%20,5%
2.Mercedes-Benz E236520,4%25,6%
3.Audi ALLROAD QUATTRO182915,9%11,4%
4.BMW 5164614,2%18,1%
5.Volvo XC7010248,8%9,4%
6.Volvo V707156,2%5,9%
7.Mercedes-Benz CLS332,7%1,2%
7.Volvo S80372,7%2,8%
9.Chrysler 300C251,8%2,0%
10.Citroën C6110,9%0,4%
10.Honda LEGEND140,9%1,6%
10.Peugeot 607120,9%0,8%
-Ostatní modely010,0%0,1%
-CELKEM113254100,0%100,0%

Objem českého trhu ve vyšší střední třídě se oproti prvním dvěma měsícům loňského roku zvýšil o 1,6 %, z 250 na 254 kusů.

V celkovém pořadí od ledna vede Mercedes E s 65 kusy (podíl 25,6 %) před Audi A6 (52, 20,5 %), třetí je bavorská pětka (46, 18,1 %), čtvrté Audi Allroad (29, 11,4 %) a páté Volvo XC70 (24, 9,4 %).

V meziročním srovnání si vedoucí E-Klasse polepšila o 59 vozů (opět značných +983,3 %), A6 naopak ztratila více než polovinu (přesně -51,9 %, o 56 kusů méně). BMW prodal své druhé největší čistě osobní řady o 8 více (+21,1 %), nová generace se u nás nedávno začala nabízet, takže v následujících měsících uvidíme, jak si povede. Allroad si pohoršil (-12,1 %, loni 33, letos -4) a páté XC70 má na kontě o tři vozy více než před rokem (+14,3 %).

V únoru si noví majitelé odvezli celkem 25 á-šestek s motory TDI (podíl 89,3 %), vznětových Mercedesů E bylo rovných 20 (87 %), Allroad dosáhl na 17 vozů, tedy 94,4 %. BMW 5 jich má na kontě 13 (81,3 %), Volvo XC70 pak 9 (90 %).

Z první pětice tak nemá stoprocentní podíl turbodieselů nikdo. Tento kousek se podařil jen kusovým záležitostem, jmenovitě Mercedesu CLS a Chrysleru 300C. Rovněž jediný Citroën C6 a také Peugeot 607 a poháněly přeplňované vznětové motory. U Citroënu je jedna registrace vůbec úspěchem, neboť extravagantní limuzína s dvojitým šípem se dováží pouze na individuální objednávku.

Témata
24. 3. 2010 22:07
Re: Prečo je Allroad ako osobitný model?
Snaha koho? SDA? Leda, že by "náš" Sleeper měl ze Stuttgartu slíbený velikonoční vajíčko od Milka. U Volva je to podobný, prostě je ta tabulka tak nastavená a SDA jen sbírá informace, který nasází do nějaký tabulky. Co by tím MB získal?
24. 3. 2010 21:58
Re: Prečo je Allroad ako osobitný model?
To fakt neviem. Ale pokiaľ viem, tak jediným podstatným rozdielom medzi A6 a Allroad je u Allroadu pneumatické pruženie s väčším zdvihom ako je štandard. Pri predstavení nového Allroadu mu bolo vytýkané, že na rozdiel od predchádzajúcej verzie Allroadu sa len minimálne líši od bežnej A6-ky.
SDA samozrejme môže sledovať kategórie aké chce (kombíky, sedany, MPV a ich Grand verzie atď), ale pri zverejňovaní štatistiky by mali byť príbuzné kategórie zlučované.
Na prvý pohľad to potom vyzerá, že za prvé 2 mesiace vedie Éčko s 25 %, ale v skutočnosti je na prvom mieste A6 vrátane Allroadu s 32 % (čo je veľmi slušné na výbehový model). Verím len, že za tým nie je snaha Éčko za každú cenu posúvať dopredu.
24. 3. 2010 21:20
Re: Prečo je Allroad ako osobitný model?
Jako že na SDA dělaj myslivci? Nevíš ještě náhodou, proč rozlišujou XC70 a V70?
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2010 20:57
Re: Prečo je Allroad ako osobitný model?
s tym suhlasim, iank je A6 jasna jednotka

ono tu mas divne tabulky ale to tak ked to robia odbornici ;-)
24. 3. 2010 20:13
Prečo je Allroad ako osobitný model?
Medzi bežnou A6 a Allroad nie sú príliš veľké rozdiely, tak prečo sú uvádzané v 2 kolónkach? Významne sa tým skresľuje štatistika na prvom a druhom mieste.
Je to ako keby sa osobitne pri Octaviach sledovali bežné Octavie a Scout.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku